Lading av Iphone

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Lading av Iphone

Innleggav lapsklaus » man 26.11.2007 15:02

Forsøker å lade min nyinnkjøpte iPhone via docken. Jeg regner med at den kan lades i docken. Jeg forstår meg ikke helt på dette. Har hatt den i docken i to timer nå, og det er ingen endring i batteristatus. Batteriindikatoren opp i høyre hjørne tilsier at telefonen lader, men jeg synes ikke det skjer noe. Bør jeg skru den av mens den lader? Dessuten er batteriindikatoren blitt hvit. Tidligere var den grønn, hva skyldes dette?
medlem i 205 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav RissEh » man 26.11.2007 15:12

batteriindikatoren i høyre hjørne er hvit når du er i hovedmenyen og på "lock" skjermen, den er grønn når du går inn på ett program, instillinger, ipod osv, dvs når linjen øverst på skjermen blir hvit istedet for svart... Det kommer opp et stort grønt batteri midt på skjermen når du kobler den til docken ? Bruker du AC eller er det via pc´n ? Har du moddet den på noe vis ?
medlem i 210 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav lapsklaus » man 26.11.2007 17:27

Takk for forklaringer av fargene. Jeg lader den i docken, da jeg har kjøpt denne i USA og ikke har adapter til det amerikanske støpselet. Nå lader den imidlertid fint. Jeg reboota maskinen, også funka det. Aner ikke hva som var galt, men nå funker det i hvert fall.

En annen ting, forresten. Som nevnt har jeg kjøpt denne i USA. Holder det å kjøpe en adapter som gjør at jeg kan plugge den i norsk stikkontakt, eller må jeg ha en omformer med tanke på strømstyrken? USA er vel 110V, og hvisjeg plugger den i norsk strømnett sier det vel pang...
medlem i 205 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav RissEh » man 26.11.2007 17:30

Har du en mac kan du bare ta stikkontakt pluggen i laderen din og bytte den ut med stikkontakten som står i laderen som fulgte med iphonen. Dersom du ikke har mac kan du bare stikke ned på eplehuset og kjøpe sånn stikkontakter ja, de kan byttes ut, selve laderen kan brukes over hele verden, du må bare ha stikkontaker som passer.
medlem i 210 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav Totoro » man 26.11.2007 17:30

Adapteren klarer 100-240 V så du trenger ingen omformer. Alt du trenger er den fysiske kontakten.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav lapsklaus » man 26.11.2007 17:35

Du mener at adapteren som følger med iPhonen klarer 100-240V? Altså at det ikke sier pang..? :-!
medlem i 205 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav Ole_90 » man 26.11.2007 17:35

Er jo bare å kjøpe en sånn her en ;) :
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... nplm=MA592

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav Totoro » man 26.11.2007 17:36

lapsklaus skrev:Du mener at adapteren som følger med iPhonen klarer 100-240V? Altså at det ikke sier pang..? :-!

Riktig. Det sier ikke pang. Adapteren er tilpasset alle lands strømstyrke.
Ole90, mn trenger ikke å kjøpe en sånn adapter. Det følger med i esken. Du kan derimot kjøpe den kontakdelen som sitter på. Det er den samme kontaktbiten som kommer med laptops og iPod ladere dersom du har en slik.

Jeg bruker en fra min game iBook G3.
Sist endret av Totoro den man 26.11.2007 17:38, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav lapsklaus » man 26.11.2007 17:38

Okei. Takk for kjappe og gode svar!
@Ole_90: godt tips! takker!
medlem i 205 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav Simikk » tir 27.11.2007 1:32

Om du har en slik en liggende, trenger du ingenting.
Bare klikk av den amerikanske kontakt-delen.

Bilde
medlem i 196 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav Marasmus » fre 30.11.2007 11:52

Angående det siste bildet, så vet jeg at det finnes slike uten kabel mellom kontaktene. Kun kontakt i ene enden og sånn standard to-pol-sak i andre enden. De følger med ac-adapteren til visse eksterne harddisker og muligvis også routere. Så da må det nesten være mulig å skaffe seg en slik en i løs vekt for en billig penge ett eller annet sted.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav applecore » fre 30.11.2007 12:12

Denne kabelen heter eurokontakt, og sitter på det meste av radioer o.l.
Det enkleste og billigste er som tidligere nevnt å benytte en slik. Selv kortet jeg inn min eurokabel, skjøtet med isolerte presshylser og krympet skjøten med krympeslange.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav skytte85 » lør 01.12.2007 22:00

På Dealextreme selges det adapter fra amerikansk til norsk stikkontakt. Koster 1dollar og gratis frakt.
medlem i 197 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav TurboNils » ons 05.12.2007 15:40

Har du link skytte85?
medlem i 195 måneder
 

Re: Lading av Iphone

Innleggav thyes » fre 25.01.2008 12:58

Først og fremst må jeg bare beklage at jeg drar opp en såpass gammel tråd, men jeg har nettopp fått meg iPhone og lurer på noe ang. lading.

Jeg visste ikke at det US støpselet gikk ant å dra av, for så å plugge inn en strømkabel i. Takker og bukker for det bildet som ble posta her :)
Fikk endelig slengt iPhonen på lading i natt, men når jeg så kobla den til docken for å overføre noe musikk nå, ser jeg at Usage stats har blitt resetta. Dette skjer vel pga. telefonen lades når man setter den i docken, men er det ikke litt skummelt å drive med flekk-lading (å ikke vente til batteriet er helt tomt før man lader igjen)?
medlem i 195 måneder
 

Neste

Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron