iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Sigg » tir 15.01.2013 15:13

Vil bare bekrefte at jeg også har problem med dårlig telefonlyd på iP5. Symptomene er, som hos andre, brå kutting av lyden samt noe ullen og uklar lyd. Dette gjelder spesielt når det er stille i rommet. Lyden på iP5 er ellers strålende.

Så en digresjon: Jeg er nå på min tredje iP5. Den første jeg fikk hadde en liten bit knekt av (mellom chassis og glass) og ble returnert umiddelbart. Den neste ble sendt inn pga lydproblemene. Telefonen jeg har nå har den samme uklare samtalelyden samt en ny feil: volumknappen som regulerer lyden opp (+) vil av og til senke lyden i steden for å øke lyden. Jeg kan regulere om den samme knappen øker eller senker lyden ved å skifte trykket ørlite fra side til side.
Dette er min første smart-telefon, min forrige telefon (som fungerer bra ennå) er fra 2004 og har klarere samtalelyd.

Å sende enda en telefon tilbake til Apple begynner å føles galt (for ikke å si frustrerende). Så til noen spørsmål: Er disse tingene å forvente av smarttelefoner? Har samtalelyden blitt værre med årene i telefoner (ofte fører økt fokus på teknologi til dårligere kvalitet, som f.eks CD til MP3)?
Setter jeg rett og slett for store krav til moderne telefoner?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » tir 15.01.2013 15:23

Jeg gir opp. Selger neste swap uåpnet og kjøper android

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kasmir » tir 15.01.2013 18:51

Har fått en supportfyr som skal følge saken min. Det ble kjørt noe diagnostikk via en email-link han sendte meg. Så skal Apples "ingeniører" se på saken.
Quick-fixen hans var å skru av 3G, så får vi se hvordan det går. Det var i alle fall et kjent problem som de ikke har anelse om hva skyldes.

Det ligger nok i kortene her at jeg etter 4 generasjoner iPhone må prøve noe annet...
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav herbal » ons 16.01.2013 8:41

Forumtråden hos Apple angående dette problemet har i skrivende stund blitt på hele 603 innlegg, så det er utrolig mange som sliter med dette. https://discussions.apple.com/message/19740160#19740160

Etter å ha fulgt med der en stund, viser det seg nå at Apple har begynt å fjerne en del av kommentarene folk legger inn. Det er ikke bra!

Har også funnet denne siden: http://www.iphone5callquality.com
Her kan dere se målinger som er gjort med lyd på 4S og 5

Jeg irriterer meg veldig over at Apple ikke kommer med informasjon eller lignende. Det er åpenbart et problem, men Apple er for arrogante til å svare brukerne.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Sigg » fre 25.01.2013 11:36

Er det noen som har fått en ny telefon som fungerer bedre?

Hvis innbytte telefon ikke fungerer bedre må det være noe med hvor eller hvordan vi som har problemer bruker den. Det er solgt millioner av iPhone 5 og det virker ikke som at problemet gjelder generelt for alle. Samtidig ser jeg på forskjellige fora at for de som har problemer hjelper det ikke å bytte telefon.

Er det noen (som leser denne posten) som alltid har god samtalelyd alltid på sin iPhone 5?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav erlingni » fre 25.01.2013 14:11

Jeg har ikke opplevd dette problemet (eller andre problem) med min enda :-)

Har hatt den i fem uker nå. Totalt samtaletid er 22t og 43min.
Ellers er det en hvit 16gb (iOS 6.0.2), som benyttes med NetCom. 3G er alltid på.
medlem i 134 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Skåra » lør 26.01.2013 14:59

Jeg er på min tredje nå, virker som om det går lenger mellom når det skjer, men har fortsatt problemer til tider!

Sliter også med at den ikke vil motta MMS og nettverksfeil via 3G/Edge, må ta en omstart så kommer jeg meg på nett igjen :barf:
medlem i 149 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kasmir » man 28.01.2013 8:38

Apple "jobber" fremdeles med min sak. Har i tillegg blitt fortalt at folk som prøver å ringe meg noen ganger får beskjed om at jeg ikke er tilgjengelig - dvs falt ut av nettet antar jeg.
Nå skal jeg be om å få returnert telefonen og refundert utlegget - har fått nok av betatesting for Apple.
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Hannajor » tir 29.01.2013 1:11

Fikk min IPhone 5 for 10 dager siden. Jeg opplever stadig hakking i samtalen, virker som om samtalen blir kuttet opp i biter, hører to ord fra den jeg snakker med, så blir to ord borte osv. Utrolig plagsomt!!
Men, problemet skjer bare når jeg er hjemme i leiligheten, ikke ute! Bor midt i Oslo så dekningen skal ikke være problemet. Snakket med en venninne på vei hjem fra jobb, samtalen var krystallklar i 20 min, kom inn hjemme og samtalen startet å hakke/sprake og jeg hørte ingenting fra den andre enden og la på.

Dette er min første iPhone, må si jeg er veldig skuffet over at ting ikke fungerer som de skal, Apple som skal være så bra..
Noen som har opplevd å få en telefon som fungerer igjen etter å ha sendt den inn og fått ny? Eller er det her bare en håpløs greie?
medlem i 134 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » tir 29.01.2013 16:42

Amøber! Fikk tilbake min og ingen feil funnet, Dette blir min siste iPhone!!!

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav applegeek » tir 29.01.2013 18:32

Det er jo solgt flere millioner av iPhone 5 som sagt,
Har prøvd flere å aldri merket noe problemer med samtalene.

Det kan være forsinkelser eller noe feil på linja kanskje?
Hørte en sånn metall skrape lyd som kommer å går som varer i 1 sec om gangen her om dagen.

Tenkte å ringe samme personen opp med en Samsung mobil å samme lydene kom så i dette tilfellet er det ikke iphonen min det skyldes.
Har dere prøvd å ringe til samme person fra samme plassering med en annen mobil på samme tidspunkt?

Om det ikke hjelper da så er det jo ingen tvil om at det er noe feil på den.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » tir 29.01.2013 18:36

Apple sa dette er noe iPhone sliter med i norske nett og det ikke vil hjelpe å bytte hele tiden. De skal se mer nøye på saken for løsning så spent på hva de kommer opp med.

Skal nevnes at jeg brukte HTC Desiré hd, nexus 4 og sony xperia v de siste ukene med samme nett på samme stedene uten disse feilene så er noe med min telefon

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav lagard » tor 31.01.2013 0:34

TheRealChristoffer skrev:Apple sa dette er noe iPhone sliter med i norske nett og det ikke vil hjelpe å bytte hele tiden. De skal se mer nøye på saken for løsning så spent på hva de kommer opp med.


Dette er det mest spennende jeg har hørt i denne tråden. Har du noen kilde for denne utalelsen fra Apple?

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Kristian Eplehode » tor 31.01.2013 15:40

Jeg hører selv hakkingen og får klage av den jeg snakker med. Det varer i noen sekunder om gangen. Av og til blir samtalen brutt. Det virker som det kan bli bedre når jeg skifter grep på telefonen, men dette kan være tilfeldig. Vi får håpe det ikke er aluminiumen som er årsaken.
medlem i 156 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kasmir » tor 31.01.2013 18:22

Jeg ble i går oppringt av en tekniker i California som ville installere et monitoreringsprogram på min telefon for å prøve å finne årsaken til problemet.
Etter å ha blitt oppleste endel klausuler som jeg måtte godta, blant annet at de ville få tilgang til SMS'er, kontakter og eposter ba jeg ham ryke og reise. Får være grenser til å være prøvekanin for Apple i deres famlende forsøk på å fikse et dårlig produkt.

Ringte deretter opp Apple support i Norge igjen, og de kunne fortelle meg at så mange hadde kontaktet dem angående dette at de nå ikke så noe poeng i å sende ut erstatningstelefoner. Jeg får dermed hevet kjøpet.

Hva søren skal jeg kjøpe nå lurer jeg på? Har hatt hver iPhone siden 3GS :-(
medlem i 175 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]