Sette opp gmail og google calendar på iPhone 3g

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Sette opp gmail og google calendar på iPhone 3g

Innleggav PaulKemp » tor 14.05.2009 12:13

Hei folkens!

Nettopp bestillt meg iPhone fra chess! Det blir nr 2 da min første ble stjålet i sverige. Gleder meg! :-D Uansett, forrige gang prøvde jeg meg på mobile.me, og det fungerte OK, men var ikke verdt prisen.

Denne gangen tenkte jeg jeg skulle prøve med på gmail og systemene til google. Hovedsakelig fordi jeg vil gjøre det så enkelt som mulig å ha samme kontakter, epost og kalender på to pcer og en iPhone. Idag bruker jeg ikke gmail aktivt, men har en e-post konto der. Til mail bruker jeg hovedsakelig en epost jeg har hos domeneshop.no. Jeg vil da videresende all post fra denne kontoen til gmail adressen.

Jeg trenger tips og innspll, gjerne guider fra nettet, på følgende:
    hvordan man kan synkronisere gmail kontakter mellom 2 pcer og 1 iphone?
    hvordan man kan synkronisere google kalender mellom 2 pcer og 1 iphone?
    hvordan ha sammeepost mapper på alle enhetene? Da mener jeg hvis jeg sender en epost fra iphonen, skal den eposten dukke opp i sendte elementer på pcen

Hovedgrunnen til at jeg 'bytter' til gmail er at jeg mistenker dette er svært mye enklere enn å bruke outlook og eposten hos domeneshop. Takker for innspill og venter spent på svar.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Sette opp gmail og google calendar på iPhone 3g

Innleggav PaulKemp » tir 19.05.2009 15:41

Får du ikke svar får du gjøre det sjæl! :)

Gmail kan enkelt kunfigurers i epost instillingene på iPhonen. I gmails brukergrensesnitt kan man også legge inn andre eposter slik som feks dittnavn@hotmail.com og dittnavn@domene.no. Gmail er faktisk satt opp slik at du kan velge å svare fra den eposten du får mail til! Genialt.

Når epost er satt opp er det google calendar og google contacs som gjelder. Fordelen ved å ha disse online er at man alltid har en backup hvis noe skulle skje mobilen, plus at man kan redigere listen på datan.

Hvis du har en kalender og adressebok i feks outlook eller tilsvarende, kan disse eksporteres og imponeres til calendar og contacs via en .cvs fil. Når du har fått en fullstendig kalender og kontaktliste på nett er du klar for den siste biten som er nuevasync. Du må registrere deg opp og sette opp kontoen via webgrensesnittet ders. Les mer her!

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Sette opp gmail og google calendar på iPhone 3g

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 19.05.2009 20:33

http://www.dinside.no/812336/helt-i-synk

Så enkelt at selv jeg fikk det til... 8-)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Sette opp gmail og google calendar på iPhone 3g

Innleggav PaulKemp » tir 19.05.2009 23:00

Nice! Det var jo selv uten å bruke nuevasync, kjipt jeg ikke fikk opp det når jeg googlet syncing google calendar with iphone.

Uansett, ingen grunn til å bruke mobile.me for syncing av kun epost i hvert fall!

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere