Mistet iPhone i vannet

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav ipodtouch » lør 23.08.2008 17:43

Bruk Q-tips i jackpluggen

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » man 25.08.2008 22:15

Okei! nå skal den være ferdig tørket og sprit tok jeg på i går.

Nå funker alt som det skal bortsett fra "Sleep/wake" knappen, jeg får verken slått iPhonen av eller låst den, er det smart å bare vente noen dager å se om det plutselig funker igjen eller er det en anne måte? Har fått mange anbefalinger av folk om å sende den til tekniker24 noe som også er et alternativ.

Takker fortsatt for svar=)
medlem i 189 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav nietsoj » tir 26.08.2008 11:54

dani93 skrev:Okei! nå skal den være ferdig tørket og sprit tok jeg på i går.

Nå funker alt som det skal bortsett fra "Sleep/wake" knappen, jeg får verken slått iPhonen av eller låst den, er det smart å bare vente noen dager å se om det plutselig funker igjen eller er det en anne måte? Har fått mange anbefalinger av folk om å sende den til tekniker24 noe som også er et alternativ.

Takker fortsatt for svar=)

Det finnes programmer i Cydia og Installer som gjør at du kan skru av telefonen, men da vil du ikke få den på igjen...
medlem i 197 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav psvennevig » tir 26.08.2008 13:46

dani93 skrev:Thanks=)

"teknisk sprit"? Kan noen forklare hva dette egentlig er og hvor man får kjøpt det??


Teknisk sprit fås på apotek, eller man kan kjøpt rensesprit for VHS maskiner etc. (hvis det kan kjøpes lenger da :-)
Teknisk sprit er IKKE HB, HB er værre enn Vodka som noen nevnte.

P
medlem i 188 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav klev1 » tir 26.08.2008 14:20

Om teknisk sprit er verre enn vodka eller ikke, kommer helt an på dyktigheten til brenneren ;)

Men i all alvorlighet, så vil selv en middels dårlig himert være langt bedre enn vodka.
medlem i 225 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav psvennevig » tir 26.08.2008 15:55

He he, tror vi snart hører til på ett Trøndersk forum.

Slaggstoffer og sukkerrester i himert trur jeg er værre enn Vodka.
Men la oss legge dette dødt.

Poenget var å rense kontaktflater i en blaut mobil med ren sprit.

P
medlem i 188 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » tir 26.08.2008 16:17

Og dette har jeg gjort, så hvis noen vet noen svar på det jeg har skrevet litt lenger oppe så er jeg veldig takknemmelig for det!
medlem i 189 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav ipodtouch » tir 26.08.2008 17:27

nietsoj skrev:
dani93 skrev:Okei! nå skal den være ferdig tørket og sprit tok jeg på i går.

Nå funker alt som det skal bortsett fra "Sleep/wake" knappen, jeg får verken slått iPhonen av eller låst den, er det smart å bare vente noen dager å se om det plutselig funker igjen eller er det en anne måte? Har fått mange anbefalinger av folk om å sende den til tekniker24 noe som også er et alternativ.

Takker fortsatt for svar=)

Det finnes programmer i Cydia og Installer som gjør at du kan skru av telefonen, men da vil du ikke få den på igjen...


I Installer er det et program som får den både av og på...lenge siden jeg hadde installer, men tror det het "power" eller noe sånt... :-/

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » tir 26.08.2008 22:41

ipodtouch skrev:I Installer er det et program som får den både av og på...lenge siden jeg hadde installer, men tror det het "power" eller noe sånt... :-/


Ok, Da går den av også på igjen av seg selv med en gang da? Er ikke akuratt så lett å bruke programmet til å ta den på når enn vill, så lenge iPhonen er av.

Er det forresten stor sjangs for at tekniker24 kan fikse problemet?
medlem i 189 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » tor 28.08.2008 14:42

Ingen som vet??

Btw. Tar det lang tid før den er tilbake?
medlem i 189 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav thodahl » tor 28.08.2008 23:43

Slenger meg på denne jeg også. Vasset uti saltvann med telefonen i shortslomma, så den ble noe bløt.

Det som har skjedd i etterkant er at den fungerer helt som før når den er koblet i laderen, med unntak av at sleep/power-knappen ikke fungerer.
De store problemene melder seg først på når den kobles fra laderen, da begynner den plutselig å reboote, og holder på slik helt til den går tom for strøm.

Min teori er at den av en eller annen grunn "tror" at power/sleep er konstant trykket inn, eller trykkes inn med jevne mellomrom. Noen som har noen tanker rundt dette?

Og tilslutt; er det noen som tror at dr. iPod eller lignende kan reparere en slik skade?
medlem i 210 måneder
 

Re: NEI! Mistet iPhonen i vannet!:(

Innleggav TheRealChristoffer » tor 28.08.2008 23:50

XelleX90 skrev:Da burde du ta ut batteriet og la alt ligge opent til det tørker å se om du får den på. Er det saltvann er jeg usikker på hva du bør gjøre. Hør med buttikken.



Hvordan gjøres dette på iphone?:D -_-

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere