Mistet iPhone i vannet

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » tor 21.08.2008 19:37

Blæææ!! Mistet min iPhone 3G i vannet i dag, og vet ikke hva jeg skal gjøre!

Har hørt at hvis en sier at noen andre mistet den i vannet i butikken så får enn ny:P Er dette sant? Eller bør jeg heller satse på å få tørket den en god stund? Er det forresten smart å åpne den for å sjekke om det er vann inni?

Jeg har nå lest at en IKKE bør ta iPhonen på, men det greide jo jeg selfølgelig å gjøre, så høytalerne gir en svakere lyd, home-knappen funker ikke og det går ikke ann å høre på musikk, verken med eller uten hodetelefoner. har ikke turt å prøve å lade den i tilfelle noe gale kunne skjedd.

Noen tips om hva jeg bør gjøre??
medlem i 189 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav Manemis » tor 21.08.2008 19:43

den er kjip =/ tror du burrde skru den av, og vente til den har tørket heelt

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav dani93 » tor 21.08.2008 20:27

Skal prøve å få tørket den helt:)

Jeg har heldigvis forsikring kom jeg på og regner med at dette er en forsikringssak? Er det noen som har opplevd det samme og kan si hva netcom vil gjøre med det?
medlem i 189 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav superswede » tor 21.08.2008 21:15

Netcom vil nok neppe gjøre noe med dette såfremt du ikke har tegnet en egen forsikring for den her typen hendelser.
Skulle tippe at tlf faktisk vil bli ødelagt hvis du ikke gjør noe. Hade det vært meg hade jag "åpnet" den for å se om det er mulig å koble fra batteriet for å så la den ligge LEEEENGE (48h) på f.eks ett gulv med varmekabler før jag koblet den sammen igen.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav eirikdh » tor 21.08.2008 21:22

Kompis av meg gjorde nettopp det samme. Mista den i hundeskålen (lol)! Han leverte den inn på telebutikken samme dag (den hadde sluttet å virke). De sendte den inn til reparasjon. Kom tilbake ca 1uke senere og virker fin fint!
medlem i 191 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav superswede » tor 21.08.2008 21:26

Det må jag si :-)
Fuktskader pleier de vara veldig flinke til å oppdage (...eller i hvert fall henvise til som årsak for å ikke erstatte...).
Det e bara å gratulere!!!

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav dani93 » tor 21.08.2008 23:16

superswede skrev:Netcom vil nok neppe gjøre noe med dette såfremt du ikke har tegnet en egen forsikring for den her typen hendelser.


Har tegnet forsikring som jeg skrev et innlegg ovenfor.

eirikdh skrev:Kompis av meg gjorde nettopp det samme. Mista den i hundeskålen (lol)! Han leverte den inn på telebutikken samme dag (den hadde sluttet å virke). De sendte den inn til reparasjon. Kom tilbake ca 1uke senere og virker fin fint!


Høres bra ut! tror jeg tar meg en tur til telebutikken i morgen;)
Vet du noe om at han tørket den skikkelig før har leverte den inn?
medlem i 189 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav XelleX90 » fre 22.08.2008 1:41

Kommer an på om du mista den i Saltvann eller ferskvann. Normalt sett så går det ikke i stykker i ferskvann siden det ikke leder strøm (Med en gang du tar litt salt opp i eller noe annent som leder strøm gjør den det). Da burde du ta ut batteriet og la alt ligge opent til det tørker å se om du får den på. Er det saltvann er jeg usikker på hva du bør gjøre. Hør med buttikken.

(Om noen er uenig med meg om at 100% rent vann ikke leder strøm, så vil jeg bare si at det er en grunn for at man kan helle drikke vann i sikrings skap om det brenner, noe vi lærte på elektro VG2.)
medlem i 203 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav Nilsn11 » fre 22.08.2008 7:36

Nei, jeg er ikke uenig at 100% rent vann ikke leder strøm. Men, hallo? Tror du det er veldig sansynlig at han mistet telefonen i rent vann? Det er veldig lite vann som er 100% rent, ikke engang det som kommer fra springen er rent;) det leder strøm veldig godt! Drikkevann er ikke rent! Det leder strøm!

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav J-F » fre 22.08.2008 9:52

"Datt" i saltvann med iPhonen (1. Gen), tok ut SIMkortet og skylte den lenge i vann fra springen.
Tørket med føner og på panelovn. Hadde gitt den opp etter to-tre dager.
Etter ca en uke så startet den opp ved å tilføre strøm. Virker nå som før.
medlem i 187 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav Nilsn11 » fre 22.08.2008 10:30

Det er greit nok det, men tro ikke at ferskvann fra springen ikke leder strøm!

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav runema » fre 22.08.2008 11:48

Ok, dette med at ferskvann ikke leder strøm er feil.
Ferskvann er ikke så skadelig som saltvann, ettersom salt fører fortere til korrosjon/rust o.l.
Det at Dere lærte på elektro at man kunne spyle vann på sikringsskap ved en brann er også riktig, men siste utvei, dersom man ikke har andre slukkemidler som egner seg bedre.
Det utføres veldig forsiktig akkurat dette, og brannvesen tilstreber til det ytterste å få stengt av strømmen til underfordelinger, samt at de går i gummistøvler og har gummihansker o.l. som ikke leder strøm til kroppen. Til eksempel så er det i Thailand (Sikkert mange andre steder også) flere dødsfall i gatene ved ekstremregnvær. Strømførende kabler ramler ned i fortau/gate og de som er i nærheten får seg noen skikkelige karameller og tilfeller død.
Fantastisk, dette var off topic det :-!

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav arnearch » fre 22.08.2008 12:44

Putt den i en pose med ukokt ris et par dager. Trekker ut all fuktigheten. Funka dritbra for meg.
medlem i 197 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » fre 22.08.2008 14:51

Det var altså et ferskvann jeg mistet den i ikke saltvann.

Nå ligger den å tørker på badet;)
Stod på, også sjekket jeg de tingene som var feil, og nå funker home-knappen igjen!
Når noen ringte så kom det kjempe liten lyd rett etter uhellet, men nå er det bra lyd.

Musikk går det fortsatt ikke ann å høre på verken, med eller uten hodetelefoner.

Så det som er problem nå er kun: Musikken

Tror dere det er håp for at dette begynner å funke igjen også?
medlem i 189 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav zzyzx » fre 22.08.2008 17:00

Ringer telefonen?
Får du meldinger om ugyldig tilleggsutstyr?

Sølte kaffe på min iPhone og fikk da flere pussige symptomer. Renset dock'pluggen' med hjelp av en tannbørste dyppet i sprit - lot spriten fordampe og telefonen fungerte utmerket. verdt et forsøk!
medlem i 189 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron