Noen som kjenner Pages for iPad?

Re: Noen som kjenner Pages for iPad?

Innlegg tor 29.07.2010 10:06

Ja, DocToGo fungerer med Dropbox, både åpne og lagre dokumenter. Du har også mulighet til å velge andre synce-alternativer som Google Docs og SugarSync mf.

Merk at du må ha internett-tilgang for at DocsToGo skal synce med Dropboxs. Hvis ikke lagrer den i applikasjonen og syncer neste gang du åpner.

medlem i 13 måneder

Innlegg tor 29.07.2010 20:03

sanna1 Wrote:Ja, DocToGo fungerer med Dropbox, både åpne og lagre dokumenter.

Jeg skjønner ikke helt dette her. Jeg har nettopp startet med Dropbox, men ser at den lager en folder i Finder som man bruker ift Dropbox/legger filene i. Men en slik folder kan da ikke lages på iPad. Eller? Hvordan foregår det?

medlem i 74 måneder

Innlegg tor 29.07.2010 20:17

Alle filene du legger i folderen Dropbox dukker opp på ipaden når du starter dropbox appen.

I tillegg vil alle andre PCer / MACer som bruker samme dropboks konto, vil også få disse filene. Hvis du endrer på en fil på en PC, replikeres endringene automatisk til alle andre enheter som brukersamme konto.

Veldig greit hvis man ønsker å ha samme dokumenter tilgjengelig på flere PCer.

medlem i 3 måneder

Innlegg tor 29.07.2010 20:23

Jo, det systemet har jeg skjønt, installerte Dropbox på 2 av mine Mac-maskiner og ser at det funker forbausende bra.
Men man jeg da ikke lage en slik folder på iPad? Jeg får det i alle fall ikke til.

medlem i 74 måneder

Innlegg fre 30.07.2010 9:48

Du har to muligheter, jeg bruker begge for størst mulig frihet:

1. Gå til app-store og last ned Dropbox til ipad. Da vil du ha alle Dropbox-filene dine på ipad. Du kan gå inn i app`en, se på dokumentene og åpne opp filene i det skriveprogrammet du ønsker - f.eks. DocsToGo eller Pages.

2. Gå inn i DocsToGo applikasjonen på ipad og og trykk på systemknappen opp i venstre hjørne (rundt tannhjul), under "online Accounts" trykker du "Add new account", velg Dropbox og tast inn brukernavn og passord. Da vil du kunne gå inn i Dropboxfilene dine, åpne og lagre. ;)

Men husk at DocsToGo ikke syncer og lagrer automatisk, du må trykke "lagre" når du er ferdig med dokumentet og du må ha internett-tilgang. Dette tror jeg har med at Dropbox som er innstallert på ipad og iphone ikke lagrer lokalt i tillegg til i "skyen". Mens på pc og mac lagres filene både lokalt på maskinen og i "skyen".

Håper dette var oppklarende. :-)

medlem i 13 måneder

Innlegg fre 30.07.2010 14:26

Åja, den lagrer ikke lokalt? Betyr det at jeg ikke har noe dokument når jeg ikke har internettilgang?
En annen ting: jeg bruker Word på min Mac og alle filene som er interessante å bruke i DropBox er Word (og Excel)-filer. Er det greit, eller må filene skrives i Documents To Go på Macen (om det finnes...)?

medlem i 74 måneder

Innlegg fre 30.07.2010 20:13

Når du først har åpnet et dokument i DocsToGo blir den liggende i programet og den kan brukes og endres selv uten internettdekning. Den "lagres" lokalt, men ikke som en fil (tror den ligger i programmet eller i cache). Når du igjen har dekning, synces dokumentet med Dropbox. Da vil filen være lik på ipad OG mac.

Du må altså åpne filen du skal bruke på ipad før du mister dekning.

DocsToGo kan fint bruke word-filer. Altså hvis du lager et dokument i word på macen, kan denne åpnes i DocsToGo. Jeg har ikke opplevd noen kompatiblitetsproblemer, i hvert fall. Excel-filer bruker jeg ikke, men antar dette også går. Når det er sagt, bruker jeg faktisk Pages mest, selv om den ikke syncer med Dropbox og den ikke har særlig mange skrifttyper, fordi jeg liker brukersnittet best. På macen bruker jeg og Word.

Håpet mitt er at Office lanserer en ipad-versjon av Word, som syncer med Dropbox. DET hadde vært komplett ;)

Ps. Pages fungerer også best med det norske trådløse tastaturet :-D

medlem i 13 måneder

Innlegg lør 31.07.2010 21:14

Ai, nå har jeg fått det til å fungere, men duverden hvor komplisert det er.
Men det virker jo på et vis.
Takk for hjelpen.

medlem i 74 måneder

Innlegg lør 31.07.2010 22:32

Flott det løste seg :-)

medlem i 13 måneder

Forrige

Returner til iPad

Hvem er i Forumene

Brukere som leser i dette forumet: Sandanger og 2 gjester