NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav geircito » ons 05.12.2007 22:23

HairBall skrev:Er mulig å kun kopiere filene for vidrekobling og nummerformatering? man trenger hele norske pakke hvis man kun vil ha de?

Trenger ikke full norsk oversettelsespakke for det nei. Bare kopier følgende 2 filer til tilsvarende mappe på din iPhone.

Fjerner viderekoblingsmelding når du ringer ut:
/System/Library/Frameworks/CoreTelephony.framework/Support/UnknownCarrier.plist

Norsk telefonnummerformattering:
/System/Library/Frameworks/UIKit.framework/PhoneFormats/UIPhoneFormats.plist

-

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav HairBall » ons 05.12.2007 22:39

takker for svar :-D jeg beklager også at jeg ikke spurte om også man kan gjøre det kun med ordbok, ønsker ikke noe fornorsking av ikoner og knapper, og evnt hvilke fil gjeler for ordbok.
medlem i 198 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav geircito » ons 05.12.2007 22:50

Kopier samtlige filer under nedenstående mappe til tilsvarende mappe på din iPhone.
/System/Library/KeyboardDictionaries/

Du må ha norsk tastatur aktivt for at norsk ordnok skal fungere.

-

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav HairBall » tor 06.12.2007 11:10

hva mener du egentlig med norsk tastatur, jeg har æøå. eller snakkes vi om å insallere en patch slik at man får keyboard Norwegian under setting?
medlem i 198 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav geircito » tor 06.12.2007 12:20

Alle tastaturer har æøå (samt bokstaver med aksenter), men for å aktivere korrekt ordbok må tilsvarende tastatur være aktivert. Norsk tastatur = norsk ordbok, engelsk tastatur = engelsk ordbok osv.
Du aktiverer norsk tastatur under Innstillinger->Generelt->Tastatur->Internasjonale tastaturer->Norsk Bokmål. Her kan du også evt. velge flere tastaturer.

Du "skifter" tastatur (=skifte ordbok) på selve tastaturet. Det er en liten globus til venstre for mellomromstasten du kan trykke på. Hver gang du trykker på globusen skifter tastaturet (med tilhørende ordbok). Du kan se navnet på tastaturet (språk/land) et lite øyeblikk på mellomromstasten. Du kan feks aktivere fransk tastatur under innstillinger så ser du også at selve tastaturlayouten skifter. Men engelsk og norsk (og svensk og dansk etc) har samme tastaturlayout (foreløpig).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav HairBall » tor 06.12.2007 12:33

jamen da skjønner jeg at keyboard og ordbok tilhører hverandre.

så den linken som er ovenfor(/System/Library/KeyboardDictionaries/)
inneholder både norsktastatur+ordbok.
vil disse filene overskrive noe eller får da bare et ektra valg under "Internasjonale tastaturer" som heter norge? Beklager for mye spm.
medlem i 198 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav geircito » tor 06.12.2007 12:44

Linken ovenfor legger inn kun ordboken (filene), og overskriver ingen originalfiler ifra Apple.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav Benjamin » fre 07.12.2007 12:12

Hei, jeg har et problem når jeg slår et nummer som jeg har inne på kontaktlisten min, så kommer det ikke opp navnet på personen, det funker med +47, men ikke uten, vet noen om dette?
medlem i 225 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav rossi » fre 07.12.2007 12:20

Hvis personen ligger inne med +47 12345678 og du skriver inn den samme syntaxen så kommer navnet opp. Hvis personen ligger inne med 12345678 og du skriver inn denne syntaxen så kommer også navnet opp.

Hvis du derimot skriver 12345678 og kontakten ligger inne med +47 12345678 kommer den ikke opp. Det har med syntaxen i "UIPhoneFormats.plist" å gjøre.

Mvh. iFon/Rossi
Det enkle er ofte det beste .....

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav Benjamin » fre 07.12.2007 13:29

Det gikk før, enten med en eldre firmware, eller en eldre utgave av NorPhone, dett husker jeg ikke helt. Men jeg er sikker på det gikk før...
medlem i 225 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav Sjiraff » fre 07.12.2007 21:39

Hei!

jeg legger disse filene på root via winscp, og rebooter telefonen, men ingenting skjer. Ikke noe norsk språk. Det merkelige er at du sier at noen filer skulle ha blitt overskrevet når jeg kopierte disse dit, men det skjedde ikke. Det var ingen System, private eller Applications-mappe der.
medlem i 195 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav geircito » fre 07.12.2007 22:29

"Det var ingen System, private eller Applications-mappe der."

Mener du på selve iPhone?
Svar med å skrive ned mappestrukturen på din iPhone.
Og du er på 1.1.2 ikke sant?
Og du har lagt inn BSD Subsytem og OpenSSH ifra Installer?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav Sjiraff » fre 07.12.2007 22:59

Ja, jeg har openSSH og BCD-programmet, og har sjekka via Installer at de er nyeste versjon. Jeg har 1.1.2. Har dog ikke et trådløst nett tilgjengelig akkurat nå, så jeg husker ikke mappestrukturen der. Men det var på root på iphone (første mappa etter jeg logga på). Mener å huske det var 2 mapper + 1 skjult. troooor navnene var Media, ettellerannet, og den skjulte het vsp eller noe annet tre-ord.
medlem i 195 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav geircito » fre 07.12.2007 23:06

Hei, hei, du er IKKE på rota på din iPhone. Du befinner deg på rota for "dine" filer (/private/var/root/). Du må "bevege" deg helt til "toppen" (/ = rota) på din iPhone.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.2 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav geircito » søn 09.12.2007 23:22

Denne pakken - versjon 3 - er nå foreldet (zip-fila på rapidshare er slettet).

Ny versjon - versjon 4: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=183983

Vennligst ikke legg til flere innlegg til denne tråden, bruk versjon 4-tråden.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]