Musikkalbum blir splittet - hvordan samle de til igjen?

Diskuter iTunes for Mac

Musikkalbum blir splittet - hvordan samle de til igjen?

Innleggav mac-guten » tor 28.02.2013 14:43

Dagens spørsmål:
Saken er at jeg har kjøpt en hel del musikk på iTunes. Når jeg har lastet de ned så viser seg det at en del av musikkalbummene har blitt splittet opp fra slik orginalen var. Hva kan en gjøre for å få samlet de sammen igjen slik at hører sammen? En kunne selvsagt lage spillelister for hver musikkalbum, men det er litt tungvint å gjøre.

Har noen tips som funker? Finnes det noen app som gjør denne jobben?
Er litt lei av at alt er blitt splittet opp fra hverandre. Jeg går ut i fra at jeg
er ikke alene om dette her.

Takk for alle som kommer med forslag og gode råd.
medlem i 153 måneder
 

Re: Musikkalbum blir splittet - hvordan samle de til igjen?

Innleggav troffen » tor 28.02.2013 17:54

Sjekk om det er samme "album-artist" under vis info. Er det f.eks et samlealbum skriver du "Diverse artister". Så huker du av på "del av et samlealbum".
medlem i 198 måneder
 

Re: Musikkalbum blir splittet - hvordan samle de til igjen?

Innleggav HEFJELLS » tir 05.03.2013 22:18

Mac-guten: Dette problemet har eg har hatt på noen nedlastinger av album fra enkeltartister og grupper
Det eg har gjort og som har funket er følgende:
Merk sangene fra samme album slik at de blir "blå" og trykk CMD+I. Trykk på Valg.
Velg deretter JA på linjen merket Del av et samlealbum. Trykk deretter OK.
Trykk CMD+I, Trykk på Valg. Velg NEI på linjen merket Del av et samlealbum. Trykk OK. Hvorfor dette skjer og hvorfor det funker kan eg ikke svare på. Har spurt på Eplehuset også uten at de kunne svare.
medlem i 163 måneder
 

Re: Musikkalbum blir splittet - hvordan samle de til igjen?

Innleggav Rillto » fre 05.04.2013 21:30

Jeg har nettopp ryddet itunes biblioteket og oppdaget at artister må skrives helt likt på alle sangene for at det skal sorteres riktig. Ved å fjerne tillegg som medvirkende artister og liknende ble de sortert riktig.
Når jeg slettet medvirkende artist ble de sortert feil hvis jeg fjernet bokstavene, men glemte å slette mellomrommet som var der. Selv blanke felt etter artistnavnet gav feil sortering!

Det er derfor viktig at absolutt alt er skrevet helt likt på hver eneste sang i hele albumet.
medlem i 133 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]