Netcom operatørlåskode - klarer ikke å åpne telefon

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Netcom operatørlåskode - klarer ikke å åpne telefon

Innleggav oysteinrolf » tor 25.02.2010 20:47

Netcom sier at de må ha telefonnummeret fra når telefonen ble kjøpt for at de skal kunne låse den opp.

Dette har ikke jeg siden telefonen er brukt. Jeg skal selge den, og kjøper vil ha ikke jailbreaket, og kunne bruke telenor.

Hva faen gjør jeg? Utrolig lamt at netcom ikke låser opp uten orginalt telefonnummer.

Setter stor pris på hjelp
medlem i 188 måneder
 

Re: Netcom operatørlåskode - klarer ikke å åpne telefon

Innleggav TheRealChristoffer » tor 25.02.2010 21:32

vel, de vil ha tlf nr så de vet du ikke har stjelt den:P

Du må bare finne ut nr du

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Netcom operatørlåskode - klarer ikke å åpne telefon

Innleggav oysteinrolf » man 01.03.2010 13:10

Litt lamt for folk som kjøper brukt da. Trodde imeinummer var nok til å sperre telefonen.

Telenor låser opp uten brukt nummer, men ikke netcom. Jævla rævoperatør!
medlem i 188 måneder
 

Re: Netcom operatørlåskode - klarer ikke å åpne telefon

Innleggav KnethJensen » man 01.03.2010 15:54

Bare å be om nummer fra han du kjøpte den av det da! ikke noe værre enn det ..Om alt er ok så burde jo ikke det være noe problem.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Netcom operatørlåskode - klarer ikke å åpne telefon

Innleggav oysteinrolf » man 01.03.2010 21:14

Hei, jeg hadde aldri postet her dersom jeg hadde nummeret til han jeg kjøpte den fra.

Problemet er at den har vært jailbreaket, så jeg har ikke hatt problemer med operatørlås. Og jeg har heller ikke lagret nummeret til han jeg kjøpte den fra. Navnet har jeg heller ikke.

Nå skal den selges, og jeg ønsker å simkortopplåse denne slik at det blir lettere å selge igjen.

Ingen som har vært i liknende situasjon?
medlem i 188 måneder
 

Re: Netcom operatørlåskode - klarer ikke å åpne telefon

Innleggav zand » man 01.03.2010 21:18

Grunnen er vel at NetCom (og Telenor) kun låser opp dersom du har et abo med binding? Da må de bekrefte at du har binding før de låser den opp. Riktignok kan de vel spore opp telefonnummeret iPhonen ble kjøpt med fra IMEI, men hvis du ikke er opprinnelig eier som har et kundeforhold med NC er det nokså forståelig at de ikke gidder å hjelpe. De driver tross alt ikke med veldedighet...

Vil anta at du blir nødt til å betale NC for å få den låst opp.

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Netcom operatørlåskode - klarer ikke å åpne telefon

Innleggav Svissi » ons 03.03.2010 22:59

Nå vet ikke jeg om det er spesielle regler i netcom angåend iPhone, ville ikke tro det men.......

For ikke så lenge siden ringte jeg for å låse opp en telefon og jeg husket ikke nummeret, men da holdt det med å si navnet mitt også fant de nummeret og jeg fikk koden for å låse opp.........
medlem i 168 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere