Oppdatering av operatørinnstillinger

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav Kyllingmannen » tor 24.07.2008 11:58

Jeg har låst opp en førstegenerasjons iPhone med firmware 2.0, og nå har følgende melding begynt å poppe opp i iTunes:

Bilde

Hva gjør denne oppdateringen? Er det noe jeg trygt kan laste ned og installere, eller må jeg fortsette å være påpasselig med å trykke "avbryt"?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav turimblar » tor 24.07.2008 14:49

har hørt det ikke er noe problem med å trykke ja, men folk klager over at de får en error-melding, så den er bare plagsom, men trygt nok...
medlem i 228 måneder
 

Re: Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav fersking » tor 24.07.2008 14:53

Den legger inn riktig innstillinger automatisk slik at du får benyttet deg av EDGE/3G.
Så slipper du og legge inn dette selv manuelt.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav Hoaas » tor 24.07.2008 15:46

Får den meldingen selv, ikke noe fare, men jeg får bare error så den vil ikke oppdatere min telefon i allefall. Men uansett er det en ufarlig fil.
medlem i 191 måneder
 

Re: Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav northwolf » tir 05.08.2008 19:15

Hei,
Jeg har også denne melding, men jeg har funnet løsning her: Kryss på søk automatisk oppdatering under iTunes "valg". Så kommer den ikke opp neste gang du kobler iphone 3G til iTunes :-)
medlem i 188 måneder
 


Re: Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav pengwen » tir 09.09.2008 15:56

Fikk den meldingen først idag. (viewtopic.php?f=407&t=205218). Hvorfor skulle den plutselig dukke opp nå? Har ikke oppdatert verken itunesversjon eller iphonesoftware på noen uker...
medlem i 225 måneder
 

Re: Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav geircito » tir 09.09.2008 15:59

Det er vel fordi operatørinnstillingene er oppdatert hos mobilleverandøren...:-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav runex » tor 18.09.2008 10:01

Ref. viewtopic.php?f=153&t=205485&st=0&sk=t&sd=a&start=270

iTunes kunne ikke oppdatere operatørinnstillingene på iPhone. Det oppsto en ukjent feil (0xE80003D)


Her er problemet: Sysytem,et har ikke skrivetilgang til katalogen /private/private/var/mobile/Library/Carrier Bundles

I syslog får du følgende feilmelding:
Kode: Merk alt
install_carrier_bundle: Could not copy /var/tmp/install_staging.covyvh/foo_extracted/Payload/NetCom_no.bundle to /private/var/mobile/Library/Carrier Bundles/NetCom_no.bundle


Hvorfor det vet jeg ikke, men hos meg sto iallefall "wheel" som owner på katalogen.

Her er løsningen: Slett det som ligger i katalogen og deretter kjører du følgende:
Kode: Merk alt
chown mobile /private/var/mobile/Library/Carrier\ Bundles


Deretter trykker du "søk etter oppdateringer"-knappen i iTunes, og voilá så fungerer oppdateringen :)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav Thomas.A » tor 18.09.2008 10:09

@runex:
Dette kunne reddet meg da jeg brukte 2.0.x! Fikk samme feilmelding der. Problemet nå, er at jeg ikke får "tilbud" om nye operatørinnstillinger. Finner heller ingen måte å "pushe" iTunes til å hente de heller..

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav runex » tor 18.09.2008 11:02

/private/var/mobile/Library/Carrier Bundles innholder nå følgende filer:

Default_CARRIER_NetCom.png
FSO_CARRIER_NetCom.png
Info.plist
carrier.plist
version.plist

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Oppdatering av operatørinstillinger

Innleggav chingpling » tor 18.09.2008 20:38

Hei!
Ok Runex.....forklar det en gang til for en idiot. Detaljert... ;)

Får det nemlig ikke til. Jeg har en mappe som heter "carrier Bundle.bundle" også, skal jeg gjøre noe med denne?
medlem i 198 måneder
 

Re: Oppdatering av operatørinnstillinger

Innleggav alexo89 » lør 21.03.2009 17:02

om 2 uker går jeg over til network norway, vil operatør instillinger komme automatisk? i tanke på edge og 3G

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere