Dele internett tilkoblingen fra pc til iphone?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Dele internett tilkoblingen fra pc til iphone?

Innleggav jorgen_re » søn 02.08.2009 0:13

Har min bærbare pc koblet opp mot en pocket pc for å få tilgang til Internett på hytta. Prøver å opprette ett adhoc nettverk som jeg kan koble til med iphonen, men får det ikke til. Hva må jeg gjøre for å få det til på Windows 7?
medlem i 188 måneder
 

Re: Dele internett tilkoblingen fra pc til iphone?

Innleggav JoHNxD » søn 02.08.2009 1:57

Jeg vet ikke om det er helt likt, men jeg har en internett-kabel som er koblet til pcen min.
PCen min har to slike internett-porter, så derfor er er liten kabel koblet til min xbox 360 slik at den får internett (Den ene enden er i xboxen, den andre i pcen)

(Nå er jo Vista og W7 sikkert litt forskjellige, men jeg tror nok det er ganske så likt)
Trykk på internett-ikonet nede til høyre ved siden av klokken også velg 'Nettverk og delingssenter' (Network & Sharingcenter eller noe sånt på engelsk, bare at dette var direkte oversatt)
Så velger du 'Administrer nettverkstilkoblinger' i listen til venstre (Se bilde her)

Det jeg gjorde var å markere nettverksport 1 og 2 og høyreklikket på en av dem og valgte 'Opprett nettverksbro'
Jeg regner med du skal da velge din pocket pc og trådløs tilkobling.

ELLER

Trykk på start menyen og velg 'Koble til' også velg 'Konfigurer en tilkobling eller et nettverk' også velger du bare hva som passer og følger veiviseren og lese nøye!
Husk å velge at du også skal dele internett til denne tilkoblingen fra din pocket pc.

Kan ikke skrive mer enn det fordi jeg har ikke trådløs på denne maskinen og vet ikke 100% hva man skal gjøre...
medlem i 195 måneder
 

Re: Dele internett tilkoblingen fra pc til iphone?

Innleggav jorgen_re » fre 07.08.2009 1:02

Har opprettet bro mellom pocket pc tilkoblingen og trådløs adapter. Ad hoc funker når det passer seg som, men fikk opp nettverket på iphonen nå, og er koblet til. Får dog ikke noe nett på iphonen. Noen tips her?
medlem i 188 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron