iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav enjoy1974 » man 26.11.2007 19:59

Hentet en iPhone på posten i dag som kom med jetcarrier. Fikk versjon 1.1.2. Så hva kan jeg gjøre med den når jeg ikke kan åpne telefon delen. Skjønt at jeg kan bruke den som ipod så lenge.

Men hva av andre ting. Kan få norsk meny og språk på den osv? Evt andre ting som er lurt å gjøre frem til sim unlock kommer?
medlem i 201 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav prizma » man 26.11.2007 20:03

Kan du tenke deg å lese og søke litt? :rolls eyes:

Jeg kan gjøre deg en bjørnetjeneste og linke til en av de mange guider:
http://www.iphone4world.com/?p=92

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav miceiken » man 26.11.2007 20:22

Liten replikk fra IRC (#iphone på EFNet)

<19:22:38> <miceiken> ?? 1.1.1
<19:22:40> <@iProtect> '1.1.1', (1/1): To install firmware 1.1.1: hold down shift (on a pc) or option (on a mac) and click the restore button in iTunes. Download the firmware file here: http://360patches.com/Xmods/iPhone1,1_1 ... store.ipsw



Her er også en guide hvordan man hacker 1.1.1: http://ipod1.no/node/1533



Et norsk alternativ til replikken over.
medlem i 212 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav Paulsen » man 26.11.2007 20:25

Vanskelig det da, når han har fått 1.1.2... :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav puff86 » man 26.11.2007 22:44

Jeg har også fått dette marerittet av en telefon som er helt ubrukelig. Har sittet i ørten timer nå for å forsøke å i hvertfall få brukt den som en mp3 spiller fram til en full unlock kommer. Men jeg får det ikke til! Har lest på alle forumene som popper opp nå man søker på iphone bla bla bla, og det virker så lett,men jeg har møtt veggen! Jeg har fått nedgradert til 1.1.1, men får ikke den ut av gjennopprettelse modusen. På skjermen til tlf er det kun bildet av ledningen og itunes ikonet. Jeg har en PC ikke Mac. Har lastet ned iDemocracy 2.0, men får en feilmelding når jeg prøver å starte det. Jeg har prøvd å finne Oktorep, men finner det ingensteder og har lastet ned iNdependence_v1.2.5, men den var også umulig å åpne. Noen som vet akkurat hva jeg skal gjøre? er temmelig grønn på dette her.. Fikk vite av en annen at det tok 5 min å unlocke telefonen, men det var visst med 1.1.1 >:-o Jeg var en uke for sen med bestillingen for å få meg en 1.1.1 EN uke:)
medlem i 196 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav enjoy1974 » man 26.11.2007 22:51

Jeg har mac og fått negradert fra otb 1.1.2 til 1.1.1, fikk den ut av oppdateringsmodusen med et program for mac som heter independence.. men har knotet litt jeg også.. får måtte simulere en tidligere itunes versjon, siden jeg hadde 7.5 på mac hos meg... Så kunne hjulpet deg hvis du hadde hatt mac....

Nå sitter jeg med jailbreake så lurer på hvordan det går, :-D
Sist endret av enjoy1974 den tir 27.11.2007 9:52, endret 1 gang
medlem i 201 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav puff86 » man 26.11.2007 22:52

Kommer en kar med en mac nå... gi et innlegg om du får det til å fungere da:D Ser et lys langt langt vekke......
medlem i 196 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav enjoy1974 » tir 27.11.2007 0:12

har fått innstallert anysim, tatt ut at&t sim kortet, satt inn mitt telenor sim kort uten pinkode, kjører anysim, men får en feilmelding når anysim er ferdig om at den ikke kunne åpne tlf..

"Please restart your phone.
anySim cannot unlock this phone. anySIM will now quit. Please turn off your phone and turn it on again after anySIM quits."

Hva gjør jeg da?
medlem i 201 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav puff86 » tir 27.11.2007 0:41

tror ikke anysim fungerer med vår versjon enda... den fungerer hvis du har 1.1.1 og oppgraderer ved en feiltakelse til 1.1.2.... men fungerte jailbrake? har lastet ned itunes 7.4.2 nå skal til å prøve å få independence til å fungere... håper på det beste:D

Edit: Når jeg kobler den til en mac og starter independence får jeg ikke gjøre noenting! Det står bare i statusen "Disconnecting, waiting for iphone"

noen som har gode råd? Er så lei av å lete rundt på forumer nå. Og skal jeg installere alt man kan installere fra independence? Må jeg nedgradere til 1.0.2 og så oppgradere til 1.1.1?
medlem i 196 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav HairBall » tir 27.11.2007 8:39

her er en guide til:

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=15849

jeg har ikke testet denne. Men ser ut til våre ok.

jeg leser også at det skal være en bug i OKTOPREP, så ikke installer den(se side 28 i guiden)
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav enjoy1974 » tir 27.11.2007 9:22

Puff86
Edit: Når jeg kobler den til en mac og starter independence får jeg ikke gjøre noenting! Det står bare i statusen "Disconnecting, waiting for iphone"

Ja har fått jailbreaket den, alt er ok hos meg nå, men får bar ikke ringt. Den sto også hos meg med disconnetcting, waiting for iPhone.

Lastet ned independence herfra: http://code.google.com/p/independence/ , versjonen 1.3 beta. Får at den skulle virke så måtte jeg gjøre slik:

1) Copy iNdependence to your hard drive somewhere (the Applications folder would be a good place)
2) Run the "iNdependence MobDev Tool" application. If it reports that you have the correct version of iTunes installed, then you simply need to choose the location where you installed iNdependence on your computer and you are done (skip the remaining steps).
3) If it reports that you do not have the correct version of iTunes installed, then you'll need to find the version of the MobileDevice framework that was installed with iTunes 7.4.2 and put it somewhere on your computer. Something useful might be at:

http://rapidshare.com/files/68410680/Mo ... k.zip.html

4) Once you have that, choose the location of the MobileDevice.framework folder using the first file chooser.
5) If that works, then choose the location where you installed iNdependence on your computer using the second file chooser.
6) At this point you should see a success message.

Og da ordnet det seg. :-D
medlem i 201 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav puff86 » tir 27.11.2007 13:02

Har fått den ut av def modus... Lagret ny kontakt med url'ene, men hva skal jeg trykke på wifi setup? trykket på auto... men får bare opp feilmelding når jeg skal inn på jailbreakme.com... sikkert sykt enkelt, men jeg har brukt opp alle hjernecellene på denne telefonen nå i en og en halv dag. bør komme meg på skolen for å lese til eksamen nå:D
medlem i 196 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav enjoy1974 » tir 27.11.2007 13:07

vet ikke om jeg skjønte deg helt jeg.. men når du lagret en kontakt, så skulle du legge inn 2 url. en som er prefs://1f den gjør så du kommer in n på settings så velger du wifi og nettverk der... så trykker du deg inn på kontakten du lagret å trykker på url jailbreakme.com... da ordner det seg..
medlem i 201 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav youdecide » tir 27.11.2007 13:12

Hei!
Den aller aller enkleste metoden for en velfungererende 1.1.2, er å bruke Conceited Software sitt "Jailbreak 1.1.2" program. Følger med en fin readme fil som beskriver i korte trekk hva du skal gjøre:
http://conceitedsoftware.com/iphone/site/112jb.html

PS! Jeg gjorde det i går kveld. Funker som bare det! :)
Bare husk delen med Octoprep.

Tom

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: iPhone versjon 1.1.2 hva kan jeg gjøre med den

Innleggav puff86 » tir 27.11.2007 13:14

har laget kontaktene ja.. kommer ikke inn på jailbreakme..... så får ikke installert programmet man skal hente der.

13) Select the contact, now choose the second url. (jailbreakme.com)

14) Hopefully if you had set up your wifi settings correctly, safari should have loaded
up the jailbreakme.com webpage. Scroll down, and select Install AppSnap.

det er her jeg sliter....
medlem i 196 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]