iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tustehøna » søn 13.10.2013 17:53

Jeg har heller ikke hatt problem med robotstemme etter oppdatering til ios 7, og det samme har mannen min erfart :D

Endelig kan man snakke i telefonen igjen!

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kjetil69 » ons 12.02.2014 23:06

Jeg har en Iphone 5c og et Chess abonnement. Men talelyden er helt rævva..
De jeg ringer til sier det høres ut som om jeg har telefonen laaangt fra munnen eller holder noe fremfor mikrofonen.
Jeg ser at noen sier at alt blir bra når de byttet til Chess.. DET er ikke tilfellet her..

Er det noen som vet om et abonnement kan ha noe med dette å gjøre..??

Jeg kjøpte telefonen hos abpris.com som viste seg å være en utenlandsk sjappe..
Og ingen her i norge vil ta telefonen inn til rep.

Hva gjør jeg..??

Brukerens avatar
medlem i 159 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav gyldenst » lør 22.03.2014 21:08

Dette fungerte for meg:

1. Skru av "Støyreduksjon for telefon". ( Generelt - Tilgjengelighet)

2. Ta en liten teip-bit og teip over mikrofonen som er plassert i mellom blits og linse bak på telefonen.
medlem i 172 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Jazzyazcanbe » tor 10.04.2014 16:18

Interessent å finne denne tråden. Jeg har og ny iPhone 5s og får stadig beskjed fra de jeg snakker med at det er meget dårlig lyd. Jeg har og forsøkt å slå av 3g da NetCom sa at det kunne være dårlig 3g i mitt område som forstyrret, men dette hjelper ikke. Noen råd?
medlem i 119 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav ronnyo » tir 20.05.2014 11:53

Oppdaget noe interessant når det gjelder dårlig lydkvalitet på samtaler på iPhone 5 og 5s. Min tante fikk seg en iPhone for noen måneder siden og siden da har det vært veldig dårlig lydkvalitet på samtalene. Flere har klaget. Jeg trodde kanskje hun hadde fått en gammel iPhone 3G men det viste seg at hun hadde kjøpt en 5s. Hun hadde også kjøpt et slikt flipp deksel der du som regel bretter flippen bak når man snakker i telefonen. For å prøve ut litt forskjellig så tok jeg ut mobilen av dekselet og da ble lyden så utrolig mye bedre. Det viser seg at flippen dekker til, eller delvis dekker til mikrofonen bak på iPhone 5 serien. Den som sitter mellom blits og kamera.
En kollega opplevde det samme med sin 5s. Ga han samme tips og lyden ble helt en annen. En av de bruker NetCom mens den andre bruker Telenor.
medlem i 181 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]