NorPhone 1.1.1 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

NorPhone 1.1.1 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav geircito » ons 24.10.2007 0:09

NorPhone 1.1.1 v3

(Norsk iPhone for firmware 1.1.1 v3 2 november 2007)

Versjon 3 (v3): 2 november kl. 01.30
I "Innstillinger/Generelt" så er det (for meg) litt begrepsforvirring.

1) "Autolås"
Ja, hva er dette egentlig kan en spørre seg (iallefall ved første gangs bruk).
Forklaring: tiden det tar før skjermen (displayet) på iPhone slukkes (kan vel jamføres med tastaturlås på en "vanlig" mobiltelefon).
Jeg har derfor (for å klargjøre) endret strengen fra "Autolås" til "Autoslukke skjerm".

2) "Kodelås"
Samme som ovenfor - dette gjelder om låsing av SKJERM er av/på og om du må bruke en kode for å låse skjermen opp igjen (igjen jamføres med tastaturlås på en "vanlig" mobiltelefon).
Utrykket kan misforståes til å gjelde SIM-kortets PIN-kodelås (som befinner deg under "Innstillinger/Telefon/SIM PIN-kode").
Jeg har derfor (for å klargjøre) endret strengen fra "Kodelås" til "Kode skjermlås".

Forøvig har jeg foretatt mange korrigeringer/endringer i tekststrenger i hele NorPhone-pakken (bla. endret samtlige "rediger" til "endre").



Versjon 2 (v2): 29 oktober kl. 14.00
- en mengde fornorsknings-korrigeringer (eks. tjenesteleverandør -> mobiloperatør; Bildebibliotek -> Fotoalbum)
- adskilte tekststrenger for e-postmeldinger og SMS meldinger


Versjon 1 (v1): 27 oktober kl. 14.00
- endret "nyLinje" til "enter" på norsk tastatur
- lagt inn standard Oslo i klokke/værmelding
- lagt inn bokmerkene VG, Dagbladet og Adresseavisen i Safari
- ikke nødvendig å endre til norsk språk på iPhone (endringen utføres automatisk når du rebooter iPhone)



Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


NorPhone
- er en pakke som inneholder alle nødvendige filer for å få et "norsk" utseende på iPhone
Dette gjelder:
- GUI (norsk språk i brukergrensesnitt og alle Apple iPhone-applikasjoner)
- norske formater (telefonnummer, dato- og klokkeslett)
- norsk ordbok
- lokale norske bokmerker (VG, Dagbladet og Adresseavisen) i Safari

Det rettes en takk til forumet's medlemmer botho, rossi og magnerlu90 for oversettelser og ordbok

Se filen "Les meg.txt" i NorPhone-pakken for videre info og bruk

Nedlastningslink: http://rapidshare.com/files/66836598/No ... 3.zip.html


Trondheim, 2 november 2007
Sist endret av geircito den tor 08.11.2007 14:49, endret 16 ganger.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav ducksteR » ons 24.10.2007 0:21

Utrolig bra jobba! Men lurer på noe i forhold til det med manglene. Har det noe å si at ikonrekkefølgefilen blir overskrevet? Får det noen konsekvenser liksom?
medlem i 213 måneder
 

Innleggav geircito » ons 24.10.2007 0:26

Nei, ingen konsekvenser.

Har du feks bruk Customizer's rSBT (Icon Order) så må du rearrangere ikonrekkefølgen pånytt.

-

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jet_li » ons 24.10.2007 9:16

jeg sliter me å få rSBT til å fungere på 1.1.1.
Er det noen andre som har dette problemet.
Selv om jeg trykker på Save så skjer det ingen endringer.
Den går bare tilbake til "standard" oppsettet.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav ducksteR » ons 24.10.2007 10:40

Jeg får det ikke til jeg. Følger guiden din, legger filene over, restarter, bytter språkvalgene, ingen forskjell. Kan det ha noe med at jeg har lagt over en springboardpatch allerede som ga meg internasjonalvalgene på forhånd?
medlem i 213 måneder
 

Innleggav geircito » ons 24.10.2007 11:22

Er du sikker på at du overskriver filene du kopierer over?
Gå inn på din iPhone og sjekk at det under mappe /Applications/applikasjon befinner seg en mappe med navnet no.lproj

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Oliiis » ons 24.10.2007 13:12

jet_li skrev:jeg sliter me å få rSBT til å fungere på 1.1.1.
Er det noen andre som har dette problemet.
Selv om jeg trykker på Save så skjer det ingen endringer.
Den går bare tilbake til "standard" oppsettet.


rSBT fungerer ikke som selvstendig app på 1.1.1. Den som ligger inbakt i programmet "Customize" fungerer derimot utmerket :)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav jet_li » ons 24.10.2007 13:27

Det er den jeg bruker.. den som ligger under customize..

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Innleggav bohtho » ons 24.10.2007 18:26

Jeg vet ikke jeg ... men det kunne kanskje vært hyggelig å fått litt cred da det etter nøyere øyensyn på filene ser ut til at det er mine oversettelsesfiler (versjon 1) fra min tidligere tråd (http://ipod1.no/forum/posting.php?mode=quote&p=546210) som jeg jobbet ganske mye med og som tok en del tid, pluss at pakken inneholder Apples originale Ipod Touch-filer på norsk som du maste deg til fra meg, geircito ? Sammen er dette en komplett oversettelse av applikasjonene + det meste annet. (Grunnen til at jeg ikke slo disse pakkene sammen selv kan du lese om i min tråd..)

Jeg ser at min "lesmeg"-tekstfil bare er utelatt fra oversettelsene uten henvisning andre steder ...

geircito skrev:Dette ser meget bra ut :-D

Da mangler vi bare følgende:
- norsk tekst under ikoner på hjemmesiden
- kalender
- klokke
- kamera
- YouTube
- Photos
- iTunes (store)
- Settings
- Safari

.. kan du poste en link da som sender meg til de mangler som jeg ramset opp. Har søkt her på mac1's forum, men finner ingen ting vedr. disse filene..

--


Forøvrig er jeg ikke i mot at det blir brukt i en "NorPhone"-pakke bortsett fra at det for min del overskriver for mye på engang for en telefon som har vært småhacket litt allerede.
Sist endret av bohtho den ons 24.10.2007 19:39, endret 9 ganger.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav foxter » ons 24.10.2007 18:28

Ja var jo en ganske lik tråd som du laget for en stund siden...
medlem i 198 måneder
 

Innleggav geircito » ons 24.10.2007 18:43

Jeg trodde at jeg skulle hjelpe andre jeg, ved å samle flere poster (dvs. oversettelser og ordbøker mm) ifra mange her på forumet og legge dem i en pakke for enklere tilgang. Dessuten takker jeg både rossi og magnerlu90 - (huff... ser nå at jeg glemte å takke botho i min første tråd, sorry...) i min første post.

Derfor vil jeg (på en ordentlig måte):

- takk til botho for en glimrende oversettelse av flere iPhone-applikasjoner
- takk til botho for at han "ga" meg linken til manglende applikasjoner (hentet ifra iPod Touch)
- takk til rossi for en del scripts han laget der jeg implementerete filene inne i disse
- takk til magnerlu90 for ordbok
- takk til meg selv for å ha supplert/korrigert noe av det ovenstående

Har drevet med en del korrigeringer i løpet av dagen, og tenke å legge ut beta 2 av NorPhone i kveld/morgen tidlig. Har rettet opp en god del "forvirringer" rundt bruk av små/store bokstaver.. så hvis noen her på forumet er interresert vil jeg legge ut denne reviderte pakken så snart den er ferdig.

-

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav bohtho » ons 24.10.2007 18:58

Det var vel ikke helt et sarkastisk svar jeg var ute etter, men innser at hvis jeg fortsetter nå så høres jeg bare bitter og overkjørt ut.

Men at jeg har "oversatt flere applikasjoner" er altså alle unntatt de som var oversatt til norsk i Ipod Touch-pakken fra Apple. Så når du tar min zip-fil fra min konto på box.net og bruker den i pakken din uten min lesmeg-tekstfil, så om ikke noen spørsmål om videre bruk/modifikasjon, så forventer jeg i det minste at du referer til det i din nye lesmeg-tekstfil. Istedenfor å "disse" jobben jeg har gjort.

Når det gjelder "forvirringer" rundt store og små bokstaver så er dette i henhold til små tekster der Apple (i deres engelske iphone-filer samt på norsk på Ipod Touch) ser ut til å mene at det estetisk skal være små førstebokstaver. Andre steder har jeg fulgt SkoleLinux sine språkanbefalinger som f.eks. å ikke bruke "Please"/"Vennligst"-oversetting eller store bokstaver i hvert subjektiv i en setning (a´la typisk amerikansk programvare). Dette er selvsagt smak og behag men bare den linjen jeg la meg på. Evt tilbakemeldinger ba jeg jo om også i min tråd.

Jeg har ikke sagt at det generelt er galt eller dumt å putte noe i en samlepakke a´la dette. "NorPhone" høres ut som et bra tiltak for nye Iphone-eiere her på berget. Det var alt. Takk og lykke til.
Sist endret av bohtho den ons 24.10.2007 19:29, endret 2 ganger.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav foxter » ons 24.10.2007 19:16

Uansett så er det beste hvis alt er samlet i en post, slik at man vet og husker hvilken verisjon man har lagt inn. I tilfelle oppdateringer å slikt.
:-)
medlem i 198 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » ons 24.10.2007 19:23

Er det bare jeg som har problemer med dette? Jeg har prøvd dette på 1.0.2 tidligere (altså språkfilene da) og jeg har prøvd det på 1.1.1 nå med disse filene.

Jeg drar filene over til root ( / ) på iPhonen og velger replace slik at den overskriver filene. Når den er ferdig med og overføre så skal jeg restarte, og da mangler det noe grafikk på powerslideren, den er borte, men teksten e der så jeg får dratt den bort og skrudd den av. Når jeg da starter den igjen så må den restores...

Hva gjør jeg galt? Jeg bruker Transmit, kan det være grunnen til at det klikker? Noen andre som har brukt Transmit?
medlem i 223 måneder
 

Innleggav geircito » ons 24.10.2007 19:25

Jeg selv har en 1.1.1 iPhone (som er oppgradert ifra 1.0.2 vha SimFree), og her fungerer alt perfekt - alle ikoner er tilstede slik de skal være.

Brukte FileZilla til overføringen.

-

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron