WI-FI 'grået ut'

Diskuter alt omkring Apples iPhone

WI-FI 'grået ut'

Innleggav mats506 » man 21.04.2014 14:21

Hei!

Har et større problem med en iPhone 4s. WI-FI fungerer ikke på telefonen, det går rett og slett ikke ann å trykke på WI-FI knappen i innstillinger. Den er 'grået ut', og det skjer ingenting om man trykker på den. Har restartet, slettet alt innhold og alle innstillinger, og en kompis har tatt en total restart av telefonen. Har søkt mye rundt på nettet men ikke funnet noe svar som har fungert for meg.

Er det noen som har vært borte i dette før? :-/
medlem i 173 måneder
 

Re: WI-FI 'grået ut'

Innleggav turb0man » man 21.04.2014 15:30

Sen den inn å få en ny :)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: WI-FI 'grået ut'

Innleggav mats506 » man 21.04.2014 18:22

Takk for svar! Telefonen er kjøpt for over 2 år siden. Er det fem år, eller den standard 'ett års garanti fra Apple' som gjelder? Den er åpnet for å forsøke å bytte kretskortet, men alle originaldelene ble satt inn igjen. Gjelder garantien fremdeles? :-)
medlem i 173 måneder
 

Re: WI-FI 'grået ut'

Innleggav gvalstad » man 21.04.2014 18:55

5 år reklamasjon - men vilkårene er vel brutt pga den er åpnet vil jeg tro.

Men det er jo lov å prøve seg.
medlem i 190 måneder
 

Re: WI-FI 'grået ut'

Innleggav mats506 » man 21.04.2014 21:06

Ja, jeg får prøve! Takk skal du ha for svar
medlem i 173 måneder
 

Re: WI-FI 'grået ut'

Innleggav vaktmester1 » tir 22.04.2014 0:32

Den er sensurert...har du vert inne på lugubre sider? Da autosperrer den wifi,og du må sende den inn. :-( 8-)
medlem i 186 måneder
 

Re: WI-FI 'grået ut'

Innleggav HenrikWL » tir 22.04.2014 14:59

mats506 skrev:Takk for svar! Telefonen er kjøpt for over 2 år siden. Er det fem år, eller den standard 'ett års garanti fra Apple' som gjelder? Den er åpnet for å forsøke å bytte kretskortet, men alle originaldelene ble satt inn igjen. Gjelder garantien fremdeles? :-)


Garantien gjelder ikke - Apple gir kun ett års garanti, og den fordrer også at du ikke har åpnet den.

5 års reklamasjonsfrist i henhold til kjøpsloven har du selvsagt fortsatt, og den har du uavhengig av om du har åpnet telefonen selv. Dersom reklamasjon blir avslått med grunnlag i at du har åpnet telefonen selv, må verkstedet kunne bevise at det er dette som er skyld i at WiFi er grået ut.

Når det er sagt, er det hevet over enhver tvil at verkstedet vil slå seg vrange og at du vil kunne måtte slåss mer for å få reklamasjonen godkjent enn du ville gjort hvis du hadde latt være å åpne telefonen selv. Du har retten på din side, men det er forskjell på å ha rett og å få rett.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: WI-FI 'grået ut'

Innleggav mats506 » tir 22.04.2014 22:18

vaktmester1 skrev:Den er sensurert...har du vert inne på lugubre sider? Da autosperrer den wifi,og du må sende den inn. :-( 8-)


Det er ikke min telefon (jeg er Applefan og budbringer), og ser absolutt ikke for meg at eieren kunne funnet på noe sånt. Hehe!

HenrikWL: Da blir det at jeg sender den inn og håper på det beste! :-D
medlem i 173 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron