iPhone 5 batteriproblemer!

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone 5 batteriproblemer!

Innleggav Chriistoffer » tir 05.03.2013 17:55

Hei!

Nå er det noe galt med telefonen min. Nå feks hadde jeg 22% strøm for 2 minutter siden. Låste den, og fikk en sms. Låste den opp igjen da hadde jeg 10%, låste den på nytt, og fikk ny melding etter noen sekunder. Låste den igjen opp og da hadde den 3%. Dette har skjedd flere ganger i det siste, og telefonen var fulladet og hadde 100% i dag kl 7. Den har ligget i lomma i hele dag, sendt maks 10 meldinger, og sittet i telefon i 3 minutter, og ingen apps har kjørt i bakgrunn.

Har akkurat kjøpt iCarbons skin til telefonen, og jævlig kjipt å måtte sende den inn, og en stor mulighet for at jeg vil få en ny telefon tilbake uten skinnen. Så hva foreslår dere? Flere som sliter med det samme?
medlem i 167 måneder
 

Re: iPhone 5 batteriproblemer!

Innleggav arildsd » tir 05.03.2013 18:17

Sett utallige slike tråder så vil først og fremst tro det er noe galt med batteriet på telefonen, dette bør du kunne klage på om det er tilfellet og telefonen din har AppleCare enda :) ALDRI hatt problemer med batteri på noen av mine telefoner, og jeg har hatt en del iPhones! Har iP5 nå og den er helt fin på batteriet. Lader maks 1 gang om dagen ved heftig bruk men som regel annenhver dag.

TiPS:
1. Sørg for å ta backup. Last ned nyeste iOS 6.1.2 (om du ikke har den fra før dog.)
2. Gjør de anviste stegene her for å sørge for at du selv ikke er grunn til problemet.
http://www.thefullsignal.com/news/17834 ... juice.html
3. Sørg for å ta backup. Gjør en hard reset av telefonen. http://support.apple.com/kb/ht1414 (Prøv å test batteriet uten å overføre alle de gamle appsene dine og se om du merker forskjell.)

Om ikke noe av dette funker vil jeg anbefale deg å sende inn telefonen til Apple igjen eller der du har kjøpt den. Mest sannsynlig en garantisak isåfall. Lykke til! Håper du satt pris på at jeg satt av tid til å hjelpe deg i denne tråden ;)

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: iPhone 5 batteriproblemer!

Innleggav Chriistoffer » tir 05.03.2013 18:29

Tusen takk! Irriterer meg at jeg har en telefon med problemer. Har så dårlig erfaringer med lånetelefon fra Netcom. Men får bite i det sure eple og sende den inn asap. Takk igjen!
medlem i 167 måneder
 

Re: iPhone 5 batteriproblemer!

Innleggav Svupp » ons 06.03.2013 15:13

Bare lurer på om du lader med original-kabel?
Har ved flere anledninger sett noe av det du beskriver når jeg har brukt uoriginale kabler og støpsler. Har kjøpt en del slikt på eBay til en billig penge, men ser at enten lader de telefonen veldig sakte, eller veldig fort, og da svinner også batteriet veldig fort etterpå. men de gangene jeg har brukt originalt utstyr, har batteriet vart lengre :-)
medlem i 150 måneder
 

Re: iPhone 5 batteriproblemer!

Innleggav svenanders » ons 06.03.2013 16:45

Chriistoffer skrev:Hei!

Nå er det noe galt med telefonen min. Nå feks hadde jeg 22% strøm for 2 minutter siden. Låste den, og fikk en sms. Låste den opp igjen da hadde jeg 10%, låste den på nytt, og fikk ny melding etter noen sekunder. Låste den igjen opp og da hadde den 3%. Dette har skjedd flere ganger i det siste, og telefonen var fulladet og hadde 100% i dag kl 7. Den har ligget i lomma i hele dag, sendt maks 10 meldinger, og sittet i telefon i 3 minutter, og ingen apps har kjørt i bakgrunn.

Har akkurat kjøpt iCarbons skin til telefonen, og jævlig kjipt å måtte sende den inn, og en stor mulighet for at jeg vil få en ny telefon tilbake uten skinnen. Så hva foreslår dere? Flere som sliter med det samme?


Hei, kan du sjekke under Innstillinger -> Generelt -> Bruk
Litt ned står det "Tid siden forrige fullading"
Er "I bruk" det samme som "Ventemodus" ? Altså er brukstiden din det samme som ventemodus?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone 5 batteriproblemer!

Innleggav Chriistoffer » ons 06.03.2013 17:34

Svupp skrev:Bare lurer på om du lader med original-kabel?
Har ved flere anledninger sett noe av det du beskriver når jeg har brukt uoriginale kabler og støpsler. Har kjøpt en del slikt på eBay til en billig penge, men ser at enten lader de telefonen veldig sakte, eller veldig fort, og da svinner også batteriet veldig fort etterpå. men de gangene jeg har brukt originalt utstyr, har batteriet vart lengre :-)


Bruker original ja!
svenanders skrev:
Chriistoffer skrev:Hei!

Nå er det noe galt med telefonen min. Nå feks hadde jeg 22% strøm for 2 minutter siden. Låste den, og fikk en sms. Låste den opp igjen da hadde jeg 10%, låste den på nytt, og fikk ny melding etter noen sekunder. Låste den igjen opp og da hadde den 3%. Dette har skjedd flere ganger i det siste, og telefonen var fulladet og hadde 100% i dag kl 7. Den har ligget i lomma i hele dag, sendt maks 10 meldinger, og sittet i telefon i 3 minutter, og ingen apps har kjørt i bakgrunn.

Har akkurat kjøpt iCarbons skin til telefonen, og jævlig kjipt å måtte sende den inn, og en stor mulighet for at jeg vil få en ny telefon tilbake uten skinnen. Så hva foreslår dere? Flere som sliter med det samme?


Hei, kan du sjekke under Innstillinger -> Generelt -> Bruk
Litt ned står det "Tid siden forrige fullading"
Er "I bruk" det samme som "Ventemodus" ? Altså er brukstiden din det samme som ventemodus?


I bruk : 3 timer, 42 minutter
I Ventemodus 9, 31 minutter.

Idag var den fulladet til kl 7. Nå har jeg 2% igjen.
medlem i 167 måneder
 

Re: iPhone 5 batteriproblemer!

Innleggav Staale-a » søn 17.03.2013 15:07

Har du deaktivert LTE? Dette tappa mitt Batteri rimelig kjapt. Hvis du er i et område uten LTE, så er det lurt å slå det av.
medlem i 168 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere