Mail systemet til iMac

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Mail systemet til iMac

Innleggav Rumlebass » lør 21.03.2015 21:55

Når jeg klikker på en link til send mail på en eller annen nettside. ja da videresendes jeg til mail systemet til Mac. men jeg skulle gjerne hatt det slik at jeg kommer automatisk inn på gmailen min og sender mailer derfra.
Noen som vet hvordan jeg gjør det for at slike linker blir videreformidlet automatisk til GMail
medlem i 119 måneder
 

Re: Mail systemet til iMac

Innleggav jerry.c.bush » lør 21.03.2015 23:12

Legge til Gmail på Macen? Da sender du via Gmail...

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Mail systemet til iMac

Innleggav Rumlebass » søn 22.03.2015 11:02

Selvsagt gjør jeg det. Men hvis jeg klikker på send mail på en nettside. Ja da åpnes programmet mail automatisk. Dette programmet vil jeg ikke ha åpnet. Jeg vil gå rett på gmail når jeg klikker på send mail. Ikke dette mail systemet til osx som imacen automatisk velger
medlem i 119 måneder
 

Re: Mail systemet til iMac

Innleggav olavl » søn 22.03.2015 11:17

Rumlebass,

meiner du at du vil bruke nettleser som epost program? Altså at du vil åpne web-løsningen til gmail?

Isåfall fann eg etter kjapp googling ein link som kan vera til hjelp. Viser til forskjellige løsninger i ulike browsere.

http://www.cultofmac.com/205200/make-gm ... os-x-tips/

mvh,

Olav

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Mail systemet til iMac

Innleggav jerry.c.bush » søn 22.03.2015 13:03

Ahhh.. du vil åpne nettleseren i stedet. Da skjønner jeg litt mer. Da misforstod jeg. Beklager det. :-P

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Mail systemet til iMac

Innleggav Rumlebass » man 23.03.2015 9:46

Har fått til mail systemet nå. Men jeg får en merkelig melding når jeg skal sende bilde fra Lightroom gjennom mailsystemet. Den logger seg på tydeligvis, men den nekter å sende mail når den er sendt med bilde fra lightroom.
Meldingen jeg får er følgende

LR. The Email account information is incomplete, please go to the Email Account Manager, to add the missing information.

Så nå er jeg blank desverre
medlem i 119 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]