iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav buddie » fre 12.10.2012 13:28

Kjørt fra Fredrikstad Torsnes og hjem til Halden nå.
Telefon i lomma og i bilen på vei hjem. Brøt 4 samtaler jeg hadde på vei hjem. Dette er for dårlig syntes jeg. Blir bare stille i andre enden så blir det ikke mer. Lurer på og heve mitt kjøp av telefon på telenor og bare fortsette med min iphone 4 istedet.
medlem i 185 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » fre 12.10.2012 14:24

Noe muffens er det i alle fall.
Føler at 4S'n min er av en helt annen kvalitet.

Har sendt min iPhone 5 på service, men har ikke fått den tilbake.
Blir spennende å se om det blir noen forbedring.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav ebk » fre 12.10.2012 19:00

jeg har hatt 4s, og hadde ingen problemer med lydkvalitet
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav peders185 » søn 14.10.2012 12:59

samme problem her. snakket med elkjøp der den ble kjøpt og dem skulle bestille opp ny tlf til meg og bare ringe meg når den kom slik at jeg kunne bytte da. greit å få brukt den jeg har så lenge på grunn av nano sim. så er fornøyd med den kundeservicen :) men da er det jo mulig problemet fortsatt er der på den nye
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Kristian H » søn 14.10.2012 19:35

Jeg har ikke samme problem, men hos meg er jeg nødt til å skru mobilen av og på jevnlig for å kunne motta/sende anrop og meldinger i tillegg til å bruke mobildata.. Gjenoppretting løser ikke problemet. Jeg har OneCall og går over til DJuice på tirsdag, så jeg venter til dess og ser om det løser seg da.
medlem i 180 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Andyen » søn 14.10.2012 22:33

I was having all of the same voice quality issues and when I went to my Verizon store their tech support reset the voice software by pressing *18 on the phone and the problem was resolved.

Kilde: https://discussions.apple.com/thread/43 ... 5&tstart=0
medlem i 164 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Medion » man 22.10.2012 16:58

Problem med dårlig lyd her også. Ikkje så mykje robot-aktig i grunn. Men lydkvaliteten er egentlig heilt håplaus. Høyrer lite og ingenting av det som blir sagt, no sist kutta også samtalen.
Første dagane hadde eg samtalar som var heilt normale og bra, men no er det heller dårlig.
Trudde det hadde med dekninga å gjera, eg bur ikkje akkurat midt i byn. Men forstår jo no at andre også har problem...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav lazor » man 22.10.2012 20:05

Har også hadd det samme problemet, med min iphone4 og 4S. Det var ikke ett problem som var såå irriterende fordi dette ikke skjedde så ofte, kanskje 1-2 ganger i uken, noen ganger flere, andre mindre. For 1-2 uker siden ble min 4s stjålet på byen og jeg så jeg så en gylden mulighet til å få den nye! Nå sitter jeg med en 4år gammel nokia som jeg har brukt tiligere, både før og imellom mine tiligere iphone kjøp, denne har jeg aldri hatt noe problemer med tiligere, men nå opplever jeg samme problem som er beskrevet her og som jeg har erfart tiligere med mine iphone`s, bare nå er det mye værre, muligens 2-4 ganger dagen. Jeg begynner og lure på om dette kanskje kan skylles operatør og ikke telefonen.. Noen som har prøvd å bytte simkort? Jeg har iallefall tenkt å prøve dette nå, det kan være at min nokia har sett sine beste dager og klar for skrothaugen, men jeg velger og bytte simkort først for og se om problemet vedtar.

operatør: chess
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheShirt » man 22.10.2012 21:31

Noen som har testet med å slå av 3G ?
Jeg har en ren 4'er som har oppført seg veldig rart på Netcom i det siste (par uker). Det er der i mot krystallklart når jeg slår av 3G.
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » tir 23.10.2012 0:26

Fikk igjen min iPhone 5 fra service nå. Tok akkurat en uke, og fikk ny telefon. Denne har ikke dette problemet i det hele tatt. Lydkvalitet er bra, uten hakking og robotstemner :)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav ketl » tir 23.10.2012 8:26

Hadde kanskje vært interessant å sett om det var noen sammenheng mellom hvilken operatør man har, hvor man har kjøpt den osv. for å prøve å "feilsøke". Hadde vært interessant å sett om det var noen sammenheng mellom telefonene med feil! :-/
medlem i 183 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » tir 23.10.2012 8:39

Min er en 32gb hvit. Kjøpt uten binding hos TDC Direkte. Kjører Telenor.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Medion » tir 23.10.2012 11:32

Eg har 64 gb kvit, kjøpt frå Telenor, med Telenor abb.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tustehøna » ons 24.10.2012 15:40

jeg har hvit 16G, bestilt av telenor.no. Min mann har samme, men i svart.

Etter å ha slått av 3G har jeg ikke hørt noe til robotstemmen, men det kan være tilfeldig ettersom jeg ikke har snakket mye i den...

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Ballis » fre 26.10.2012 13:06

Opplever det samme. Å slå av 3G løser problemet.

Her jeg bor i Oslo er det elendig 3G dekning. Iphone 4 og 4S fikk ikke engang inn noe signal i huset mitt og hadde kansje derfor ikke problemet. Iphone 5 gjør det, men det virker som telefonen ikke skjønner at det faktisk er bedre med full Edge dekning enn 1 eller 2 streker på 3G og slår over på sistnevnte automatisk. Den dårlige 3G dekningen fører da til dårlig lyd, eventuelt brudd på samtalen.

Ganske irriterende å i 2012 måtte switche manuelt mellom nettene, men det er kansje noe en softwareoppdatering kan løse.
medlem i 137 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]