Problemer med printer

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Problemer med printer

Innleggav Isa » ons 20.08.2014 13:21

På jobb har vi fått en ny printer av type Brother. Når jeg prøver å printe fra min Mac kommer alle utskriftene i svart/hvitt. På jobbmaskina (windows) fungerer det fint å printe med farger. Noen tips? En innstilling eller noe sånt?
Har aldri vært et problem med noen printere jeg har prøvd før..
medlem i 204 måneder
 

Re: Problemer med printer

Innleggav Helge Hafstad » fre 22.08.2014 13:30

Ikke så lett å svare generelt på dette, men det er ganske vanlig at IT-avdelingen i en bedrift setter opp sort/hvitt som forhåndsvalg for utskrift. Da må du finne instillinger for dette under utskrift. Utskriftsvinduet varierer fra program til program, så her er det bare til å lete.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Problemer med printer

Innleggav Isa » ons 27.08.2014 10:10

Dette er min private data, så ingen slik innstilling her (som jeg eller noen andre har stilt inn i alle fall). Men vet du hvor jeg kan finne den instillingen i Pages? Prøvde å finne den, men fant ikke noe som handlet om farger vs svart/hvitt.


Fikk tips om å last ned driver(?) til den nye printeren på min data, men det ser ikke ut til å ha hjulpe noe..
medlem i 204 måneder
 

Re: Problemer med printer

Innleggav Grubasek » ons 27.08.2014 12:55

Hvilken printer er dette? Modell osv.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Problemer med printer

Innleggav Helge Hafstad » ons 27.08.2014 18:39

Isa skrev:Dette er min private data, så ingen slik innstilling her (som jeg eller noen andre har stilt inn i alle fall). Men vet du hvor jeg kan finne den instillingen i Pages? Prøvde å finne den, men fant ikke noe som handlet om farger vs svart/hvitt.


I Pages hos meg så kan dette velges i utskriftsdialogen/Forhåndsinnstillinger/Standardinnstillinger. Der dukker Farge/sort-hvitt opp og du kan også redigere standardinnstillinger.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]