Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav myrlas » tor 29.07.2010 9:46

Jeg antar telefonen legges ut for salg her den 30. også.

Noen som husker hvordan dette har vært ved tidligere lanseringer?

Personlig skal jeg ha 32GB, og det ser ikke akkurat ut som om butikker kommer til å flomme over av denne mmodellen så dermed klarer jeg fint å vente evtnoen uker for å få denne.

Jeg skal ha telefonen uten operatørlås, og ryktene sier at dette vil bli mulig her?
medlem i 199 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4fra Apple Store

Innleggav KnethJensen » tor 29.07.2010 10:07

<Ifølge Apple så skal denne selges uten operatørlås/binding fra applestore. Dette har man ikke hatt muligheten til tidligere.
Så hvordan dette fungerer aner jeg ikke.

Men om du ikke har veldig dårlig tid får du deg nok en åpen 32 gb etterhvert.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4fra Apple Store

Innleggav myrlas » tor 29.07.2010 12:22

Der står ingenting om lanseringsdato i butikken.

Får teste ved midnatt
medlem i 199 måneder
 

Lansering på norsk apple store i kveld?

Innleggav julemann » tor 29.07.2010 13:23

Lurer på om det er noen som vet om telefonen blir lagt ut på apple.no store i kveld/i morgen? Har lyst å bestille der uten abonnement.

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav nicho » tor 29.07.2010 13:36

Jeg var inne på Applestore nå, og der var det kun link til Telenor og NetCom sine sider.

Jeg har snakket med både Telenor og NetCom i dag, og de kunne ikke opplyse om noen priser, men de sa begge at iPhone 4 vil bli solgt med operatørlås og binding og at dette må kjøpes ut.

Telenorsvensken sa at han regnet med at den totale prisen ble 13000 (!)

Jeg syns det er hårreisende at vi blir presset til å være kunder av Telenor eller Netcom. Jeg vil kjøpe telefonen uten binding eller lås og sette inn hva jeg vil i den!

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav StickyIcky » tor 29.07.2010 14:35

Er det noen som kan bekrefte at Apple.no starter salg av iPhone 4? Såvidt jeg har fått med meg, er det kun løse rykter?
medlem i 179 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav Hobbes » tor 29.07.2010 15:11

Løst og løst. Fikk dette fra apple:

Dear Apple Customer,

Thank you for your interest in the new iPhone 4 from Apple.

Beginning this Friday, iPhone 4 will be available for purchase in Norway through Apple’s retail and online stores and Apple Authorized Resellers.

Please keep an eye on Apple's website, at http://www.apple.com/no/iphone, for pricing information as it becomes available.

We appreciate your support of Apple products and services. Thank you again for taking the time to write.


Best regards,

Matt
Apple Customer Care

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav myrlas » tor 29.07.2010 17:22

Interessant svar fra apple..

Frågan er jo om det vil kunne handles uten binding, som i england.

Med de prisene som nå har kommet på bruddgebyrene hos telenor og netcom så blir dette nesten en prinsippsak for min del.
medlem i 199 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav Dorkfish » tor 29.07.2010 17:25

Snakket nettopp med daglig leder på en Elkjøp forretning og han fikk ikke inn en eneste iPhone. Han hadde fått beskjed om at det kun er 100 iPhone 4 til salgs i Norge i morgen. 50 til Netcom og 50 til Telenor.

Får håpe at han ikke har rett.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav suppemario » tor 29.07.2010 17:43

Dorkfish skrev:Snakket nettopp med daglig leder på en Elkjøp forretning og han fikk ikke inn en eneste iPhone. Han hadde fått beskjed om at det kun er 100 iPhone 4 til salgs i Norge i morgen. 50 til Netcom og 50 til Telenor.

Får håpe at han ikke har rett.

Hvis jeg forstår deg riktig så er det jo helt feil at det bare er 100 iPhone 4 i hele Norge. Expert Klingenberg får jo inn litt over 200, og Telehuset Byporten får 100. Og her jeg er så får han inn ca 10 stk. Så det kan ikke stemme. :P

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav Larsabal » tor 29.07.2010 18:25

Dorkfish skrev:Snakket nettopp med daglig leder på en Elkjøp forretning og han fikk ikke inn en eneste iPhone. Han hadde fått beskjed om at det kun er 100 iPhone 4 til salgs i Norge i morgen. 50 til Netcom og 50 til Telenor.


Det virker som om det er mange løse "troverdige" rykter ute og går i god kombinasjon med elendig informasjonsflyt mellom Apple og ledere i Elkjøp, Expert og de andre som skal selge.

Selv fikk jeg fra Elkjøps nye store butikk på Ullevål beskjed om at de skulle få inn 8 stk i morgen, alle Telenor, og at det totale antallet som skal selges i Norge i første omgang er 500 stk. Den samme butikken som skulle få inn 8 stk Telenor-telefoner hadde også fått inn masse reklamemateriell for iPhone 4 med Netcom-abb i dag. Skulle ikke forundre meg om det likevel er Netcom-telefoner til salgs der i morgen.

Det eneste som er sikkert er at det er mange forskjellige tall som er i omløp og at ingen vet noe sikkert av de som uttaler seg.
medlem i 234 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav serbONE » tor 29.07.2010 18:36

Dersom tlf blir tilgjengelig på Apple-store NO, er jo mulighetene som student å få studentrabatt gjennom studenttorget.no også. Let's hope about that ;)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav langemyh » tor 29.07.2010 18:39

Disse tallene med »det er bare x iPhones i Norge», er dere sikre på at det ikke gjelder per kjede/butikk osv?
medlem i 164 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav myrlas » tor 29.07.2010 19:56

Snakka med apple kundeservice.

De ville ikke si noe om de skulle selge telefoner på sin nettbutikk. De hadde obeservert ryktet om at de skulle det. Utover dette henviste de til operatørene som selger fra i morgen, samt de butikker som selger.

På meg så virker det dermed som om det ikke selges på apple store fra i morgen?
medlem i 199 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 4 fra Apple Store

Innleggav julemann » tor 29.07.2010 23:35

Vi får håpe vi endelig får muligheten til å unngå telenor og netcom for å få tak i den :)

Med mindre telenor er billigere enn veil. pris fra apple (garantert ikke) så lener jeg meg tilbake og venter på en bekreftelse/avkreftelse på apple store sin rolle i dette før jeg bestiller. Men håper så inderlig jeg får bestilt i morgen (om 30 min). :rolls eyes:


EDIT: Etter litt sjekking på de andre landene som får iPhone 30. juli kan jeg se at det bare er Australia og New Zealand som har fått den i apple store. Kanskje alle oss andre får den den nå kl 12 :D

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron