NorPhone 1.1.1 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav geircito » ons 24.10.2007 19:29

Holder på å legge opp beta 2 nå, se første post...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » ons 24.10.2007 19:29

Så du bare kopierer de 3 mappene over og lar den overskrive? Syntes det virker rart at det er korrekt, inneholder de filene jeg overskrivere hele programmene pluss norsk tekst, eller bare de norske strengene? Virker som programmene blir borte etter at jeg har installert, uansett så må den restores og det er jo noe hærk.

Tips til hva jeg gjør galt?
medlem i 223 måneder
 

Innleggav geircito » ons 24.10.2007 19:38

Ja, jeg kopierer de tre mappen over til rota på iPhone.

Pakken inneholder noen patcher (som overskriver eksiterende filer) - se forklaring i første post.

Men for det meste inneholder pakken norske strengfiler som ligger i egne mapper kalt "no.lproj".

Er det andre her på forumet som har prøvd pakken - uten feil (som espenc beskriver)?
-

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav DrLaban » ons 24.10.2007 19:50

Meget bra! :) La denne inn tidligere i dag og oppdaterte nå til Beta 2.

Bare en liten sak. Kan du legge opp en liten changelog i første post hvor du skriver kl.slett og dato samt hva som er nytt i forhold til forrige versjon.
Det gjøre det mye enklere å holde seg oppdatert.
Eventuellt om du får lagt denne ut på Installer.app slik at man får beskjed via den om oppdateringer. :)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » ons 24.10.2007 20:00

Fungerte flott med FileZilla, så mitt tips er ikke bruk Transmit, det er mitt tips i hvertfall. Burde kanskje advares om på forsiden...

Men nå har jeg overført filene uten problemer, og kommer til punkter der jeg skal velge International, altså Settings > General > International, men det finnes ikke i min meny. Jeg har 1.1.1 såklart... Er jeg blind?

Edit:

Virker som det betyr at filene ikke har blitt overført, men det er jo snodig...

Edit:

Klart faktisk å kopiere de over i noen mapper innenfor root og ikke i root. Men nå er det i orden og alt fungerer flott.

IKKE BRUK TRANSMIT
medlem i 223 måneder
 

Innleggav stigsj » ons 24.10.2007 21:36

Takker så mye for Beta2, fungerer svært bra! NB: Om du skal oppdatere operatørlogo vær klar over at denne overskriver SpringBoard filen under /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app. Jeg gjorde nettop den tabben og hente en springboardfil fra et annet forum og overskrive denne. Fører til "Ingen tjeneste" fremfor operatørlogo =-O
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Swag » ons 24.10.2007 21:58

Transmit funket strålende her, så jeg tror nok heller at du har gjort noe galt, espenc.
medlem i 237 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » ons 24.10.2007 22:05

Hmm, rart, må være noe med instillinger, for jeg har prøvd 3 ganger med transmit og samme feil hver gang, klarte det helt fint med FileZilla... Selv om jeg også skjønner at det ikke burde være noe stress med Transmit. Hvilke inntillinger kan det være? Virker på meg som om hele Applications mappa blir bytta ut med den jeg overfører og at den ikke bare overskriver de filene den skal...
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Matt Idea » ons 24.10.2007 22:27

SØREN!!! Måtte restore og gjøre alt drite på nytt

EDIT: Sorry språket, var sinna

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » ons 24.10.2007 22:50

Kjenner til saken, men hvorfor måtte du? Hva var grunnen så ikke noen flere gjør det samme :D
medlem i 223 måneder
 

Innleggav geircito » ons 24.10.2007 23:20

DrLaban skrev:Meget bra! :) La denne inn tidligere i dag og oppdaterte nå til Beta 2.

Bare en liten sak. Kan du legge opp en liten changelog i første post hvor du skriver kl.slett og dato samt hva som er nytt i forhold til forrige versjon.
Det gjøre det mye enklere å holde seg oppdatert.


- se første post

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav bohtho » ons 24.10.2007 23:20

Ved problemer med innlegging av filene kan et hendig alternativ være å teste Rossis nye source i Installer (AppTapp) for de opprinnelige scriptene hans da. Bare å gå til http://iphone.rinova.net/ med Safarien på iphone, svare OK, og gå inn i Installer under ROSSI Scripts og installere det du trenger. Les mer i første posten i tråden hans evt :

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=60616

Funker ikke DET vet ikke jeg..
medlem i 208 måneder
 

Innleggav geircito » ons 24.10.2007 23:28

Vedr filen Springboard:

i NorPhone-pakken så medfølger en patchet versjon av filen Springboard og den versjonen som medfølger pakken muliggjør flere "sider" på hjemmesiden.

For firmware 1.0.2 fantes det en patchet versjon av Springboard som muliggjorde at du kunne legge inn din egne operatørlogo i stedet for AT&T. Men hvis du skulle til utlandet så ville du fremdeles se DIN operatørlogo og IKKE logo til den operatøren du virkelig var tilkoblet når du først var i utlandet.

Det er flere som har prøvd å legge inn den patchede Springboard-fila tilhørende firmware 1.0.2 på en iPhone med firmware 1.1.1 (for å "få tilbake" muligheten til egen operatørlogo) - noe som medførte at iPhone låste seg helt slik at du måtte foreta en restore.

Det finnes på nettet en patchet Springboard-fil for firmware 1.1.1 som gir deg muligheten til egen operatørlogo, men har ikke prøvd den...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Frenger » tor 25.10.2007 22:48

Legger denne inn norsk ordbok? Fungerer hvertfall ikke hos meg.. Eller er dette kun norske "formater" og tastatur?
medlem i 206 måneder
 

Innleggav geircito » fre 26.10.2007 1:16

Beta 3 er tilgjengelig - se første post

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]