Lanserer norsk bibel-app

Lanserer norsk bibel-app

Innlegg ons 21.07.2010 22:42

Kristen-Norge er på full fart inn i Apples univers. Nå lanseres den første fullverdige iPhone og iPad-applikasjonen med en norsk bibeloversettelse.

Fra før av har blant annet Mantis og YouVersion tilbudt den noe kronglete norske 1930-utgaven av Bibelen til iPhone, men i samarbeid med Norea Mediemisjon og Norsk Bibel as her hjemme i Norge lanserer nå YouVersion sin app i norsk språkdrakt. Den inneholder også Norsk Bibels ferskeste oversettelse, 88/07, fritt tilgjengelig.

Norsk Bibel AS har som formål å spre Guds Ord. Det er derfor lagt ned mye arbeid i å få så gode oversettelser som mulig på norsk. YouVersion er en ny og annerledes måte å spre det det gode budskap på, og en hjelp til daglig bibellesing

sier Mangor Harestad, leder for Norsk Bibel as til Norea.no.

En spennende funksjon i applikasjonen er YouVersion LIVE som gir brukeren muligheten til å delta interaktivt under en tale for eksempel ved finne relevante skriftsteder, legge til egne notater, gi kollekt (via PayPal), delta i spørreundersøkelser og sende inn bønneemner. Per dags dato er det få norske arrangementer som åpner for denne funksjonaliteten, men Norsk Luthersk Misjonssambands ungdomsarrangement UL2010 har lagt ut begivenheter for alle sine møter.

Det skal også være mulig å laste ned bibelen for bruk offline, men foreløpig oppstår det kun en error om man forsøker det. Annen funksjonalitet er søk, bokmerker, bibelleseplaner og bidrag fra andre brukere.

YouVersion er gratis, tilgjengelig for bl.a. iPhone og iPad, og kan lastes ned fra AppStore.

medlem i 39 måneder

Har ikke bibelen ligget ute

Innlegg ons 21.07.2010 22:52

Har ikke bibelen ligget ute på norsk en stund?
Mener jeg har sett det en eller annen gang?

medlem i 13 måneder

Den gamle oversettelsen var

Innlegg ons 21.07.2010 23:16

Den gamle oversettelsen var fra 1930, ikke et veldig treffende språk for å si det slik...

medlem i 5 måneder

Stilig! ;D Lastes ned nå!

Innlegg ons 21.07.2010 23:24

Stilig! ;D Lastes ned nå! btw: UL er konge! ;)

medlem i 24 måneder

Nedlasting av nyeste

Innlegg ons 21.07.2010 23:38

Nedlasting av nyeste oversettelse fungerer nå:)

Har selv benyttet olivetree biblereader, som lenge har hatt en OK norsk oversettelse (King James for de som er bevandret på området:) på både iPhone og iPad, men ser for meg at det blir mest youversion fremover!

medlem i 32 måneder

Fantastisk! Se demo her:

Innlegg tor 22.07.2010 0:00

Sist endret av lthorsen den tor 22.07.2010 0:06, endret 2 ganger.

medlem i 41 måneder

Dette var sårt

Innlegg tor 22.07.2010 0:18

Dette var sårt etterlengtet. Godt at dette kom!

Kanskje dette er noe også de lokale menighetene burde kaste seg på? Ser man framtiden med kobling mot podcast kanskje? Spennende...

medlem i 81 måneder

Bibelselskapet sin

Innlegg tor 22.07.2010 0:56

Bibelselskapet sin oversettelse på olivetree sin reader hadde vært nydelig!

medlem i 73 måneder

Konge med Live opplegget

Innlegg tor 22.07.2010 1:16

Konge med Live opplegget da.. Skal testes ut på UL..

medlem i 43 måneder

HALLELUJA!!!

Innlegg tor 22.07.2010 1:30

HALLELUJA!!!

medlem i 30 måneder

Sykt rått! Synd jeg ikke

Innlegg tor 22.07.2010 2:05

Sykt rått! Synd jeg ikke får testet det på ul!

medlem i 18 måneder

Re: Lanserer norsk bibel-app

Innlegg tor 22.07.2010 2:06

- Innlegg fjernet -
Sist endret av BlueWaste den tor 22.07.2010 12:18, endret 1 gang
Grunn: Ber deg om å vise mer hensyn til andre brukere her på forumet.

medlem i 37 måneder

Diskuter appen og ikke

Innlegg tor 22.07.2010 10:28

Diskuter appen og ikke religion :)

Administrator

medlem i 64 måneder

Veldig bra! Jeg venter også

Innlegg tor 22.07.2010 11:05

Veldig bra! Jeg venter også på Bibelselskapets oversettelse. Jeg kan ikke forstå at bibelselskapet ikke gjør noe selv når begge "konkurentene" er å få på iPhone....

medlem i 62 måneder

Neste

Returner til Artikler (iPod1)

Hvem er i Forumene

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester