NorPhone 1.1.1 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav geircito » fre 26.10.2007 19:06

Har ikke annet svar da enn at overføringen (kopieringen) av mappene i NorPhone-pakken ikke har vært velykket. Prøv å kopiere igjen, denne gang HVER mappe etter tur (ned til rota på iPhone).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav mac-donalds » fre 26.10.2007 19:17

hvor ligger filene som styrer ordboken? Rart at den ikke skal ha kopiert over alle filene. Alt annet fungerer jo smertefritt. Men jeg tok all tre og dro over i rot delen av iphonene, tok ikke en og en etter tru. Kan prøve det da.. takk :)
medlem i 198 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » fre 26.10.2007 19:28

geircito skrev:Skal endre til "enter".
Kan du teste noe for meg (hvis du har lagt inn beta 4):
Åpne Innst. -> E-post -> Kontoer / kontonavnet DIIT -> trykk på Vertsnavn (under Innkommende e-post server). Hva skjer hos deg?


Hmm har ikke lagt inn beta 4, og har ikke tid nå. Men skal få gjort det i morgen hvis du oppdaterer den til "enter", supert! Godt jobbet!
medlem i 223 måneder
 

Innleggav BrumBrum74 » fre 26.10.2007 19:44

På det ene bildet i første post står det "Carrier". Skal vel være "Operatør" som skal stå der? Er dette fikset i Beta 4?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav geircito » fre 26.10.2007 22:43

"Carrier" i bildet på første side som du skriver er IKKE en tekststreng, men tydeligvis "linket" til en operatør, og i og med at iPhone kun selges med AT&T og jeg (og mange fler) bruker telefonen her i Norge med norske operatører (Telenor, NetCom m. fl.) så er ikke disse lagt inn (dvs. jeg finner ikke noen måte å løse dette på)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav testuser82 » lør 27.10.2007 1:32

Etter at jeg installerte den siste versjonen av denne ordboken, så har kl på tlf blitt rar, den vises med en . istedenfor :

Eksempel før visste den 21:23

Nå viser den 21.23

Noen som har en fiks?
medlem i 204 måneder
 

Innleggav Cahl » lør 27.10.2007 2:47

testuser82 skrev:Etter at jeg installerte den siste versjonen av denne ordboken, så har kl på tlf blitt rar, den vises med en . istedenfor :

Eksempel før visste den 21:23

Nå viser den 21.23

Noen som har en fiks?


Som Homer nevnte her, så er den offisielle norske skrivemåten å skrive 00.00 ikke 00:00 .. men er sikkert noen som vet hvordan du skal endre det ;)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav geircito » lør 27.10.2007 13:50

Versjon 1 (v1) er tilgjengelig - se første post

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » lør 27.10.2007 14:11

Supert! Oppdaterte nå og det ser veldig bra ut. Når det gjelder det du ba meg teste ut så har jeg gjort det nå, vet ikke om det fortsattt trengs men...

Når jeg trykker på vertsnavn så skjer det ikke så mye, får bare mulighet til å endre vertsnavn, altså tastaturet kommer opp og jeg kan skrive inn en annen inkommende epost server... Skulle det skje noe annet?

Edit:

En ting, trur ikke det stod i endringene, men har du også endret hvilke byer som kommer opp i Weather.app? Litt irriterende at dette endrer seg når jeg oppdaterer da jeg allerede har satt opp de jeg vil ha der. Men dette ville kanskje skjedd uansett bare at det ble Cupertino? Men er vel greit at den er da dette er ment og gjøre det enklest mulig for ny hackede telefoner...

Edit:

Vet ikke hva det stod på den engelske, men i Weather.app når man skal legge til nye byer så står det "Søk" og ikke "søk" på tastaturet, vanligvis er det vel uten stor forbokstav? Ingen stor ting, men greit og si ifra hvis du vil at det skal være konsekvent gjennom hele GUIet. Men det stod kanskje "Search" fra før?
Sist endret av espenhogbakk den lør 27.10.2007 14:41, endret 1 gang
medlem i 223 måneder
 

Innleggav geircito » lør 27.10.2007 14:35

espenc skrev:Når jeg trykker på vertsnavn så skjer det ikke så mye, får bare mulighet til å endre vertsnavn, altså tastaturet kommer opp og jeg kan skrive inn en annen inkommende epost server... Skulle det skje noe annet?

Jeg fikk noe "rusk" da jeg jobbet med å legge inn filer på Phone ved revideringen av NorPhone, men det løste seg, men takk for at du testet.

espenc skrev:En ting, trur ikke det stod i endringene, men har du også endret hvilke byer som kommer opp i Weather.app? Litt irriterende at dette endrer seg når jeg oppdaterer da jeg allerede har satt opp de jeg vil ha der. Men dette ville kanskje skjedd uansett bare at det ble Cupertino? Men er vel greit at den er da dette er ment og gjøre det enklest mulig for ny hackede telefoner...

Du har rett i din siste setning, gjelder mest for "nye" telefoner, da innleggingen av standardstedet Oslo (for å fjerne Cupertino) overskriver de du selv har lagt inn. Dette gjelder for både Været og Klokke (Verdensur).

espenc skrev:Vet ikke hva det stod på den engelske, men i Weather.app når man skal legge til nye byer så står det "Søk" og ikke "søk" på tastaturet, vanligvis er det vel uten stor forbokstav? Ingen stor ting, men greit og si ifra hvis du vil at det skal være konsistent gjennom hele GUIet. Men det stod kanskje "Search" fra før?

Enig i det å være konsekvent. Egentlig er vel ikke knappen "Søk" nødvendig, da et søk foretas automatisk med en gang du begynner å skrive noe...
Dette automatiske søket fungerer i Været, men IKKE i Kart-applikasjonen, da MÅ du trykke på "Søk"-knappen for å begynne søket.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Funker ikke...

Innleggav joern100 » lør 27.10.2007 17:06

Overskriver filer med Cyberduck, får spørsmål om å overskrive og sier fortsett gjort applications, private og system. Kobler fra og starter om iPhone... og fortsatt engelsk...

Har installerscriptene til Rossi allerede installert. Kanskje det er det som er problemet?
medlem i 222 måneder
 

Innleggav geircito » lør 27.10.2007 17:41

Prøv med FileZilla (gratis for både Windows og OS X), og husk å kopiere de tre MAPPENE som ligger i NorPhone til ROTA på iPhone.
Sist endret av geircito den lør 27.10.2007 17:42, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav rossi » lør 27.10.2007 17:42

joern100 skrev:Har installerscriptene til Rossi allerede installert. Kanskje det er det som er problemet?

At du har mine script installert i bunn skulle ikke bety noe, da NorPhone legger inn de samme data og overskriver mine patcher.

En god nyhet er at vi jobber med å få hele den norske pakken integrert i Apptapp Installer, og da vil alt bli automatisk (samme som scriptene mine).

Jeg antar at dette er klart i løpet av helgen og senest neste uke.......

Mvh. Rossi

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Matt Idea » lør 27.10.2007 18:45

Godt jobbet

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » søn 28.10.2007 0:24

Godt initativ av alle sammen her, men geircito eller rossi, vil det være noe problem og bytte fra NorPhone til iFon sin installer source? Veldig kjekt og ha det via installer da dette gjør ting så mye enklere ved eventuelle oppdateringer. Vil det eventuelt bare være og legge til iFon sourcen og kjøre install der så overskriver den alle eventuelle NorPhone instillinger?

Finnes det noen fordeler/ulemper med de forskjellige løsningene?
medlem i 223 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]