Stjålet iPhone?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Stjålet iPhone?

Innleggav mariohoe » ons 12.05.2010 20:15

Hei, min iPhone har blitt stjålet. Og jeg lurer på om det er noen mulighet for at jeg kan sperre telefonen helt, så den ikke går ann å komme inn på i det hele tatt? PGA jeg har en del jobb ting som ikke skal ut til andre..

Noen som vet ??? Trenger sårt hjelp!!
medlem i 193 måneder
 

Re: Stjelt iPhone?

Innleggav nicho » ons 12.05.2010 20:19

Hvis du har mobileme-tjenesten fra Apple så kan du sperre den. Det er ingen måte å aktivere denne funksjonen i etterkant, mener jeg.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Stjelt iPhone?

Innleggav mariohoe » ons 12.05.2010 20:24

Okej? Men sperre den hos netcom? Om de bare sperrer den så det ikke går ann å ringe eller sende meld.. men hele telefonen?
medlem i 193 måneder
 

Re: Stjålet iPhone?

Innleggav Kyogre » ons 12.05.2010 20:59

Hvis du ikke har MobileMe så er det eneste du kan gjøre å sperre IMEI-nummeret så man ikke får ringt uansett simkort. Sannsynligheten for at de som tok den er interessert i innholdet er vel særs liten, de vil garantert synce gjenopprette den.

Neste gang ville jeg vurdert å aktivere passord for hver gang du skal forbi lock-screen.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Stjålet iPhone?

Innleggav Baalspawn » ons 12.05.2010 21:03

Selv om du hadde hatt mobile me så ville du kun greid å slettet innholdet "Remote wipe".
Men tyven har ingen problem med å gjennoprette telefonen til fabrikkinstilling. men har du sperret imei koden så kan han i det minste ikke ringe med den. Blir kun en dyr ipod.
medlem i 167 måneder
 

Re: Stjålet iPhone?

Innleggav Shaman1981 » tor 13.05.2010 1:08

Blir vel ikke en dyr iPod dersom den er stjålet. Blir jo en gratis iPod da...

Sorry for diverging.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Stjålet iPhone?

Innleggav KnethJensen » tor 13.05.2010 7:57

Den kan slettes via mobile me. Og imei kan sperres. ThAts it. Om
Du har sensitiv info fra jobb burde du ha kodelås på tlf
I det minste. Da får de ikke tilgang.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Stjålet iPhone?

Innleggav sveintore78 » tor 13.05.2010 9:12

Var du koblet opp mot exchange på telefonen?

Isåfall kan du gå inn på outlook web access på jobb og sende en wipekommando til den fra "innstillinger og så mobile enheter". Da nullstilles telefonen neste gang den synkroniserer.

Jeg kan gi bedre oppskrift om du ikke finner det :)
medlem i 167 måneder
 

Re: Stjålet iPhone?

Innleggav EGOtrip » tor 13.05.2010 9:49

Det er derfor jeg har kode for å komme inn på mine iDevices. Annbefaler alle å gjøre det samme om de har sensiv ino på de. I tillegg så sett at alt slettes om kode trykkes fil 10ganger. Bare ett tips tilndere som ikke har mistet/ blitt frastjålet.

Det er sikkert også en eller annen klausul i reglene på jobb om sikring av enheter som har sensitiv info via jobben.

Men som sagt over office exchange web lar deg slette mobile enheter.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Stjålet iPhone?

Innleggav Gvein » lør 15.05.2010 18:11

hvis du tok i bruk låskode, den virket slik at hvis du gikk ut i lockscreen og ventet antall minutter som du hadde avlgt i innstillinger ville den gå på.
så, hvis du bytter sim-kort kommer den opp og "tyven" har 9999 muligheter til å finne ut koden
medlem i 166 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere