Dårlig batteri på iPhone 4S

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav CiASpook » tor 24.11.2011 17:09

Etter å ha lest litt så om jeg skulle gjette (og det er ut fra min gjetting) så vil nok det at man ikke kan skru av 3G trekke MYE strøm i områder med dårlig 3G dekning. Da vil den uhemmet stå å bytte nett og dette trekker MYE strøm. Jeg som har Netcom i Oslo merker det godt på 4'ern at jeg sparer mye strøm med å slå av 3G i stedet for at den bytter hele tiden. Ikke noe issue på Telenor (min erfaring).

Noen som har testet om det trekkes like mye strøm om telefonen ligger på samme sted og man bytter mellom netcom og telenor? Dårlig og god dekning osv.

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav 29Inchrider » tor 24.11.2011 22:36

Min 4s sluker batteri hjemme både i Standby og ved bruk når mobildata er skrudd på. Hvis jeg er koblet opp mot WiFi og mobildata samtidig, tappes batteriet vesentlig mindre. Skruer jeg av mobildata er batteriet supert! Uaktuelt og skru av mobildta, så nå må Apple fikse dette snarest!
medlem i 148 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav brukernavn1 » søn 27.11.2011 3:07

Skrev om dette i Netcom-tråden også, men maser litt her også siden jeg er så frustrert.

Summa summarum: Prøvde alt av "fixes" fra diverse nettfora uten resultat. Ringte Apple support som var kule og ikke nølte sendte meg en ny telefon i løpet av en uke. (Det medfører imidlertid mye heft og stress med det bud-opplegget deres -- nå dobbelt ille i og med med at den gamle telefonen må hentes i tillegg).

Erstatningstelefonen er minst like ille når det gjelder batterilevetid, og nå har jeg i tillegg til fått store problemer med dekning og nettverk (Tele 2), som er langt mer alvorlig, egentlig. Det første var plagsomt, det andre kan være livstruende.

Ande med lignende erfaringer? Noen forslag til hvordan man bør ta det herfra? Er usikker på om det er noen vits i å be om enda en ny telefon, spesielt med tanke på det logistikk-helvetet det medfører.

Begynner å bli sliten nå. Dere merker det vel dere også, at tålmodigheten tar slutt?
medlem i 148 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav brukernavn1 » tir 29.11.2011 0:28

Interessant artikkel om problemet:

http://www.macworld.com/article/163200/ ... ttery.html

EDIT: En beslektet ting: Noen som vet hvordan man får apper til ikke å varsle deg om nyheter. Feks plinger det fra Wordfeud i tide og utide, dag og natt, selv jeg har forsikret meg om at appen er ordentlig avsluttet (med påfølgende "hard reset") og er fjernet fra varslingssenter, pluss at også "vis på låst skjerm"-funksjonen er avskrudd. Nå er jeg ny med iPhone, så det kan hende det er noe selvfølgelig jeg har glemt, men ellers er vel dette litt rart?
medlem i 148 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav ANdersBB » søn 04.12.2011 23:33

Spennende. Er det noen som vet om det kommer en ny oppdattering fra apple snart? Har hørt noen rykter om at de også inrømmer at 5.01 ikke funker.
medlem i 207 måneder
 

Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav m@r1us » man 05.12.2011 1:44

5.1 Beta1 er sendt til utviklere
Kan ikke si 5.1 imponer noe særlig enda.... Men er bare en Beta1 så får håpe de får fikset det snart...
medlem i 157 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav ANdersBB » ons 07.12.2011 14:52

Sant...
medlem i 207 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav Tempelhaug » tor 08.12.2011 1:51

Batteriet ned 2% for hvert minutt med filming. Jeg KLIKKER
medlem i 181 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]