iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav oysteinhermansen » tir 05.03.2013 14:59

dj john skrev:Jeg hadde chess fram til 15 januar 2013 med ingen problemer med sammtale kvalitet før jeg bytta til Telenor,det var da min Iphone 5 begynte med robot stemme og dårlig sammtalekvalitet..merklig siden den ikke hadde dette når jeg brukte chess??Nå bytter jeg tilbake til chess :-)


Hold oss oppdatert. Blir interessant å vite om samtalekvaliteten da blir ok igjen når du er tilbake hos Chess.
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » ons 06.03.2013 1:13

Ja det ska jeg gjøre..venter noen dager før jeg kan si om den er friskemeldt :-) men kan nevne at de jeg har ringt idag har sagt at nå hører vi deg mye bedre..å jeg hørte dem mye bedre.
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Trultå » tor 07.03.2013 22:35

Har akkurat det samme problemet. Så sykt irriterendes!!!! Har og en venninde med iphone 5 som har samme problemet...
medlem i 132 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav King-Nothing » fre 08.03.2013 17:15

Noen som har funnet ut noe mer av dette?

Jeg har i dag Chess og har problemer her ihvertfall.
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » fre 08.03.2013 18:07

Joda med Chess forsvant robot stemmen..så deilig å kunne høre hva andre sier igjen :-)
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kurory » man 11.03.2013 3:35

Jeg har store problemer med samtalekvaliteten på min helt nye Iphone 5. Ubrukelig telefon. Uholdbart. Min 15 år gamle Nokia har mye bedre og klarere samtalelyd. Her er noe galt. Apple er vanskelig å reklamere på. Batteriet på Macbook pro eksploderte, skrev mail for 6 mnd siden. Har ikke hørt noe. Styr unna Iphone5......
medlem i 132 måneder
 

iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav meridian1979 » man 11.03.2013 7:59

kurory skrev:Jeg har store problemer med samtalekvaliteten på min helt nye Iphone 5. Ubrukelig telefon. Uholdbart. Min 15 år gamle Nokia har mye bedre og klarere samtalelyd. Her er noe galt. Apple er vanskelig å reklamere på. Batteriet på Macbook pro eksploderte, skrev mail for 6 mnd siden. Har ikke hørt noe. Styr unna Iphone5......


Har hatt problemer med en av telefonene jeg har kjøpt av Apple. Jeg tok en telefon til kundeservice og dem sendte meg ny med en en gang. Fikk til og med beholde den gamle til den nye kom på døra. Jeg er sikker på at dersom du tar en telefon til Apple og forklarer dem hva som har skjedd, vil du få ny. Mye kan skje med mailer, har flere ganger opplevd at de ikke har kommet frem. Men for all del, Apple gjør også feil - det er helt sikkert.

Forøvrig fungerer min iPhone 5 meget bra til samtaler.
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kasmir » man 11.03.2013 11:07

oysteinhermansen skrev:
Har forresten ikke bare problemer med robotstemme, men også at folk som prøver å nå meg får beskjed om at jeg ikke er tilgjengelig. Dette er i kontorlokaler med normale forhold og store vinduer der ingen andre har problemer. Også tilfeller der dekningen går spontant i null/blanker ut for å komme tilbake etter noen sekunder.


Har du OneCall, Network Norway, MyCall eller Tele2 ? Et abonnement som bruker Mobile Norway sitt nett ? I så fall kan dette oppstå dersom du er et sted og mobilen veksler mellom Mobile Norway (hovednettet) og roaming partner (Telenor eller NetCom).

Hvis det plutselig begynte med det, kan det være at noen av teleoperatørene har endret på dekning og antenner i området.

/Øystein


Det er nok Telenor jeg har, som de fleste andre her som også sliter.
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Bridgemaster » tor 14.03.2013 17:22

dj john skrev:Joda med Chess forsvant robot stemmen..så deilig å kunne høre hva andre sier igjen :-)


Da byttet jeg akkurat til Chess...satser på at jeg vil få samme positive resultat som deg :-)
Satt akkurat inn SIM og skal komme med oppdatering om den dårlige kvaliteten er et glemt kapittel.

Cross my fingers :P

BM

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kasmir » man 18.03.2013 11:56

Da kommer TNT og henter telefonen for refundering i dag. Soga fikk en lykkelig slutt, selv om jeg egentlig hadde vært lykkeligst om den hadde fungert.
Til opplysning er iPhone5 blitt den nye standardtelefonen der jeg jobber, og folk har allerede begynt å murre over dårligere lyd enn iPhone4. Telenor naturligvis...
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » man 18.03.2013 21:53

Fikk du refundering nå plutselig?? Jeg fikk vite det ikke er mulig pga source code.... Fikk ny salgspakke som jeg selger

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav morty89 » man 25.03.2013 22:30

Har også disse problemene på min iPhone 5. Fikk nylig en erstatningsenhet, denne har samme problemet. Personen i andre ende har "robot" stemme, det hakker og det er vanskelig å høre hva personen sier.

Ønsker ikke å bruke andre telefoner, men jeg må nok ty til Android om neste erstatnigsenhet lider av det samme :(
medlem i 132 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheShirt » tor 28.03.2013 8:52

Visliter også med robotstemmer, hakkete lyd og skurring. Benytter Netcom, men opplever at lyden blir vesentlig bedre ved å skru av 3G, selv om jeg ser at flere her mener dette ikke er problemet. Her funker det bra - men det er jo ikke slik man vil ha det da.
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tustehøna » tor 28.03.2013 12:28

etter siste oppdatering er det helt håpløst å snakke i telefonen. Den er rett og slett ubrukelig til det formålet, så nå må jeg vel sende den inn. Uten at jeg tror det hjelper det grann, så lenge de stikker hodet i sanden og nekter for at det er et problem... :-[

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav thfroysa » tor 28.03.2013 17:31

Snakket med en hyggelig dame på Apple i går. Hun hadde fått svar fra teknikerne i Apple på at dette hadde noe med 4G/LTE å gjøre.... At 3g og 4g-chippen er en og samme chip, at det derfor kan oppleves bedre lydkvalitet ved å deaktivere 3g på telefon. Noe som er tilfelle hos meg hvertfall.
Med 3g aktivert, er også 4g aktivert, og da blir det et problem pga frekvensene som er her til lands, kontra frekvensene de bruker i usa.
Konklusjonen er da at dette kan være et problem relatert til antennene hos telenor/netcom... Om dette er noe telenor/netcom jobber med eller om apple kan fikse dette gjennom software-oppdateringer vet jeg ikke..

Hva tenker dere om denne teorien..?
medlem i 191 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron