NorPhone 1.1.1 Versjon 3 - norsk språk på iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav geircito » fre 26.10.2007 17:30

Beta 4 er tilgjengelig - se første post

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » fre 26.10.2007 17:37

Som jeg nevnte i en annen tråd, nyLinje bryter med alt annet i GUIet. nyLinje ser ut som programmerings variabel og ikke som et tastenavn.

Den knappen er vel egentlig Return/Enter? Hvorfor kan den ikke bare hete Enter? Alle som har skrevet på et tastatur vet at Enter gir linjeskift/nyLinje i en teksteditor.

Jeg syntes Enter er bedre enn nyLinje, men fullt mulig det finnes noe bedre og mer norskt en Enter og.
medlem i 223 måneder
 

Innleggav mac-donalds » fre 26.10.2007 18:05

Hvordan aktiverer man ordboken. Den kommer opp på engelsk, men kommer aldri med noen forslag når jeg har på norsk tastatur. Og hvis man har lagt in BEta 3 er det bare å slenge inn alle Beta4 filene og overskrive alt? Kan noen hjelpe med dette?
medlem i 197 måneder
 

Innleggav kolbjornb » fre 26.10.2007 18:10

Rått! Fikk min 1.0.2 baserte telefon fra USA i går. I dag har jeg fått den opp til unlocked 1.1.1 og med NORSK oppsett på KORT tid!

Takk til alle dere flinke folk der ute :-)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Innleggav geircito » fre 26.10.2007 18:21

mac-donalds skrev:Hvordan aktiverer man ordboken. Den kommer opp på engelsk, men kommer aldri med noen forslag når jeg har på norsk tastatur.


Åpne Notater, skriv ikkk, da kommer det opp hos meg forslaget ikke

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav geircito » fre 26.10.2007 18:24

espenc skrev:Som jeg nevnte i en annen tråd, nyLinje bryter med alt annet i GUIet. nyLinje ser ut som programmerings variabel og ikke som et tastenavn.

Den knappen er vel egentlig Return/Enter? Hvorfor kan den ikke bare hete Enter? Alle som har skrevet på et tastatur vet at Enter gir linjeskift/nyLinje i en teksteditor.

Jeg syntes Enter er bedre enn nyLinje, men fullt mulig det finnes noe bedre og mer norskt en Enter og.


Skal endre til "enter".
Kan du teste noe for meg (hvis du har lagt inn beta 4):
Åpne Innst. -> E-post -> Kontoer / kontonavnet DIIT -> trykk på Vertsnavn (under Innkommende e-post server). Hva skjer hos deg?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav geircito » fre 26.10.2007 18:25

mac-donalds skrev:Og hvis man har lagt in BEta 3 er det bare å slenge inn alle Beta4 filene og overskrive alt? Kan noen hjelpe med dette?


Ja (og reboote iPhone)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav mac-donalds » fre 26.10.2007 18:30

Kommer ikke noe forslag hos meg. Er det noe man må gjøre for å aktivere ordboken ?
medlem i 197 måneder
 

Innleggav geircito » fre 26.10.2007 18:34

Du kjører vel iPhone under firmware 1.1.1??

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav mac-donalds » fre 26.10.2007 18:41

Ja kjører firmware 1.1.1 Er rett out of the box, eneste jeg har gjort er disss stegene, (http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=12817) og alt funker flott. Men ordboken ser jeg ingenting til...
medlem i 197 måneder
 

Innleggav geircito » fre 26.10.2007 18:52

Har du aktivert norsk tastatur da?

Hvis du følger min oppskrift i første post så SKAL du på tastaturet ha et globussymbol nede til venstre for mellomromstasten (som heter "space" på engelsk tastatur og "mellomrom" på norsk tastatur).

Globussymbolet fremkommer HVIS du har aktivert mer enn ett tastatur.

Du skifter mellom engelsk og norsk tastatur ved å trykke på globussymbolet - samtidig skifter ordlisten fra engelsk til norsk ordliste.
Sist endret av geircito den fre 26.10.2007 18:54, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav foxter » fre 26.10.2007 18:54

Hva er forskjellen mellom engelsk og norsk tastatur?
Har du altå æøå rett på tastaturet og ikke under a og o?
medlem i 198 måneder
 

Innleggav geircito » fre 26.10.2007 18:56

Nei, nei... æøå ligger under o og a, men fordelen med å ha to tastaturer er at du samtidig også skifter ordlisten mellom engelsk / norsk.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav foxter » fre 26.10.2007 18:57

Ok. Men noen engelsk ordliste trenger jeg ikke ;)
medlem i 198 måneder
 

Innleggav mac-donalds » fre 26.10.2007 18:59

Ja jeg har globus symbolet og ja jeg kan veksle mellom engelsk og norsk tastatur, men det er kun under engelsk at det kommer noen ordbok. Når jeg skriver dictionary f.eks så kommer det opp. Men på norsk skjer det ingenting...
medlem i 197 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron