Problemer med importering av manuell backup [iPhone 4]

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Problemer med importering av manuell backup [iPhone 4]

Innleggav Pluss1 » søn 31.03.2013 19:14

Hi! I recently restored back to 5.1.1b after trying to update my jailbroken iPhone 4 5.0.1 to 6.0.1 (which I didn't have healthy blobs for). Before I did that, I went var>mobile>library through iExplorer and fetched the AddressBook, SMS and Safari folders as backup. Right after I restored to 5.1.1b and jailbroke it, I tried to overwrite the old and stock AddressBook, SMS and Safari files with almost no luck. The Address Book and "Telephone"-button kicks me out when I try to access it, the SMS-history is as empty as it was before I swapped the files, but my Safari-bookmarks got somehow backed up sucessfully. I also tried to delete everything in the SMS-folder and import the files from the backup, but I can't see a single message.

Anyone with any ideas about how I can restore my contacts and SMS-messages? I really need them now.

Thanks in advance.

Har litt dårlig tid, så håper det går greit at poster på engelsk.
medlem i 195 måneder
 

Re: Problemer med importering av manuell backup [iPhone 4]

Innleggav Pluss1 » tir 02.04.2013 0:11

/BUMP!

Prøver med en oversettelse. Jeg gjennoppretta min iPhone 4 til 5.1.1b etter et mislykket forsøk på å oppdatere fra 5.0.1 til 6.0.1. Tok selvfølgelig backup av alle kontaktene mine i AddressBook og SMS-mappene ved å bruke iExplorer og kopiere dem ut av var>mobile>library før det mislykkede forsøket. La over filene jeg hadde tatt backup av nå og får ikke opp noe som helst i SMS-appen. Address Book bare kicker meg ut når jeg prøver å gå inn, og det samme skjer når jeg trykker på Telefon-appen. Har prøvd å slette alt i fra mappene på telefonen og importere deretter, men til ingen nytte. Safari-backupen min funker fjell dog. Bokmerkene er der de var før jeg begynte å fikle. Har prøvd å lese litt her: http://modmyi.com/forums/general/783415-addressbook-sqlitedb-sms-db-ios-5-upgrading-problems.html, men har ikke hatt noen fremskritt enda.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?
medlem i 195 måneder
 

Re: Problemer med importering av manuell backup [iPhone 4]

Innleggav gvalstad » tir 02.04.2013 7:11

Har du sjekket at filene du kopierer inn beholder riktig ownership/access permissions?
Dette gjelder i alle fall sms - eierskap og rettigheter må endres etter at de er kopiert inn.
medlem i 191 måneder
 

Re: Problemer med importering av manuell backup [iPhone 4]

Innleggav Pluss1 » tir 02.04.2013 18:19

Takk for svar! Nei, det har jeg ikke. Hvordan gjør jeg dette? Har også lagt merke til at jeg ikke får svart på meldinger eller ringt på noen som helst måte heller, men det har jo med SMS og AddressBook-mappene å gjøre.
medlem i 195 måneder
 

Re: Problemer med importering av manuell backup [iPhone 4]

Innleggav gvalstad » tir 02.04.2013 20:13

Du kan bruke feks iFile.
medlem i 191 måneder
 

Re: Problemer med importering av manuell backup [iPhone 4]

Innleggav Pluss1 » tir 02.04.2013 21:19

Det ordnet seg til slutt! Alt jeg gjorde var å laste ned OpenSHH fra Cydia, kopiere over AdressBook og SMS-mappene til private>var>mobile>library. Deretter gikk jeg inn i begge mappene, markerte alle filene og valgte "change permissions" fra root til mobile.
medlem i 195 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]