Beste app for sporing av iphone?

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Beste app for sporing av iphone?

Innleggav King-Nothing » tir 20.04.2010 22:52

Jeg har nylig fått meg en 3GS, og kunne godt tenkt meg å bruke muligheten til å spore den opp via GPS om den skulle bli stjålet/mistet.

Hvilken app anbefaler dere til dette?
medlem i 189 måneder
 

Re: Beste app for sporing av iphone?

Innleggav iRabb » tir 20.04.2010 22:54

mobileme

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Beste app for sporing av iphone?

Innleggav StickyIcky » tir 20.04.2010 23:13

MobileMe er Apples svar på GPS-tracking - Du får 60 (?) dager i prøvetid, men når tiden er ute må du ut med rundt 800,- for å opprettholde kontoen.
Det fungerer bra, så lenge du har push aktvert og ikke gjør som meg å slår av push for å spare strøm, etterfulgt av at jeg mister den litt senere ._.

Det skal også nevnes at MobileMe _suger_ i bruk ismåbyer. For å kunne utnytte GPS'en riktig, burde du helst være boende i Oslo, Bergen, Stavanger eller Trondheim - utover egen erfaring.
medlem i 179 måneder
 

Re: Beste app for sporing av iphone?

Innleggav King-Nothing » ons 21.04.2010 0:20

Takk for svar. :)

Det nevnes at denne tjenesten suger i småbyer. Jeg bor i Porsgrunn (ca 35000 inbyggere) men da jeg gikk inn på kart på telefonen og lot den bruke min nåværende plassering, bommet den bare med 50m ca. Jeg antar at dette er den samme GPS-funksjonen som MobileMe bruker?

Det finnes ingen gode apps på Appstore som gjør dette, bare litt rimeligere?

Skal jailbreake når det kommer til 3.1.3, så programmer fra Cydia taes også imot med takk. :)
medlem i 189 måneder
 

Re: Beste app for sporing av iphone?

Innleggav Shaman1981 » ons 21.04.2010 19:02

Gpsen driter vel i hvor stor by du er i. Så lenge du kan se himmelen så virker den like godt på Smøla som i New York...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Beste app for sporing av iphone?

Innleggav TheRealChristoffer » ons 21.04.2010 19:07

King-Nothing skrev:Takk for svar. :)

Det nevnes at denne tjenesten suger i småbyer. Jeg bor i Porsgrunn (ca 35000 inbyggere) men da jeg gikk inn på kart på telefonen og lot den bruke min nåværende plassering, bommet den bare med 50m ca. Jeg antar at dette er den samme GPS-funksjonen som MobileMe bruker?

Det finnes ingen gode apps på Appstore som gjør dette, bare litt rimeligere?

Skal jailbreake når det kommer til 3.1.3, så programmer fra Cydia taes også imot med takk. :)


Slike apps finnes ikke i appstore da de ikke er på i bakgrunnen. men det finnes app som sender deg kordinatene med en gang programmet aktiveres.

mobile me koster vel ca 500 da jeg kjøpte den ikke 800.


du får mye mer en gps tracking på mobile me. du får mail, iweb opplastningssted, kontaktliste, bildeframvisning og mye mer

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Beste app for sporing av iphone?

Innleggav King-Nothing » ons 21.04.2010 19:20

Det finnes ikke slike apps i Cydia heller? Kunne leitet selv, men har ikke jailbreak til min 3.1.3 så får ikke sjekket... :(
medlem i 189 måneder
 

Re: Beste app for sporing av iphone?

Innleggav StickyIcky » ons 21.04.2010 19:24

Med meg i min by (Mosjøen i Nordland) så bommer den fint med vell over 2 km, så jeg tørr ikke si den er pålitelig ^^,

Det er, som jeg vet, ingen slike gratisløsninger, sett bort fra at MyBuddy kan brukes til å finne telefonen etter hva jeg fikk fortalt av Telenor dersom man ikke hadde MobileMe.

Men alt i alt; MobileMe er verdt prisen :)
medlem i 179 måneder
 

Re: Beste app for sporing av iphone?

Innleggav joajoa » fre 23.04.2010 16:38

Føler at dette er 800 kroner rett i dass? Tyver og folk som er ute etter iphone kjenner nok til disse programmene, og ved et tyveri så slår de nok av mobilene, og kjører full restore. :-/
medlem i 197 måneder
 

Re: Beste app for sporing av iphone?

Innleggav HenrikWL » man 26.04.2010 9:55

Hvordan noen får €65 til å bli 800NOK er meg en gåte.

Med dagens kurs tilsvarer €65 den nette sum av 514NOK. Jeg kan aldri huske at kursen på Euro har vært oppe i over 10,- så hvor dette 800-tallet kom fra aner jeg virkelig ikke. Familiepakke med 5 kontoer, muligens?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Beste app for sporing av iphone?

Innleggav DeDDi » man 26.04.2010 10:07

Bruker mobile me langt oppi nord norge. ca. 2-3 tusen innbyggere. GPS'n traff rett på hvor telefonen var. Husk nå for all del folkens at gps'n ikke vil funke optimalt om du er inni et hus med tjukke vegger og tak. spesialt ikke betong. Så vær så snill og prøv dette UTE i fri sikt før dere sier at dette er en unøyaktig tjeneste ;)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron