iPhone - i dass og tilbake!

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone - i dass og tilbake!

Innlegg lør 23.02.2008 15:43

Må bare fortelle hva som skjedde meg og min kjære iPhone tidligere i dag.

Jeg gjør mitt fornødne på dass og hadde mer eller mindre gjort meg ferdig med prosedyren.

Da jeg reiser meg opp for å ta på buksa hører jeg en «noe faller på gulve lyd». Jeg ser passe forvirret rundt dasset for å få klarhet i situasjonen. Ser ingenting så gir faen. (har en heller kraftig hangover etter en laaang natt her i St Petersburg, som jeg nå befinner meg i)

Flusher. På vei ut for å vaske henda slår det meg! iPhonen ligger ikke i den slitne «dagen-der-på»buksa mi. FUCK-FAEN-ФИТТЕСНЫРР!

I dass kan jeg så vidt skimte vidunderet som nå lå i en heller ubeleilig situasjon, så vidt synlig inntullet i en mengde dasspapir.

Etter en rask intern vurdering av situasjonen, kommer jeg frem til to ting. 1. Alt håp er ute for min kjære følgesvenn! 2. Jeg stikker ikke hånda ned i den gryta!

Med alle spor etter fyllesjuke borte og rusa på adrenalin, leter jeg innherding etter en plastpose.

Finner én (takk til Лента супермаркед). Klarer å fiske opp den skadelidende.

Til min store overraskelse er dens største bekymring noe om inkompatibilitet i flight mode, men det liv i den! Halleluja! Amen! Спасиба!

Jeg forsøker å slå den av, men den bare slår seg på igjen med en gang. Forsøker flere ganger, men slår seg bare på igjen. Vel, ikke akkurat den verste feilen etter et toalettbesøk. Jeg hadde vel strengt tatt fryktet det motsatte.

Tar ut SIM-kort som er vått, lar den ligge for seg selv i noen timer.

Og nå ser alt ut til å være fine and dandy!

For å oppsummere; iPhone tåler å bli behandla som dritt, gjennomgå et lengre bad i vann som ikke akkurat egner seg på flaske, og å bli flusha. Den blir litt forvirret av det, men lar seg aldri (bank i bordet) finte helt ut!

Hilsen en som om mulig er blitt enda mer glad i iPhonen sin!

medlem i 61 måneder

Re: iPhone - i dass og tilbake!

Innlegg lør 23.02.2008 15:47

Haha. Dagens beste, i allefall. Takk for flott historie, og det er godt å høre at telefonen overlevde det hele. :D

medlem i 63 måneder

Innlegg lør 23.02.2008 15:49

Skal aldri kjøpe din iphone.

medlem i 33 måneder

Innlegg lør 23.02.2008 16:25

Nice story.

Men kanskje flytte denne til iPhone-kategorien i stedet for Kjøpe iPhone?

medlem i 32 måneder

Innlegg lør 23.02.2008 16:37

Hehehe... morsom lesning! :D

Men jeg viste ikke at "Fittesnirr" var et banneord? :-P

medlem i 46 måneder

Innlegg lør 23.02.2008 17:01

vel, fittesnørr :P men tilsvarende ø er ikke veldig utbredt på disse kanter :)

Fittesnørr er vel strengt tatt bare utbredt i det usiviliserte nord i Norge

medlem i 61 måneder

Innlegg lør 23.02.2008 17:10

hehe, bra historie..

Blir mye drittsnakk fra deg i telefonen fremover da hører jeg :P

good luck :)

medlem i 32 måneder

Innlegg lør 23.02.2008 17:14

Hoho.

Om den var våt innvendig tror jeg nok at jeg hadde åpnet den i en fei, med skrujern om så var, og gitt den en saftig omgang med elektrorens. Vil anta det er gode sjanser for at den vil begynne å oppføre seg rart etterhvert hvis den bare lå til tørk.

medlem i 44 måneder

Innlegg lør 23.02.2008 18:30

Sikkert lurt, men jeg er i Russland, og snakker ikke russisk og de ikke engelsk. Så får bare krysse fingrene!

medlem i 61 måneder

Innlegg man 17.03.2008 17:08

Oppdatering:
iPhonen funker fortsatt relativt upåvirket etter den lille episoden for over tre uker siden.

Eneste store minus er at batteriet ikke er like samarbeidsvillig. Det holder nå bare 30-40 timer. Men bare jeg passer på å lade den hver natt går det greit.

En annen litt mer pussig ting er meldingen som dukker opp på mobilen 2-3 ganger om dagen. Den varer bare i 10-15 sekunder, og forteller meg at iPhonen ikke er kompatibel med utstyret. Dette er samme melding som jeg fikk opp rett etter at den hadde gjennomgått det noe uvanelige toalettbesøket.

Men det er kanskje bare like greit å bli påminnet om kompatibilitetsproblemene mellom iPhone og do. :-D

medlem i 61 måneder

Innlegg man 17.03.2008 20:54

Problemet med dårligere batterilevetid og den melding om at det er tilkoblet utstyr kan henge sammen. Hadde det samme problemet, batteriet varte kanskje bare 30 timer. Til slutt rengjordte jeg rundt pluggen til usb kabelen og sprøyta elektrorens inni der og begge problemene forsvant på en gang. For håpe det er like enkelt for deg...

medlem i 72 måneder

Innlegg ons 19.03.2008 22:49

Du må IKKE bli for glad i den iPhonen! :-P

medlem i 47 måneder

Innlegg søn 01.06.2008 12:48

Anbefaler silica gel, gikk fra død til bootbar på ca ett døgn, noen døde felter på touchbiten så den blir nok liggende med silica gel pose et døgn til...

medlem i 78 måneder

Innlegg søn 01.06.2008 18:47

Er det ikke litt spesielt å tenke på "situasjonen" rundt telefonen hver gang du snakker i den, og holder den inntil kinnet? :-!

medlem i 34 måneder

Neste

Returner til iPhone

Hvem er i Forumene

Brukere som leser i dette forumet: alfe, Andreas_S, aottesen, MSN [Bot], nevskire, vujicic, Yahoo [Bot] og 14 gjester