NorPhone 1.1.1 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: NorPhone 1.1.1 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav turimblar » tir 20.11.2007 9:29

ebrandt skrev:Oppdaget en liten bug etter jeg la inn "NorPhone 1.1.1 Versjon 3":

På værvarslingen så viser tempraturene plutselig 20 grader mindre enn det skal. +7 grader celcius ble til -13. Dersom jeg går inn på Yahoo weather og sammenligner så viser det riktig der. Dette oppstod like etter jeg oppgraderte til norsk (den viste riktig i 2 sekunder, til den fikk oppdatert mot Yahoo). Noen andre som har opplevd det samme?

En annen ting : hadde det vært en idé å endre .com knappen på tastaturet i nettleseren til .no - der er jo tross alt norsk versjon..?

For øvrig.. glimrende fornøyd med norsk oppsett :-)

- E


dette er en kjent feil i selve firmware 1.1.1. du må velge fahrenheit istedet ;-)
medlem i 227 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.1 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav geircito » tir 20.11.2007 11:29

Feilen er rettet i 1.1.2

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.1 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav ebrandt » tir 20.11.2007 22:51

Vetta'huen jeg...

Værmeldingen har altså vist riktig til jeg la inn NorPhone 1.1.1 v.3, etter det viste den 20 gr celcius for lite. Har sjekket en haug med ganger, samme resultat.

Når jeg nå leser svaret over, og går inn for å endre til farenheit så viser det plutselig riktig likevel (før jeg endrer på noe som helst)... Har ikke lagt inn noe annen software.

Ikke vet jeg... merkelig var det, men nå er alt i orden...

Men uansett, takk for hjelp ! :-D

- E

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: NorPhone 1.1.1 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Innleggav turimblar » ons 21.11.2007 10:17

syke greier – nå funker mitt værprogram med celcius også... sånn helt plutselig (1.1.1)...

Geircito: huk deg inn på iPhonen med hjelp av et ftp-program, gå inn på stien var--root--caches, og så se etter bbsimfree (hvis jeg husket rett sti? eller var det var--root--library--caches?).
her skal det ligge en cache-fil som kan være viktig, og som man burde ta en backup av. den skal inneholde en token som iPhone-dev teams sier at iphonesimfree har slettet på telefonen, men der har du ihvertfall backupen av den. ta vare på den i tilfelle den trengs senere.
det er mye spekulasjoner rundt måten ipsf åpner telefonen, og at man kan risikere å få en bricked telefon ved en senere oppdatering hvis ipsf ikke har tatt vare på denne filen i sine baser.

teamene rundt om skal ha funnet en måte å reversere ipsf hvis nødvendig. dette har ikke jeg gjort, men jeg har funnet cache-filen og tatt vare på den.
se videre her for mer info:
http://code.google.com/p/iphone-elite/wiki/IPSFCache
http://rdgaccess.com/iphone-elite/viewtopic.php?t=194
medlem i 227 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]