Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav genser » fre 20.08.2010 0:59

Jeg har en iPhone på vei til meg via TNT, forventet levering tirsdag. Beløpet ble reservert fra konto ved kjøp (regner jeg med..?), men er ikke trukket fra konto nå. Tingen er at det er tilbud på MacBook Pro diverse nettsteder, og det fører til at kontoen er litt tom når TNT kommer med mobilen..

Blir beløpet satt i minus, eller får TNT beskjed om å stoppe utsendingen? Betalt med debet-kort.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav Banni » fre 20.08.2010 2:30

genser skrev:Jeg har en iPhone på vei til meg via TNT, forventet levering tirsdag. Beløpet ble reservert fra konto ved kjøp (regner jeg med..?), men er ikke trukket fra konto nå. Tingen er at det er tilbud på MacBook Pro diverse nettsteder, og det fører til at kontoen er litt tom når TNT kommer med mobilen..

Blir beløpet satt i minus, eller får TNT beskjed om å stoppe utsendingen? Betalt med debet-kort.


Hvis Apple fikk reservert beløpet for mobilen da du bestilte den, vil du gå i minus (avhenger av praksis hos bank og type VISA kort, men de fleste går i minus)..

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav pathduck » fre 20.08.2010 10:30

Når apple skriver antatt levering 20.08.10 er at det er den datoen de har avlevert telefonen Til budfirma. For å spore sending skikkelig må man gå inn på budfirmates sporingssider. Her vil man få oppdatert status. Jeg vil tippe at om din telefonen ble sendt i går så vil du motta den i neste uke ca tirsdag/onsdag/torsdag avhengig av hvor i Norge du bor:) ups og tnt leverer bare ukedager utifra det jeg har sett.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav Gutt » tir 24.08.2010 14:23

Er det noen som har opplevd at Apple har sendt ut iPhone 4 før estimert dato (for meg 27. aug) og hvor lang tid har det tatt før telefonen var på døren?
medlem i 206 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav lemondog » tir 24.08.2010 14:28

Antatt utsendelsdato: 20. aug. Antatt levering 27. aug.
Ble sendt 19.aug. Ble levert i dag (24.aug).
medlem i 167 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav fUzZy89 » tir 24.08.2010 20:10

Hvis jeg bestiller fra apple store i dag, når kan jeg regne med å få iphonen i posten? Ser de skriver 3 uker, men det tar vel lengre tid enn det?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav Jmeeluekan » tir 24.08.2010 20:15

ingen kommer til å svare på det uansett, jeg har prøvd:P de er så opptatt av sine levering atte
medlem i 163 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav Banni » ons 25.08.2010 2:02

fUzZy89 skrev:Hvis jeg bestiller fra apple store i dag, når kan jeg regne med å få iphonen i posten? Ser de skriver 3 uker, men det tar vel lengre tid enn det?


Nei.. Da må du være ekstremt uheldig.. Utenom to-tre stk på den andre tråden, har alle fått den SENDT 1 dag før eller samme dag som Apple har skrevet rett etter at du bestilte, dvs tre uker.. I tillegg har en del mobiler blitt LEVERT til kunden to-tre dager før antatt leveringsdato, men nå virker det som TNT har fått så mange iphones at det tar litt tid (men du kan hente den fra lageret deres selv) før de får levert den hjem til deg.. Men også her har en eller to opplevd at tlf ved en feiltakelse har blitt sendt til feil by/lager, og dermed tatt en dag ekstra..

For min del bestilte jeg 4. aug, 32 GB.. Fikk antatt utsendelse 25 aug, antatt levering 1. sept til Bergen. Den ble sendt 24, og har nå antatt levering 26 Aug (men som sagt, tror nok det lett tar en dag ekstra pga stor pågang hos TNT, men så kan det igjen hende at TNT øker bemanningen nå.. de hadde ikke blitt varslet om disse store forsendelsene.. En fikk vite at de forventer nå 12 000 iPhone 4, ja, du leste riktig, kun iPhones og 12 000 av dem bare den 25. aug, i tillegg til alt annet post) For min del tenker jeg å hente den på lageret hvis de ikke får levert innen fredag..
For din del tror jeg nok trykket vil reduseres betydelig i løpet av tre uker, og kanskje du får den mye tidligere.. Håper dette var et utdypende nok svar :-)

@Jmeeluekan: Det er vel hovedsaklig fordi nesten hele den tråden nå er full av folk som sier: "Oi, fikk min sendt to dager før antatt og levert tre dager før, så flott" og en el to som sier " åå nei, min har ikke blitt sendt enda, den skulle sendes igår, men oi, nå fikk jeg plutselig mail om at den er sendt" og så spør du om du kan stole på datoene fra Apple.. Blir vel som å spørre om det regner ute når folk skriver at de burde tatt med paraply fordi nå er de helt våte pga vanndråper som falt ned fra himmelen :-P I tillegg er de gira på å få sin levert :-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav Mads7 » tir 07.09.2010 9:54

Hvordan får dere beskjed om at varen er kommet til leveringspunktet? Via leveringslapp i posten, eller sms? Jeg forventer å få telefonen i dag, hvis man skal følge Apples sider.
På TNT.no står det "06 Sep 2010 19:51:00 Oslo Shipment In Transit. " Og jeg bor i Tønsberg.

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

kjøpe iphone på applestore

Innleggav rune1997 » man 27.12.2010 0:53

Må du betale toll på iphone eller sendes de i Norge?

http://store.apple.com/no/browse/home/s ... ily/iphone

når du er på denne siden av applestore?
medlem i 159 måneder
 

Re: kjøpe iphone på applestore

Innleggav terjes » man 27.12.2010 1:03

Ikke toll og ikke moms. Du betaler den prisen som er oppgitt.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: kjøpe iphone på applestore

Innleggav pawlo20 » man 27.12.2010 9:21

Du betaler ingenting. kun prisen for Ip4...
min kompis har kjøpt før noen dager siden , han betalt ingenting .
men du bør vente til etter jul , Vi hørte rykter fem nye iPhone 5 vil bli satt på markedet i februar
medlem i 211 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav Traktor » man 27.12.2010 17:59

Tviler jeg sterkt på, kommer nok ikke før i juli/august.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

kjøpe iphone på applestore

Innleggav rune1997 » man 27.12.2010 18:47

viss jeg kjøper iphone på applestore må jeg betale toll eller er d i prisen? dere kan se på den siden : http://store.apple.com/no/browse/home/s ... ily/iphone
jeg tenker å kjøpe uten abobnoment fordi d er mye billigere men, viss d er toll jeg må betal gjør jeg det ikke :( plz svar :p
medlem i 159 måneder
 

Re: kjøpe iphone på applestore

Innleggav Dorkfish » man 27.12.2010 18:55

Prisen som står der er prisen du betaler. Toll eller moms kommer IKKE i tillegg.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron