GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Diskuter alt omkring Apples iPhone

GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav geircito » tor 06.03.2008 3:59

Guiden er flyttet...... ;)

Klikk på link til ny guide i underforumet Guider: iPlus - komplett NORSK opplåsing

-
Sist endret av geircito den tor 06.03.2008 19:14, endret 3 ganger.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav fiberkanin » tor 06.03.2008 4:19

Hvis jeg har brukt ZiPhone guiden for 1.1.4 tidligere, må jeg å gå gjennom alle trinnene i denne guiden for å bruke iphone i hele verden?

Hvordan vil du eventuelt anbefale å ta backup når man går fra ZiPhone til iPLUS?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav mighty » tor 06.03.2008 4:25

Ser finfint ut :-) Men hva er det som er mer ultimate med denne enn ziPhone, hva gjør den annerledes? Utenom å installere bsd subsystem osv. :-)

Neida fiberkanin, du kan fortsatt bruke telefonen din overalt i verden selv om det har kommet en ny opplåsningsmetode :rolls eyes: Det endrer ikke det du allerede har gjort :-)
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav geircito » tor 06.03.2008 4:53

Det viktigste er vel at denne metoden IKKE nedgraderer bootloader ifra 4.6 til 3.9....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav thomasjs » tor 06.03.2008 9:10

geircito skrev:Det viktigste er vel at denne metoden IKKE nedgraderer bootloader ifra 4.6 til 3.9....


Det er helt ok, men er det noen som har svart på hvorfor eventuelt det er negativt å nedgradere bootloader? Eller motsatt.. Hva er positivt med 4.6 bootloader?
medlem i 233 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav tottow » tor 06.03.2008 9:44

Så geircito: Det du sier er at alle skal se bort ifra ziphone og gå over til iPLUS? Har en 8gb på vei fra USA nå, så da bør jeg følge denne kontra ziphone guiden din?

Og: Hva har det å si om jeg bruker bootloader 3.9 eller 4.6 rent praktisk?
Mvh
TottoW
medlem i 194 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav HairBall » tor 06.03.2008 9:52

ingen ting, bruk zipone eller ikke spiller ikke noen rolle.
medlem i 199 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav NinjaSverre » tor 06.03.2008 10:22

Jeg forstår at nyere versjon er bedre, men er det noe forbedret, featrure-wise, som gjør at jeg vil ha 4.6 i stedet for 3.9 eller prater vi bare om stabilitet?
medlem i 201 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav thomasjs » tor 06.03.2008 10:38

Det eneste fornuftige jeg har sett så langt er følgende link:

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1327809

Her forklarer han i hovedsak at det er PGA unlocking at 3.9 er en fordel. Han nevner ikke noe om stabilitet osv da. Tror derimot ikke at stabilitet er et issue for BL. Virker ikke som om noen helt kan svare på det problemet. Det blir jo det samma uansett. Hvis man i fremtiden skal trenge å oppgradere BL tror jeg nok det ikke blir noe problem:)
medlem i 233 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav NinjaSverre » tor 06.03.2008 11:01

Ja, jeg er tydeligvis litt blind. Men da driter jeg i å bruke iPlus. ZiPhone gjør jobben så forbanna enkel. Plugg i, trykk and go!
medlem i 201 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav Flames » tor 06.03.2008 11:02

Synes dette er lite morsom diskusjon. Er litt som om man er redd for nye ting
mine argumenter her er;

Med denne guiden nedgraderer du og til 3.9 men det gjøres på en måte som lar deg återstille telefonen til 4.6 i fremtiden om ønskelig.
Dette er utviklet av devteam og dersom man legger ned litt tid og lese forumene så sier de klart ifra att dette er en måte å foretrekek en nedgradering på.

En annen sak er att det går mest sannsynligvis snabbere i fremtiden for de som bruker iPlus att få til gang til nyere funksjoner som kan vare beroende av en 4.6 BL da de ikke trenger vente på en oppgraderingsfunskjon for BL uten kan reversere en nedgradering.
Skjønner ikke helt hvorfor en del her på forumet er så negative over att vi endelig har fått en nyere og bedre måte att få låst opp telefoner på

Når det er sagt så bruk det dere vill.
Vill ni bruke ziPhone el iPlus er ju eg opp til dere selv. (jeg går for DevTeam de har aldrig skuffet meg)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav reidarma » tor 06.03.2008 11:20

Det kan være verd å nevne i guiden at man ender opp med at telefonen får: "Repair Needed. iPhone cannot make or recieve calls". Samt denne infoen: "IMEI: Unknown, ICCID: Unknown", så er det ikke noen grunn til å få panikk. Det kommer av defekt baseband, men kan som oftest fikses.
Det skjedde meg. Løsningen er å restore fra DFU eller kjøre iPlus en gang til. Jeg gjorde sistenevnte. Virker som at det er spesielt 16 GB-versjonene dette skjer på.
Personlig så liker jeg å etterinstallere de applikasjonene jeg vil ha selv, og endte opp med å restore og gjøre jobben i iNdependence etterpå.. .Er uansett strålende fornøyd med å ha 3.9 bootloader, men fremdeles ha muligheten til å reflashe den, så iPlus gjorde noe godt for meg :-)
Jeg ville uansett foretrukket denne metoden over Ziphone
Sist endret av reidarma den tor 06.03.2008 11:27, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav Hobbes » tor 06.03.2008 11:22

Slik jeg ser det er den største oppgraderingen her at Installer, BSD SubSystem, OpenSSH, Terminal installeres og at font mappen flyttes. Det er jo veldig hendig. Neste skritt må være å lage en norsk versjon der telefonen blir fornorsket i samme slengen. Det hadde vært hendig det!

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav foxter » tor 06.03.2008 11:31

Hadde vell vært greit med en link til utviklernes side og ikke bare en rapidshare link??
medlem i 199 måneder
 

Re: GUIDE: iPLUS - mer ULTIMATE enn ziPHONE

Innleggav devotio » tor 06.03.2008 11:43

Jeg har en OTB 1.1.3 som jeg har brukt ziPhone for å unlocke. Kan jeg da bruke iPLUS når jeg oppgraderer til 1.1.4 og få den nye baseband som også kan nedgrades og oppgraderes?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]