Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav mourinho2008 » lør 29.12.2007 20:45

Har nå flere ganger forsøkt å kopiere over musikk fra tunes til iphone med iphone koblet til pc.

Itunes får kontakt med telefonen, og eget iphone ikon kommer opp inne i itunes men når jeg feks prøver å dra en sang over fra biblioteket får jeg bare opp "stoppskilt-tegner" ved sangen jeg prøver å dra over når den er over iphone ikonet i margen til venstre..

Noen som har noen forslag?
medlem i 195 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav vernon » lør 29.12.2007 20:50

Du kan ikke drag and drop.

klikk på telefonen din i Itunes du får opp en meny for denne med følgende tabs:

Oversikt - Info - ringetoner - musikk

klikk på musikk og kryss av for de filene du vil ha på din Iphone.
medlem i 196 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav alizm0 » lør 29.12.2007 20:52

Man kan ikke dra sanger over med iPhone. Man må synkronisere. Så du lager deg for eksempel en egen playlist med sanger du vil ha på iPhonen, og velger den listen inne på Musikk(trykk på iphonen og da ser du det oppe) og synkroniser.

EDIT: too slow..
medlem i 197 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav mourinho2008 » lør 29.12.2007 20:52

fant ut av det direkt etter at jeg hadde postet innlegget.. tusen takk for svar!

Takk for hjelpen!
medlem i 195 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav Shaman1981 » lør 29.12.2007 21:37

Hei, jeg er ny her inne og med Apple produkter generelt. Det jeg har litt problemer med er at når jeg lager spille lister som jeg syncer med Iphonen så leser den/Itunes id3 tagen eller noe og gjør en sang om til et album. Så når jeg har lagt inn noen hundre sanger så har jeg også noen hundre album med en sang i liksom. Er det noe å gjøre med dette?

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav musher » lør 29.12.2007 21:56

Er det forskjellig artist på sangene, eller er det samme? Du kan i så fall bruke feltet «Albumartist» for å sette alt inn til ett album.

Screenshot?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav Shaman1981 » lør 29.12.2007 22:15

Blir for mye jobb med screen shots :) Jeg har en mappe på pcen hvor jeg har lastet ned en og en sang i ca 10 år... Og når jeg legger inn en av disse på telefonen så står det på tagen til sangen at den er på det eller det albumet og da lager telefonen/Itunes et eget album kun for den sangen. Dersom jeg har lastet ned hele album der tagen er lik så legger den alt i samme mappe. Men når det er kun en og en sang så blir det litt feil å lage eget album til den. Håper det var bedre forklart...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav musher » lør 29.12.2007 22:19

Det er vel sånn iTunes fungerer, når du har valgt å la den organisere sanger i mapper i Finder. Da lages det en mappe for albumet uansett hvor mange låter det er snakk om. Hvis det ikke oppgis noe album, bli det en mappe som heter «Ukjent album» under artisten.
Dette blir også med til iPhonen …

(håper du ble litt klokere av det)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav Shaman1981 » lør 29.12.2007 22:42

Ble ikke så bra med auto crop men skal prøve å forklare.
Bilde
Dette er sangen i mappen.
BildeHøyre klikker og går inn på egenskaper, så ser du at den er registret på albumet ett eller annet.
BildeSå på telefonen så har den lastet ned cover art og laget et album.
BildeMed kun en sang i...
Bilde
Alle sangene som er registrert i Itunes med et album i album raden blir lagt inn som egne album.

Kanskje letter å skjønne hva jeg mener nå.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav musher » lør 29.12.2007 23:16

Det er iTunes som laster ned albumart. Du kan vise albumart i iTunes også, så kanskje du ser det der.

Forstår jeg deg rett når du mener problemet er at det lages en albummappe for én enkelt fil?
Da må du i såfall endre ID3-tagen og ta vekk album-informasjonen, da vil det lagres som løse filer under artist, eller under «ukjent album» under artist.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav Shaman1981 » søn 30.12.2007 0:09

Ok, men blir jo litt jobb med 10.000 sanger da men...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav chridal » søn 30.12.2007 0:22

Shaman1981 skrev:Ok, men blir jo litt jobb med 10.000 sanger da men...


Det er jo derfor du har Automator. Jeg har lest gjennom alt men forsto absolutt ingenting; meget kronglette forklart.

Men ja, som sagt - lag et Automator script, så gjøres dette på sekunder. Easy.
medlem i 204 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav Shaman1981 » søn 30.12.2007 2:52

Som sagt ny på dette området her, man gjør så godt man kan.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav geircito » ons 16.01.2008 20:19

mourinho2008 skrev:Har nå flere ganger forsøkt å kopiere over musikk fra tunes til iphone med iphone koblet til pc.

Itunes får kontakt med telefonen, og eget iphone ikon kommer opp inne i itunes men når jeg feks prøver å dra en sang over fra biblioteket får jeg bare opp "stoppskilt-tegner" ved sangen jeg prøver å dra over når den er over iphone ikonet i margen til venstre..

Noen som har noen forslag?
Dette er nå mulig i iTunes 7.6!!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Overføre musikk fra iTunes til iPhone

Innleggav krisholm » tor 07.08.2008 0:29

noen som hvet hva som er galet? jeg kobler til iphonen til dataen og itunes får ikke opp egen iphone ikon.. :( håper noen som har peiling så de kan hjelpe meg:)
medlem i 187 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]