iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Apple-97 » ons 02.01.2013 17:20

Har nettopp bestillt iPhone 5 32g fra djuice...
Får den mest sannsynlig denne uken:)
Er dette problemet noe også jeg kan oppleve eller varierer det fra iPhone til iPhone?
Er det noe jeg kan gjøre for å evt unngå dette problemet?


Sindre
medlem i 144 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » tir 08.01.2013 15:53

Sett meg lei av alt tullet med samtaler at jeg sende inn telefon. Kommer de på døra og henter? Kjøpt på Apple.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Svupp » tir 08.01.2013 16:11

Spørs hvor du bor. Om budfirma leverer der du bor, kommer de på døra de og henter. Dersom det er posten som leverer, leverer du den inn på posten. Men, når du kontakter apple, får du god instruksjon på hvordan dette gjøres. Jeg fikk ny telefon i dag pga. en annen feil med min forrige. Den ble sendt med UPS og levert av posten. Sammen med min nye telefon lå der også en pose fra UPS + diverse toll-papirer og slikt som skal legges med. Fikk god instruksjon på hvordan dette gjøres. Så apple, forteller deg fremgangsmåte når du kontakter dem.
medlem i 150 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » tir 08.01.2013 16:15

Koster det mye å ringe de?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Svupp » tir 08.01.2013 16:22

jeg ringte dem på 800 33 034, som er gratis fra vanlig fast-telefon. Man kan også gå inn på sidene til apple og fylle ut skjema så ringer de deg..
medlem i 150 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav lagard » ons 09.01.2013 18:09

Er det noen som kan ta dette opp med APPLE? Skal de ikke rette på dette? Eller er det bare hos enkelte operatører dette oppstår??? Går jo sterkt ut fra at ALLE iPhone 5 har dette problemet??? For øyeblikket har jeg også Djuice

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » ons 09.01.2013 19:07

Hørt rykter om update i dag. Har forøvrig netcom

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Svupp » ons 09.01.2013 22:18

lagard skrev:Er det noen som kan ta dette opp med APPLE? Skal de ikke rette på dette? Eller er det bare hos enkelte operatører dette oppstår??? Går jo sterkt ut fra at ALLE iPhone 5 har dette problemet??? For øyeblikket har jeg også Djuice

Nei, alle iphone 5 har ikke dette problemet. Min første iphone 5 hadde helt utmerket lydkvalitet, men ble dessverre byttet ut pga. sviktende dvale-vekke-knapp. Fikk ny telefon i går, og har allerede pratet flere timer i den, og det er like god lydkvalitet i denne. Så, mulig noen bare er uheldige, mens andre ikke. Jeg har vært heldig med lykdvaliteten på begge mine telefoner, og ei venninne av meg som også har iphone 5, har heller ikke dette problemet.
Nå er det vel ikke gjort noen ordentlig oppsummering på om dette bare gjelder bestemte nett, geografiske områder, eller om man bruker 3g eller ikke.
medlem i 150 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav lagard » ons 09.01.2013 23:13

Har Djuice som sagt. Skal prøve ut OneCall i samme telefon med et annet nummer, og se om det blir bedre TALE med 3g dekning. Alt virker ok uten 3g hos meg, men det er jo ikke noe fremtid i å ha det slik. HAR IKKE TRO PÅ NOE REPARASJON ELLER NY TELEFON!

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Viper7h » tor 10.01.2013 21:16

Hiver meg på tråden....har ikke fått lest hele men vil gjerne dele min erfaring. Jeg har Onecall og hadde idag en 30 minutter lang samtale med min far. Han har som mange andre "godt voksne" også fast telefon og det var med denne han pratet idag. Underveis i samtalen fikk også jeg metallisk lyd som om en hadde dårlig dekning - jeg hadde da fullt signal. Dette kom og gikk litt til å begynne med men ble ganske ille mot slutten av samtalen. Jeg satt alene på stuen hjemme med lite og ingen lyd rundt meg, 3G og wifi var begge aktivert på tlf. Har bare hatt IPhone 5 i noen dager og vil helst ikke måtte gå tilbake til 4...
medlem i 160 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav thfroysa » tor 10.01.2013 22:08

Jeg hadde også dette problemet med min tlf. Ble fryktelig plagsomt... Ringte Apple og fikk opprettet sak på det, men vi ble enig om å prøve en gjenoppretting ovs. osv. Det gjorde jeg, men til ingen forbedring.... Jeg gjorde derimot et forsøk på å skru av 3G. Da ble det swung over samtalene igjen. Har ennå ikke opplevd "robotene" igjen i øret etter jeg skrudde av 3G....
Men det, som andre har påpekt, ikke holdbart at det skal være sånn...

Så det jeg lurer litt på da, er hva folk tror......
Er dette en software-feil ? Eller hardware-feil ?

Er det software, så er det til å leve med til apple kommer med en oppdatering, men er det en hardware feil (som apple sannsynligvis aldri vil innrømme) er det straks verre....
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » fre 11.01.2013 23:19

Argh. Ringte Apple i går og sender inn min iPhone. De frykte verdien av iPhone på kontoen min og sendte meg replacement som jeg fikk i dag! Men testet den nå og den henger seg i kamera appen... Så sitter med 2 defekte telefoner... Apple får værsegod sende meg ny replacement umiddelbart!


Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kriztian79 » lør 12.01.2013 3:13

Jeg har en Iphone 5, 16gb med Telenor bedrift og robotlignende lyder er veldig vanlige.
Det høres ut som dårlig dekning både på 3G og Edge.
Jeg har prøvd med og uten deksel men uten bedre resultat.
Har prøvd med Bluetooth headset men er frustrert fordi en telefon til over 5000kr ikke skal ha disse problemene.

Telefonen ble kjøpt fra TDC, åpen for alle operatører og jeg har prøvd flere forskjellige sim-kort men ikke noe hjelper.

Håper virkelig Apple gjør noe med dette.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav StåleTvete » søn 13.01.2013 22:59

Hei.

Har tenkt å bytte min Samsung S3 4G i en iPhone 5, men hvordan får jeg sjekket at den ikke har disse lydproblemene? Er det noe jeg tydelig vil høre selv eller er det noe andre vil høre? Er taknemlig for svar.

Mvh
Ståle

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » søn 13.01.2013 23:48

Det er du som hører problemene. Robotstemmer pluss anrop misslyktes nå og da. Skjer regelmessigt men ikke alltid

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]