iPhone 3Gs - Ingen Tjeneste - iOS 5 GM

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone 3Gs - Ingen Tjeneste - iOS 5 GM

Innleggav JSB » ons 28.12.2011 15:52

Hei.

Fikk samme problemer med min 3GS etter oppdatering fra iOS 4.3.3 til iOS 5.0.1

Tlf søker for så og endre til ingen tjeneste.

Den virket find på iOS 4.3.3

Ringte Telenor. De har sent inn en imei opplåsning også men det hjalp ikke...

Noen som har et tips?

Takk

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: iPhone 3Gs - Ingen Tjeneste - iOS 5 GM

Innleggav ChevroletVan » tir 24.01.2012 19:29

Har dette problemet igjen... "Bump"

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 3Gs - Ingen Tjeneste - iOS 5 GM

Innleggav iRabb » tir 07.02.2012 23:48

Bump!

Har noen en fix på problemet?

Jeg har brukt iPhone 3GS med iOS 5 (feilfritt) i to uker med Telenor. Nå gir jeg telefonen til min stemor, og derfor gjennopprettet jeg den. Med SIM-kortet hennes (Tele 2/Netcom) kommer jeg ikke lenger enn til stedet hvor man aktiverer telefonen ved første oppstart.

"SIM Card not valid".

Hvis jeg setter inn mitt (Telenor) SIM-kort, kommer jeg forbi dette stadiet og får aktivert selve telefonen, og alt ser ordentlig ut. Men når jeg da tar ut SIM-kortet igjen og å setter inn hennes, får jeg meldingen "SIM-kortfeil" – mens det står "Ugyldig SIM-kort" oppe i hjørnet.

SIM-kortet hennes fungerer for øvrig som det skal i hennes Nokia-telefon.

Har snakket med Telenor, og jeg ba dem eventuelt låse opp operatørlåsen (som jeg mente det ikke var noe fra tidligere). De forklarte at jeg da skulle gjennopprette osv, og det gjorde jeg igjen. Samme problemet.

Hvorfor går ikke Tele 2-SIM-kort med en Telenor-kjøpt iPhone 3GS, som ikke er operatørlåst lenger? Har gjennopprettet flere ganger.

Baseband: 05.16.05
iOS: 5.0.1

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: iPhone 3Gs - Ingen Tjeneste - iOS 5 GM

Innleggav ChevroletVan » fre 20.04.2012 19:45

Har dette problemet Igjen :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 3Gs - Ingen Tjeneste - iOS 5 GM

Innleggav Mika71 » lør 21.04.2012 21:33

Jeg fikk det igår til på en iPhone 3GS. Fruen hadde fått seg ny iPhone 4 og vår sønn arvet da den 3GS. Den var låst til Netcom mens sønn vår bruker Telenor. Satt inn Telenor simkort og fikk opp at dette er feil kort bla bla...

Satt den netcom simkort inn som ikke er lenger aktiv. Skrev på netcom sin hjemmesiden da IMEI koden inn og fikk beskjed om å gjenopprette tlf nå via iThunes. Etter ca 17 min var tlf åpnet og klar for Telenor.


Da andre som er blitt spurt om med "ingen tjeneste" er løsningen følgende.

Går inn i Innstillinger - Telefon - bla nedover til Sim-Pin-Kode og slår av selve Sim Pin Koden !!

Dette er ett problem fra Apple sin side og ikke fra Operatøren.

Grunnen at jeg sier dette er at jeg har skrevet med Apple nå i 2 uker angående dette problemet. Hadde ingen problemer med iPhone 4 mens med iPhones 4S er dette ett velkjent problem. Apple jobber vissnok med en update som skal løse dette problemet som ligger i iOS 5...

For Apple skulle sende meg for 3 gang en ny iPhone 4S, men ble einig om at det ville ikke hjelpe, men at det kommer en Patch som skal ordne dette.

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: iPhone 3Gs - Ingen Tjeneste - iOS 5 GM

Innleggav ChevroletVan » lør 21.04.2012 21:54

Den skal være ulåst, iflg han jeg kjøpte den av her på forumet, men kan sjekke når jeg kommer hjem i morra :-)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]