iPad 3G

iPad 3G

Innleggav pp44 » ons 04.08.2010 11:44

En venninne av meg er i USA for tiden, og hun har vært innom ganske mange Apple stores for å sjekke ut iPad nå. Alle har vært utsolgt for WIFI modellen, men 3G modellen er inne.

Hvordan blir det å kjøpe 3G modellen og bruke den her i Norge? Går det an å sette inn, feks netcom simkort (mini) og bruke det her? Hun vennina mi sa at 3G modellen var låst til AT&T, hvordan blir det? Hva kan hun gjøre??


eeeeeeeeeeeeeeee,......lyst på iPad NÅ! :P Gi meg noe svar!!
medlem i 187 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav superswede » ons 04.08.2010 11:46

Alle iPad som selges i USA er ulåste. Du kan fint bruke micro-sim fra netcom/telenor.

Kjøpte min pa Hawaii, no probs.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav scrabble » ons 04.08.2010 11:52

Hun kjøper den, og du tar ut sim kortet og byttet med ditt. Null problem. Du må ha microsim. Du trenger jo ikke aktivere 3g delen engang om du ikke vil det.
medlem i 206 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav cupcake » ons 04.08.2010 15:15

Morsomt at du nevner det, men vi også kjøpte ipad'en vår i Hawaii, den 3g modellen, for de hadde ikke wifi inne. :-D Men det jeg lurer på er hva slags simkort følger med ipad'en? Har aldri tenkt over det og ikke sjekket det heller. Visste ikke at den hadde simkort i seg engang, så det skal jeg sjekke ut snart når jeg kommer hjem. Men betyr det at man kan bruke dette simkortet (antar det er AT&T simkort) for å aktivere iphone'en min som er stuck i emergency call modus?
medlem i 164 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav person@ljesus » ons 04.08.2010 16:41

Følger ikke med noe simkort, dette da den ikke er låst opp mot noen operatør. Kjøpte min i Paris, smalt inn microsimmen og, vips, online på 3G:-)
medlem i 190 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav McQueen » ons 04.08.2010 16:55

pp44 skrev:En venninne av meg er i USA for tiden, og hun har vært innom ganske mange Apple stores for å sjekke ut iPad nå. Alle har vært utsolgt for WIFI modellen, men 3G modellen er inne.

Hvordan blir det å kjøpe 3G modellen og bruke den her i Norge? Går det an å sette inn, feks netcom simkort (mini) og bruke det her? Hun vennina mi sa at 3G modellen var låst til AT&T, hvordan blir det? Hva kan hun gjøre??


eeeeeeeeeeeeeeee,......lyst på iPad NÅ! :P Gi meg noe svar!!



Jeg får min 16gb 3G fra USA om 2 uker også :D Har ordnet med mobilt bredbånd tvilling fra Netcom slik at jeg har fri bruk av data (iPhone + Ipad 3G) gjennom mitt iConnect abbonement til telefonen :-D Går helt fint å sette inn microsim fra norske leverandører!
medlem i 164 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav mkjonno » ons 04.08.2010 17:21

person@ljesus skrev:Følger ikke med noe simkort, dette da den ikke er låst opp mot noen operatør. Kjøpte min i Paris, smalt inn microsimmen og, vips, online på 3G:-)


Kjøpte min iPad 3G i Seattle og i den satt det iallefall et simkort fra AT&T.
Det er bare å ta ut simkortet og smelle inn sitt eget så er man på nett. Det går også an å klippe til et vanlig simkort for å få det til å passe. Så det gjort senest i dag etter mal fra mitt eget mikrosimkort :-)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav superape » ons 04.08.2010 17:50

Idiotisk emnetittel.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav scrabble » ons 04.08.2010 23:00

Står da alltid et sim i ved kjøp i usa, men det er jo bare å ta ut.
medlem i 206 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav jonihler » tor 05.08.2010 16:36

Har nettopp fått min iPad WiFi+3G fra London. Fungerer utmerket med WiFi, men jeg får ikke 3G til å virke? Har nytt mikroSIM fra OneCall sm er aktivert. Ser at det står Telenor i hjørnet på iPaden, men så snart jeg forsøker meg på nett :
"Could not activate cellular data network You are not subscribed to a cellular data service"

Noen tips???????
medlem i 173 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav scrabble » tor 05.08.2010 19:04

Ringe onecall å spørre om det er riktig innstillt?
medlem i 206 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav jonihler » tor 05.08.2010 21:01

Har ringt Onecall - de var kun opptatt av at kortet var aktivert. Visste nok ikke mye om iPad.
medlem i 173 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav superswede » tor 05.08.2010 21:16

Har du sett på APN settingene at de er riktige for one call?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: iPad 3G

Innleggav jonihler » fre 06.08.2010 0:27

Takk!
APN gjorde susen!!!
medlem i 173 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron