iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » man 29.10.2012 20:25

Jeg fikk min idag fra chess,første sammtalen ble hakkete og robotstemme..så jeg prøvde 2 sammtaler til med samme resultat,prøvde da *18# ring etter det så ble det krystallklart.Vi får håpe det varer :-)
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » man 29.10.2012 20:51

hva skjer når du taster det? opplever det samme med demo telefon på jobb. er nokk ikke noe galt med mobilene men heller en bug

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » man 29.10.2012 22:27

Det reseter tale software sier dem :-) Det funka på min virker det som,har tatt 4-5 sammtaler på kort tid med krystallklar tale begge veier ifølge de jeg har ringt til.
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » tir 30.10.2012 2:30

Det er i alle fall som natt og dag på min telefon. Da jeg sendte inn min og fikk ny er problemet helt borte.
Jeg har full 3g dekning her jeg bor, så det hadde ingen ting med saken og gjøre.
(Da konkluderer jeg med at det er en HW feil)

JEG er i alle fall glad jeg sendte inn min iPhone 5 og fikk byttet den.

Ting skal virke....basta. :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tustehøna » tir 30.10.2012 10:18

[quote]Jeg fikk min idag fra chess,første sammtalen ble hakkete og robotstemme..så jeg prøvde 2 sammtaler til med samme resultat,prøvde da *18# ring etter det så ble det krystallklart.Vi får håpe det varer /quote]

Hva skjer når du ringer det? Jeg får bare opp "feil under utføring av forespørsel. Ukjent feil.

Skal det gjøre det?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » tir 30.10.2012 13:37

Har du prøvd *18 ring da?da ser du iphone jobber .Jeg prøvde begge varianter selv å den funker fremdeles med krystallklare samtaler :-)
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tustehøna » tir 30.10.2012 13:59

om jeg bruker bare *18 ring så ringer den, og da til et nr som ikke er i bruk. Den jobber om jeg trykker *18#, men så kommer feilmeldinga opp...

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » tir 30.10.2012 22:41

Derfor jeg spurte hvar at jeg prøvde begge metoder på min,når jeg tastet *18# stod den å jobbet til så gå tilbake til nummervalg.prøvde nå igjenn selv for å se å da fikk jeg opp det samme som du fikk på din.Min hakker vertfall ikke nå etter 10 sammtaler både inn og ut enda.
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tustehøna » tir 30.10.2012 23:14

du fikk ikke noe bekreftelse på at noe skjedde? iom feilmelding føler jeg at det ikke funker?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav ruvinn » ons 31.10.2012 16:02

Heldigvis er ikke dette ett problem for alle telefoner, jeg opplever klart bedre samtalekvalitet med iphone 5 vs 4s det samme gjør min samboer, jeg har ved en anledning der jeg oppholt meg i ett kontrollromsbygg opplevd forstyrrelser/ robootstemme, så jeg er godt fornøyd..

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » ons 31.10.2012 19:19

Første gang stod den å jobbet uten stå noe som helst,andre gangen stod det samme som du fikk opp..funker kanskje bare en gang tydligvis :-/
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Svupp » ons 31.10.2012 20:16

Jeg har ikke opplevd dette på min iphone 5 så langt, men jeg opplevde dette med min 4s, og da kun med en person, og ofte hver gang jeg snakket med vedkommende. Derfor tenkte jeg det var vedkommendes telefon det var noe galt med, og vedkommende har også 4s.

Dere som opplever denne dårlige kvaliteten. Er det på samtaler med enkelte personer og andre ikke, eller veldig tilfeldig?
medlem i 150 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » ons 31.10.2012 20:53

På min var det helt tilfeldig. Kunne til og med ringe til kontofon hos DNB, og "telefonsvareren" i andre enden hørtes ut som han hadde dårlig dekning.

Helt vilkårlig hvem jeg hadde problemet med. Noen samtaler var bra, andre helt uforståelige.

Etter jeg fikk ny telefon, ingen problemer. :-)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav skvoshi » tor 01.11.2012 1:03

Ringte Apple i går og fortalte om problemet. Siden nano-sim'en ikke kan brukes i andre telefoner måtte jeg få tilsendt en erstatningsmobil før jeg sender inn den gamle og de reserverer beløpet telefonen koster fra VISA kortet mitt, får dette tilbake når den gamle er sendt inn igjen, men det koster meg 249 kr. Allerede i dag kom den nye telefonen (skal ha for kjapp levering!), MEN etter å ha gjenopprettet fra sikkerhetskopi på iCloud og prøvd telefonen så har jeg nøyaktig samme problem! =-O
Blir spennende å se om jeg må ut med nye 249 kr for å sjekke en tredje telefon.... :-/
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » tor 01.11.2012 1:07

Ikke testet min nokk men jobbens demo telefon og sjefens telefon har også dårlig lyd. Og fått klager fra kunder i dag. Tror dette er rett og slett bugs. Tror det er hips om haps hvem som får buggen. Er for mange til å være hardware tror jeg. Spesielt med tanke på du over meg har fått 2 på rad med samme feil.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron