iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav herbal » tir 02.10.2012 22:58

Jeg har brukt 2 forskjellige 5'ere den siste tiden, og har med begge telefonene opplevd hakkete og dårlig lydkvalitet når jeg snakker i en telefonsamtale. Dette minner om lyden ved dårlig dekning, men jeg har god dekning når dette oppstår. Det skjer ikke i hver eneste samtale, men alt for ofte.

Etter mye Googling er dette den beste tråden jeg har funnet. https://discussions.apple.com/thread/43 ... 0&tstart=0

Er det flere enn meg som opplever dette?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav ikstart » ons 03.10.2012 0:38

Jeg opplever og dette. Det er svett merkelig og til tider ubehagelig og snakke i telefonen
medlem i 178 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » ons 03.10.2012 1:35

Opplevde dette med to av fire samtaler i dag. Virker som personen i andre enden har dårlig signal.( noe de ikke hadde)

Samtalene var for meg helt uforståelige. Personene hakket,falt ut og hadde robotstemme, men personen i andre enden hørte meg krystallklart.


Lest litt på utenlandske forum, og det ser ut til at det er en god del med disse problemene.

I tillegg føles telefonen plutselig rar å ha på øret. Vanskelig å forklare, men føler liksom at man blir bestrålet på en måte....

Har aldri hatt disse problemene på noen andre iphone's. Signalstyrken min er på fullt, så har ikke noe med det og gjøre..

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav anboro » ons 03.10.2012 7:44

Jeg fikk meg iPhone 5 64gig. med Netcom i dag.
Fire samtaler har oppført seg rart med lyd og dekning...

Kjipt.
medlem i 180 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » ons 03.10.2012 8:15

Hadde vert interesant om alle som har problemer med dette hadde postet her, slik at vi kan se hvor stort dette problemet egentlig er.

Vi får håpe det kan være en software feil....men er veldig bekymret for at det kan være hardware basert... :-/

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav bhegna » ons 03.10.2012 8:47

Jeg har samme problem. Har trodd andre enden hadde dårlig dekning. Opplevde ikke det samme med Iphone 4s. Håper det er noe som kan løses med SW oppgradering.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav ronnyo » ons 03.10.2012 8:53

Til dere som har problemer.

Hadde vært greit å høre om problemene er både på 3G og vanlig GSM nett?
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » ons 03.10.2012 9:22

Problemet er der uansett om det er Edge, 3G eller kun GSM. Der jeg bor har jeg fulle signaler på GSM/3G.
Det har nok dessverre ikke noe med nettet og gjøre.

Problemene mine er i alle fall identiske til disse:
https://discussions.apple.com/thread/43 ... 0&tstart=0

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav bhegna » ons 03.10.2012 10:01

Jeg også har på alle typer nett. Prøvd uten mobildata. Men merkelig nok så gjelder dette bare av og til.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » ons 03.10.2012 10:30

Samme her.
Noen samtaler går flytende, andre ikke.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Espa » ons 03.10.2012 11:12

Sitter her med en iPhone5 som har samme problemet.. Og det er ikke dårlig dekning som gjør det. Dette er jo håpløst. :/
medlem i 156 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav herbal » ons 03.10.2012 11:59

Jeg har lest alle postene i tråden på Apple-forumet jeg refererte til, og alle er enige om at dette ikke skyldes dårlig dekning. De aller fleste tror dette er software relatert.

Jeg innbiller meg at dette kan ha noe med støyfilteret på 5'ern å gjøre. Når jeg ringer eller mottar samtaler i et rom der det er helt stille er sjansen større for at samtalen ikke blir hakkete. Men jeg har dessverre ikke fått testet dette skikkelig enda.

Alle som har ringt AppleCare, har fått beskjed om restore etc. uten at dette har løst noe som helst. (Vanlig prosedyre ved feil på telefonen). Andre har fått nye telefoner, men problemer oppstår også på den nye.

Her er en video som helt tydelig viser problemet:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... aJQumjwW0#

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » ons 03.10.2012 12:25

Der har du den ja....
Akkurat slik oppfører det seg. >_<

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tustehøna » ons 03.10.2012 18:09

jeg hører også en hakkete robotstemme i andre enden... Prøver å fortrenger det også, for jeg har virkelig ikke lyst til å levere den inn til rep :-[ , den er jo tross alt herlig når det gjelder alt annet.

Har hatt mitt første møte med Siri, og på spørsmål om hun ville være vennen min svarte hun at det hadde hun vært siden dag en :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Forth » ons 03.10.2012 18:10

dette problemet har jeg faktisk opplevd både på iPhone4 og iPhone 4S, dog ikke så ekstremt som i videoen der, men at det varte i 5-6 sekunder og så forsvant, somregel midt i en samtale hvor jeg i etterkant må be personen repetere hva de sa.

Har dog ikke opplevd det på iPhone5 enda.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron