Stjålet iPhone dukket opp i Pakistan

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Stjålet iPhone dukket opp i Pakistan

Innleggav flx » søn 13.04.2014 22:00

I januar kjøpte jeg meg en helt ny iPhone 5s, som ble stjålet noen dager senere - i London.
Nå for et par dager siden fikk jeg en mail fra en i Pakistan, der han spurte om å få passordet til apple-id'en min, fordi han har kjøpt en iPhone på ebay som spør etter det.

Er det noen som har noen idéer på hva jeg kan gjøre for å eventuelt få den tilbake?
Har klart å finne ut av hvem denne karen er, med telefon-nummer, e-post, navn og hvor han bor.

Va litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, men håper det er riktig sted, og at noen kan hjelpe :)

- Magnus
medlem i 195 måneder
 

Re: Stjålet iPhone dukket opp i Pakistan - hjelp!

Innleggav jerry.c.bush » søn 13.04.2014 22:18

Jeg ville nok kontaktet politiet først og fremst og lagt frem saken til de for å høre hva som kan gjøres fra deres side, eller om de har noen råd de kan gi deg.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Stjålet iPhone dukket opp i Pakistan - hjelp!

Innleggav bzzlink » søn 13.04.2014 23:24

Jeg ville bedt han om å sette over 700$ til paypal kontoen min, og så gitt han passordet når jeg fikk pengene :)
medlem i 193 måneder
 

Re: Stjålet iPhone dukket opp i Pakistan - hjelp!

Innleggav gvalstad » man 14.04.2014 7:56

Ikke enkelt å få den tilbake, men om du ikke har fått forsikring på den, er telefonen din, og du kan å selge den til ham.

Når pengene er på konto, sletter du den fra icloudkontoen din og telefonen kan brukes igjen.

Du skal selvsagt ikke dele ut passordet uansett.
medlem i 190 måneder
 

Re: Stjålet iPhone dukket opp i Pakistan - hjelp!

Innleggav vikingbear » man 14.04.2014 12:48

Du må i alle fall for alt i verden ikke oppgi passordet til AppleIDen din. Da har vedkommende full tilgang til hele ditt Apple univers!!!
medlem i 175 måneder
 

Re: Stjålet iPhone dukket opp i Pakistan

Innleggav fremmed » man 14.04.2014 14:50

Ikke en enkel sak når det gjelder både deg og han.
Regner med vedkommende som sitter på din telefon har allerede betalt en del og da blir det vel kjipt for han å betale enda mer.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Stjålet iPhone dukket opp i Pakistan

Innleggav flx » ons 16.04.2014 20:07

Å gi bort passordet er en dum idè, ja. Men å få han til å betale for at jeg sletter'n fra min iCloud er jo en mulighet.

Takk for svar!
medlem i 195 måneder
 

Re: Stjålet iPhone dukket opp i Pakistan

Innleggav ch_knapp » tor 17.04.2014 13:45

Ikke slett den.

Dersom denne funksjonen i iOS7 skal ha en prevantiv effekt, må telefonene forbli ubrukelige når de blir stjålet.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron