Overføre filmer til iPad

Overføre filmer til iPad

Innleggav Tedda » ons 25.08.2010 1:21

Hei. Jeg har forsøkt og overføre filmer til min itunes, men jeg får det ikke til. Jeg bruker windows, og jeg har forsøkt og konvertere filmer til både:mp4, mkv osv. Men jeg får altså ikke dette til! Noen som kan forklare meg dette lett? :-). Takker for alle svar
medlem i 163 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav HåkonM » ons 25.08.2010 1:35

Du kan lage deg en amerikansk konto i iTunes, og kjøpe filmer derfra. Det er en enkel måte hvertfall. :-) En film koster ca. 30 kr

Hvis du vil bruke filmene du allerede har på Pcen din må du bruke et konverteringsprogram og flytte de manuelt inn i iTunes biblioteket ditt, antar jeg.. ?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav Tedda » ons 25.08.2010 14:40

Men on jeg lager en amerikansk apple store konto, mister jeg da de appene jeg har kjøpt i den norske? Er veldig fersk med apple enda. Og kan man ha 2 kontoer samtidig. Er det noe hokuspokus med å opprette en amerikansk konto? Noen som vet når man kan kjøpe filmer i den norske app storen? Og finnes det noen andre sider å kjøpe filmer fra?
medlem i 163 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav HåkonM » ons 25.08.2010 14:47

Mister ikke appsene dine.
Hokuspokus? Tja, du må registrere ny mail og en adresse i USA, også kjøpe iTunes gavekort fra Ebay, Amazon osv.

http://skeetsenterprises.com/ (her får du gavekort på mail like etter du har kjøpt)

Ang. film fra norsk iTunes og når det kommer, vet jeg like lite som deg :-)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav Dorkfish » ons 25.08.2010 14:54

Nå er det jo ikke dette han spør om, men heller hvordan han kan få sine filmer inn i iTunes. Ikke hvordan han kjøper nye.
Hva slags programvare har du brukt for konvertering? Har det programmet en egen setting for f.eks iPhone eller iPod Touch? Du kan benytte den samme settingen som disse, men personlig bruker jeg Handbrake og velger et eget iPad oppsett.

Men det kommer litt an på hva slags programvare du har prøvd.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav Andreas_S » ons 25.08.2010 15:18

Er det noe som er kjappere enn handbrake? Har testet det noen ganger, og det er treeeegt. I hvertfall på min mac. Hvordan innstillinger kjøres i handbrake for at det ikke skal gå tregt evt? Plass har jeg nok av på paden min.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav admin » ons 25.08.2010 15:31

Å konvertere ting tar tid, det finnes ikke noen programmer som gjør dette noe særlig raskere enn Handbrake. Det er krevende prosesser.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav Andreas_S » ons 25.08.2010 15:32

Ok, takk for svar :)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav janaskl » ons 25.08.2010 15:40

Prøvde å konvertere en iso fil
Bilde ble bra men lyden virker ikke
Er det noen innstillinger som må gjøres for å få dette til eller går det ikke?
medlem i 188 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav Dorkfish » ons 25.08.2010 15:55

Velger man .mp4 istedet for h.264 går konvertering MYE fortere og kvaliteten blir omtrent den samme! På mac fines mange andre programmer som f.eks VisualHub og IFlicks. Det fines sikkert mange til Windows også, men jeg kjenner ikke til dem.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav Tedda » ons 25.08.2010 17:24

Hei. Handbrake finnes vel bare til mac? Jeg har jo windows... Jeg bruker et prog som heter. Format factory, xilisoft video converter. Problemet er igrunnen ikke å konvertere filene, men å få lagt de inn i itunes, da klikker bare itunes..
medlem i 163 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav MariusBøs » ons 25.08.2010 17:45

Handbrake finnes til Windows også :-)
http://handbrake.fr/downloads.php

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav Kephry » ons 01.09.2010 14:39

For å legge til film i itunes er det bare å stå på film katalogen, velge legg til fil eller mappe, så skal den legge seg inn i itunes.
medlem i 185 måneder
 

Re: Overføre filmer til iPad

Innleggav KaiWE » ons 01.09.2010 17:29

Konverterer (eller laster ned - ehem det sa jeg ikke høyt...) divX/Xvid filmer på vanlig måte og ser på dem med CineXplayer på iPad... Enkelt og greit overføring, CineXplayer lommer opp i feltet "File Sharing - the applications below can transfer etc..." og så er det bare å velge hvilke filer man vil overføre.

Mer her:
http://www.geek.com/articles/mobile/gra ... -20100810/
medlem i 167 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron