iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tustehøna » tor 28.03.2013 22:00

joda, det hjelper å deaktivere 3G, men etter siste oppdatering hjelper det ikke nok :( Det er heller ikke noe problem dersom jeg faktisk har 3G dekning, problemet oppstår når jeg bare har edge...

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav thfroysa » ons 10.04.2013 15:20

Er det noen med NetCom-dekning som har robot-stemme problem ?
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Hrti » fre 12.04.2013 20:56

Opplevde problematikken med "robot-stemme" for første gang i dag. Har hatt iPhone 5 siden lansering. Fikk derimot swap-enhet før påske grunnet andre problemer (støv under kameralinsen og flekker på bilder tatt med kameraet).

Jeg har ikke aktivert LTE, men hadde 3G-dekning under selve samtalen. Telefonen i den andre enden av samtalen var også en iPhone 5. Hun hørte derimot ingen robot-stemme. Jeg har Djuice/Telenor og samtalepartneren har Onecall. Kommer tilbake med med dersom problemet skulle dukke opp igjen.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Tattoo » ons 17.04.2013 13:20

Da jeg snakket med saksbehandler sist uke ble det sagt at det var gjort diverse endringer i den siste oppdateringen for og løse problemet.
Dette har ikke hjulpet så jeg har nå fått tilbakemelding fra kundeservice at jeg kan få returnere min Iphone5 og få pengene tilbake :-D
Jeg kommer nok til og vente til den neste modellen kommer før jeg handler igjen.
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav weben » ons 17.04.2013 18:02

Market litt til dette på min forrige iPhone 5 (32 gb hvit) med Djuice. Fikk ny telefon av Apple pga feil på dvaleknappen (av en eller annen grunn var det ekstra mye robotstemme når jeg snakket med Apple Support :P). På den nye har jeg ikke merket noe til det, det kom en gang men ga seg fort og har ikke kommet tilbake i senere samtaler. :)
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav hakani8 » ons 17.04.2013 20:41

Siden lørdagen har jeg også plutselig fått problemer med dårlig lydkvalitet. men hos meg er det ikke robotstemme, men lyden blir digital i samtalene. altså at det hørtes ut som at jeg prater med noen over skype...merkelig, noen som har noe tips for å fikse dette?
medlem i 192 måneder
 

iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav meridian1979 » tor 18.04.2013 7:37

@hakani8: Jeg tror det du opplever er HDvoice. Det høres ut som om man ringer fra skype. Hvis den du snakker med har tlf som støtter HDvoice og har Telenordekning med 3G - kan det være det du har opplevd.
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav hakani8 » fre 19.04.2013 22:32

meridian1979 skrev:@hakani8: Jeg tror det du opplever er HDvoice. Det høres ut som om man ringer fra skype. Hvis den du snakker med har tlf som støtter HDvoice og har Telenordekning med 3G - kan det være det du har opplevd.

jeg tror du der inne på noe :) er det mulig å få skrudd av denne HDvoice`? kan ikke si at likern helt..takk for svar :)
medlem i 192 måneder
 

iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav meridian1979 » lør 20.04.2013 9:48

Finnes ingen egen innstilling for HD-voice som gjør at den kan skrus av direkte. Men du kan skru av 3G, eller mobildata dersom du har lastet ned nye operatørinnstillinger i det siste. Etter den oppdateringen går det ikke an å skru av 3G. Et av kriteriene for HD-voice er 3G dekning.
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav indz » lør 20.04.2013 16:59

>Følg guiden Legg in grafisk operatør logo fra Geircito sin side så får du de gamle operatørinnstillingene tilbake hvor du kan stenge av 3G og kun bruke Edge.Løste problemene mine på iphone 5.Jeg har Onecall og den logoen virker

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav sindrer » tir 07.05.2013 0:58

Hei!

Jeg og en kamerat har hatt samme problemet siden vi kjøpte Iphone 5 ved lansering.
Når vi deaktiverer 3G blir lyden bra.

Er deit lei, og ser meg nødt til og sende inn telefonen.
Hvordan er erfaringa med denne typiske feilen og reklamasjon?
Jeg har ikke handlet direkte av apple, blir vel fort vanskelig da.
medlem i 191 måneder
 

iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TorsteinO » tir 07.05.2013 12:32

Så lenge du har kjøpt fra en butikk av noe slag (dvs ikke fra en privatperson/brukt) trenger du kun å forholde deg til dem, det er butikken som må ta det videre med apple.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav gulicious » fre 10.05.2013 18:03

nettopp lastet ned ny update. 6.1.4... Oppdatert lydprfil for høytaler..

Så kanskje dette er løsningen? :)
medlem i 152 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav eaa71 » tor 23.05.2013 22:22

Lyden på min iphone 5 er elendig. Hater den der forvrengte robotstemmen....og det skjer OFTE. Angrer på å ha kjøpt Iphone. hadde samsung før og var egentlig storfornøyd...
medlem i 130 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav asmaroy45 » tir 30.07.2013 23:07

Lastet ned IOS 7 beta 4 i dag. Har ikke vært plaget med lyden etterpå.
medlem i 150 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere