Time Capsule og itunes library

Diskusjon rundt Mac OS

Time Capsule og itunes library

Innleggav baiaz » tir 15.04.2014 9:55

Hei

Jeg har lastet iTunes Library over på Time Capsule og koblet den opp mot min iMac. MEN, hver gang jeg starter iTunes må jeg koble det til - stemmer dette?
Sist endret av baiaz den tir 15.04.2014 10:12, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Airport extreme og itunes library

Innleggav Valotunk » tir 15.04.2014 10:04

Lastet over på Airport Extreme? Airport Extreme har ingen lagringsplass.

Mener du Time Capsule? Og nøyaktig hva er det du har lastet over?

Og hva mener du med koble til?
medlem i 198 måneder
 

Re: Time Capsule og itunes library

Innleggav baiaz » tir 15.04.2014 10:11

Ja... sorry... det var akkurat det jeg mente.
Altså Time Capsule..
Jeg opprettet en mappe på Time Capsule og la iTunes biblioteket mitt i den mappen.. knyttet den opp mot min iTunes og spilte musikken.

når jeg så startet iTunes igjen så måtte jeg knytte opp iTuens biblioteket på nytt til iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Airport extreme og itunes library

Innleggav T.B.Hansen » tir 15.04.2014 10:12

Om du ønsker å kjøre iTunes med musikk/film liggende på en ekstern disk, velger du iTunes-mappen på den eksterne disken i iTunes > Valg > Avansert. Da skal iTunes starte med dette biblioteket hver gang du åpner programmet. Dersom Mac'en ikke får kontakt med den eksterne disken, skal du få opp et vindu der du kan velge bibliotek.

Selv har jeg i mange år hatt en stor musikk/filmsamling på nettverksdisk, og en mindre musikksamling lokalt på Mac'en, uten at dette har ført til problemer.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Time Capsule og itunes library

Innleggav baiaz » tir 15.04.2014 10:15



Jeg fulgte denne oppskriften.... men er det vanlig at koblingen faller ut?

Kan jeg bruke den samme oppskriften mot PC`?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Time Capsule og itunes library

Innleggav T.B.Hansen » tir 15.04.2014 11:10

Hvis du har valgt iTunes Media-mappen på den eksterne disken i iTunes > Valg > Avansert, skal forbindelsen ikke falle ut om nettverket fungerer. Det er bare om Mac'en din ikke får kontakt med den disken iTunes-materialet ligger på, at du må velge bibliotek på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Time Capsule og itunes library

Innleggav hansk_e » fre 18.04.2014 22:53

Er du sikker på det T.B.Hansen?

En stund siden jeg har prøvd dette selv, etter som jeg syntes media server på time capsule bare ble rot.

Men ettersom jeg husker, var at Time Capsule må vœre mounted før iTunes blir åpnet. Ellers vil iTunes åpne med et midlertidig media mappe fra din lokale disk. Eventuelle ting som blir lagt til må da manuelt kopieres over til media mappen på den eksterne disken.

Vil anbefale å trekke time capsule mappen til startup items, eller skrive et skript i AppleScript editor, om du ikke vil ha et vindu som popper opp hver gang du starter.
medlem i 147 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron